Gå til innhold

Tåfis


feelunique

Anbefalte innlegg

Jeg er veldig plaget med vond lukt av føttene.. Spesielt etter en dag på jobb!!

Om jeg går med sandaler er det døden når jeg kommer hjem omtrent... :fnise: Samboeren er ikke så fornøyd når jeg kommer hjem da gitt... hehe....

Noen som har noen gode tips?

Finnes det noen kremer, sprayer eller noe for å få bort tåfis lukta?? :-)

Jeg er ikke av typen som bruker mest penger på sko... Går i DinSko, Skopunkten, Økononomisko osv... Kan hende det har noe å si og? At det bare er sko i dårlig materiale??

Men, jeg har hundre par sko da, så jeg bytter ofte...

Men, alle lukter like vondt :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du putter skoene i en pose i fryseren over natta, så slipper lukta litt, på samme måte kan man putte appelsinskall i skoa over natta (det trekker ut fuktigheten og gir en friskere lukt).

Når det gjelder selve føttene er det nok også bedre å bruke sko av naturlig materiale, ellers finnes det mange sånne sprayer som du kan bruke på føttene for å fjerne/dempe lukt. På The Body Shop har de en liten blå flaske som har reddet meg på festival.

Ellers så kan det være lurt å skrubbe føttene med fotskrubb å fjerne gamle hudceller, og få luftet de. Ikke gå i sokker hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Høne Pøne

jeg har brukt en krem som jeg kjøpte på apoteket, husker ikke hva den het, men den var ihvertfall utrolig effektiv!

Jeg brukte den i en periode da jeg jobbet med noe som var veldig fysisk krevende, og svettet mye i føttene. så prøvde jeg denne kremen en morgen før jeg tok på meg skoene, og det luktet så og si ingenting etter 8 timer på jobb :)

dra på apoteket og spør etter tåfis-krem eller noe i den duren, de kan garantert hjelpe deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trekk svart te, og ha føttene i ca 30 min hver dag i en uke. Da skal lukten være borte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinell

Sko i kunstige materialer blir lett tåfis-sko, ja! Vask dem i en bøtte eddikvann, så fjerner du litt av lukten.

Går du barbeint i skoene, blir det også mer tåfis enn om du har sokker på. (Bruk sokker i ren bomull eller ull. De gir minst svette.)

Det finnes fotdeodoranter og skosprayer som også hjelper mot fotsvette og lukt. Apoteket er gjerne rett sted å starte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...