CeNedra Skrevet 23. november 2003 #1 Skrevet 23. november 2003 jeg lager nettsider fordi det er morsomt, men jeg har tilsynelatende gått meg vill i tabellenes verden. Tabeller inni tabeller inni tabeller er mitt varemerke... Så tror jeg jeg leste en tråd eller så en link her inne om at man kan bruke css i stedet for tabeller?? Noen som gjør dette, eller noe? Er det lett? +nettopp lagd ny nettside nu, sjekk gjerne innom om du vil og skriv en kommentar:)
Crazee Skrevet 23. november 2003 #2 Skrevet 23. november 2003 Litt raskt, sjølv om det er masse meir å finna: Malar: http://glish.com/css/home.asp Ressursar: http://www.d.umn.edu/itss/support/Training...design/css.html http://www.9rules.com/cssvault/ http://www.meyerweb.com/eric/css/edge/ (òg lenker til malar) http://www.cssbook.com/resources/css/index.html http://www.brainjar.com/css/positioning/ http://www.bluerobot.com/ Inspirasjon: http://ww.csszengarden.com (alt er same html, men ulik css (og grafikk)) Kurs: http://www.garshol.priv.no/download/text/c.../css-intro.html http://www.westciv.com/courses/free/index.html
VesleBråka Skrevet 24. november 2003 #3 Skrevet 24. november 2003 Generelt er tabeller bra for å låse layout på sider. Vinduer ses i forskjellig størrelse, men siden bør være ganske stabil fordet. Css er også relevant for layout, men mer farger, fonter, bakgrunner osv. Tabeller inni tabeller inni tabeller høres litt.. overkill ut.
Crazee Skrevet 24. november 2003 #4 Skrevet 24. november 2003 Generelt er tabeller bra for å låse layout på sider. Vinduer ses i forskjellig størrelse' date=' men siden bør være ganske stabil fordet. Css er også relevant for layout, men mer farger, fonter, bakgrunner osv.[/quote'] *Kremt* Det er litt sånn fy-fy-trenking det der; Tabellar er ikkje meint for layout, uansett. Ta ein kikk på CSS Zen Garden (link over) for å sjå alt som kan gjerast med CSS - tabellar vil aldri bli det same igjen...
CeNedra Skrevet 28. november 2003 Forfatter #5 Skrevet 28. november 2003 det ser bra ut ja. den gardensiden. men jeg får det fremdeles ikke til. tabeller er så mye enklere......
Crazee Skrevet 30. november 2003 #6 Skrevet 30. november 2003 Tabellar er enklare sidan me har lært oss å tenka i dei baner, og ikkje lært oss å tenka CSS med ein gong. Men CSS er vegen å gå framover - og du må vel innrømma at den sida er inspirerande, og at du får lyst til å læra CSS? Sjølv om du ikkje er klar til å kasta tabellar over bord enno?
CeNedra Skrevet 30. november 2003 Forfatter #7 Skrevet 30. november 2003 lyst. men jeg studerer jo noe annet og jobber i tillegg. så har ikke tid til å lære css akkurat enda. men skal nok det. virker kjempebra å kun skifte css'en og slippe å skifte på alt det andre.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå