Gå til innhold

Vask av hundeting


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor ofte vasker dere hundeting som skåler, tepper, senger, seler osv? Jeg er veldig opptatt av at det ikke skal lukte hund i hverken hus, bil eller av hundeutstyr, så jeg føler jeg vasker alt dette veldig ofte. Hehe, sånn er det her. Støvsuger 1-2 ganger om dagen, vasker mat- og vannskål en gang om dagen, og alt annet ting hunden, som leker og alt egentlig, en gang i uka. Selve HUNDEN blir ikke badet så ofte altså :) Kompanserer den eventuelle lukten fra henne med å ha rene ting :)

Så...hva med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmm, godt spørsmål.

Mat og vann-skålene vasker jeg hver dag. Siden jeg gir både vått og tørt fòr blir de møkkete veldig fort. Teppene hennes vasker jeg et par ganger i måneden vil jeg tro. Hundesenga vasker jeg aldri, noen ganger støvsuger jeg den litt, men ikke mer enn det. Jeg vil ikke fjerne den lukta som sitter i senga hennes, da vil hun kanskje ikke sove der mer. Hunden selv vaskes 1 gang i uken på sommeren ;) Hun lukter virkelig ingenting og gir ikke fra seg dårlig lukt på noe, dessuten er hun røytefri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden min lukter ikke. :) Så seng og slikt blir så og si aldri vasket. Senga blir faktisk aldri vasket, kun støvsugd og evt tørket over med en klut i røyteperioden. Skålene blir tatt når de blir skitne, rett og slett. Vannskåla spyles daglig da. :)

Leker ligger rett som det er ute på plena så regnvannet spyler dem rene. Og selve hunden blir badet kanskje en gang i mnd, litt oftere nå på sommeren når det er mye bading i saltvann, rulling i hestebæsj og andre herligheter. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, men er ikke "egen" hundelukt noe en blir litt blind mot etterhvert da? :) Har hørt flere fortelle at hunden ikke lukter, når jeg selv synes den oser av hundelukt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, men er ikke "egen" hundelukt noe en blir litt blind mot etterhvert da? :) Har hørt flere fortelle at hunden ikke lukter, når jeg selv synes den oser av hundelukt :P

Kanskje, men i vårt tilfelle er det andre som sier til oss at hunden ikke lukter noenting. Annet enn ånden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig ømfintlig på hundelukt og har vært hjemme hos mange med samme rase og kjent hundelukt. Så nei, min lukter ikke. :fnise: Kvalitetsfôr og mye frisk luft til pelsen.. vet ikke jeg, men innbiller meg at det hjelper på! Noen hunderaser har anlegg for å lukte mer dog. Mange sier at schæfere ikke lukter så veldig mye, men guri, bare en schæfer sitter ti minutter i en bil så synes jeg det henger igjen i flere uker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tepper? her bruker vi en madrass med dynetrekk over.Dette blir vasket hver andre uke.Vann&matskåler vaskes hver dag. Håndkler blir vasket hver uke. Hmm leketøy etter behov.Kongen blir jo nedgrisa av mat og sikkel så den blir vasket hyppig.

Tennisballer er jo flotte å bruke til dyner og puter,så de vaskes jo flere ganger i året.

Selve bikkja blir vasket 2 ganger pr år eller om han har badet i "utevann" (salt eller ferskvann),han har enorm pels og tørker seint.Dessuten gir pelsen beskyttelse mot regn,kulde osv.Selvrensendes på en måte.

Endret av Kårky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...