Vera Vinge Skrevet 8. august 2011 #21 Skrevet 8. august 2011 Fint navn, men har inntrykk av at det har blitt veldig vanlig de siste årene. Så selv om det er sjelden å møte voksne i dag som heter det, er det nok mange i den oppvoksende generasjonen som heter det. Ikke noe galt i det, men nevner det bare fordi det er lett å tro at noen navn er sjeldne bare fordi man ikke kjenner noen voksne med navnet, og så viser det seg at barnet må dele det med massevis av barn. Men jeg tenker at man ikke kan gjøre noe feil med et slikt navn, tviler på at det provoserer noen eller gir negative assosiasjoner. Det er kanskje litt søtt for min smak, men som andre over nevner, former barnet navnet sitt, så navnet står jo ikke akkurat i veien for å bli fribryter, om det er det man vil drive med.
Gjest Gjest_Michelet Skrevet 8. august 2011 #23 Skrevet 8. august 2011 Kanskje litt sukkersøtt men veldig pent navn
Xaphan Skrevet 8. august 2011 #24 Skrevet 8. august 2011 Jeg får assosiasjoner til en veik liten pike, og kan ikke forestille meg en Elise i en lederstilling eller som en som i det hele tatt hevder en mening. Morsomt at du sier det, for mine assosiasjoner er helt motsatt Jeg har en venninne som heter Elise, som satt i en politisk komite i kommunen allerde da hun var 15-16 år, hun har hatt flere verv i det lokale partilaget og lederverv i ungdomsorganisasjonen til partiet Hun er dritflink til å argumentere og sier alltid sin mening. Og dette i en alder av 18 år. Så jeg forbinder ikke Elise med noe veikt hvertfall
83` Skrevet 8. august 2011 #25 Skrevet 8. august 2011 Dattera mi heiter Elise, og eg har alltid syntes det har vert et nydelig namn! Det er enkelt å uttale, enkelt å skrive, ikkje traust og kjedelig, og det er ingen andre barn på hennar alder her som heiter det. Ergo liten sjans for å få fleire i klassa med samme namn Er veldig fornøgd med mitt namnevalg til jenta mi, og har fått fleire positive tilbakemeldingar på dette namnet opp gjennom åra
AnonymBruker Skrevet 8. august 2011 #26 Skrevet 8. august 2011 jeg synes det er litt kjedelig... kanskje fordi jeg kjenner mange (7-8) som heter det. De er mellom 20 og 30 år. flesteparten, om ikke alle kanskje, har blondt bleiket hår. hehe. de er bleik/veldig lys i huden, og som sagt veldig lyst hår. Man blir jo farget av personer man kjenner som har det navnet. Feks Vibeke blir aldri aktuelt her i hus :gjeiper:
Kardinal Skrevet 8. august 2011 #27 Skrevet 8. august 2011 Man blir jo farget av personer man kjenner som har det navnet. Feks Vibeke blir aldri aktuelt her i hus :gjeiper: Kjenner vi samme Vibeke?
AnonymBruker Skrevet 8. august 2011 #29 Skrevet 8. august 2011 Nydelig navn synes jeg Ligger på min liste over jentenavn på neste barn!
chr1989 Skrevet 8. august 2011 #30 Skrevet 8. august 2011 Tenker på den "til Elise", og den er jo fin Samtidig tenker jeg, når det gjelder navn, at personen skaper navnet, ikke omvendt. Jeg har vært borti mange jenter som har vært "populære" på skolen med merkelige navn, som da snudde navnet til noe positivt på grunn av deres personlighet. Liker du navnet er det det viktigste!
Lady La-Laa Skrevet 8. august 2011 #33 Skrevet 8. august 2011 Ordet i seg selv er pent, men en smule kjedelig. Jeg tenker også gammeldags og gammel dame når jeg hører det fordi min bestemors søster heter Elise. Jeg synes derfor Elisa er mye finere, det er superfint!!
Jade Skrevet 8. august 2011 #34 Skrevet 8. august 2011 Jeg synes Elise er et kjempefint navn, og ville gjerne hetet det selv . Hva folk assosierer det med, har med hvem de kjenner som heter det.
AnonymBruker Skrevet 4. november 2011 #36 Skrevet 4. november 2011 Et fint, men ganske vanlig og litt kjedelig navn. Jeg liker det ganske godt, men det er nok fordi jeg bare kjenner ålreite Eliser
herpassion Skrevet 4. november 2011 #37 Skrevet 4. november 2011 Elise er Kjempe fint. Det er mitt andre navn!
AnonymBruker Skrevet 4. november 2011 #39 Skrevet 4. november 2011 Et fint, men ganske vanlig og litt kjedelig navn. Jeg liker det ganske godt, men det er nok fordi jeg bare kjenner ålreite Eliser Kjenner du mange som heter det? Hva er alderen på dem?
Gjest Nuppa_ Skrevet 4. november 2011 #40 Skrevet 4. november 2011 Det er fint, men altfor kjedelig og vanlig for min del.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå