Gå til innhold

Katt i barnesenga

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Om jeg hadde vært vitne til at en idiot kastet et dyr hardt i bakken for å poengtere at ting ikke er lov så skulle vedkommende fått hørt det!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har kjøpt noe som heter Ssscat. Det er en boks med trykkluft og fotocelle. Når noe kommer foran boksen piper den og sprayer ut luft. Det var det eneste som fungerte for å få katten vår til å slutte og skrape på soveromsdøra vår hver natt kvart på fem(samme tidspunkt hver natt). Vi hadde da prøvd sitrusskall, pepper, stengsler osv. Ingenting virket. Det eneste er at den er litt dyr, men den fungerer så godt at vi syns det var verdt pengene. Nå er vår tom men så lenge den står foran soveromsdøra holder katten seg unna :)

Skrevet

Om jeg hadde vært vitne til at en idiot kastet et dyr hardt i bakken for å poengtere at ting ikke er lov så skulle vedkommende fått hørt det!!

Vel, du hadde hvertfall fått hørt det tilbake, det er nå sikkert!!

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville ha prøvd å unngå at katten vente seg til å ligge i barnesengen allerede nå. Enten ved, som noen andre har foreslått, å legge et nett over eller å f.eks. sette en barnegrind eller myggnetting på ramme i vinduet slik at katten ikke kommer inn den veien.

Vel, du hadde hvertfall fått hørt det tilbake, det er nå sikkert!!

Jeg blir så glad når folk som behandler dyr slik atpåtil planlegger å anskaffe seg flere! :ironi: Har du tenkt å oppdra valpen ved å kaste den i gulvet når den tid kommer også?
  • Liker 1
Skrevet

Jeg blir så glad når folk som behandler dyr slik atpåtil planlegger å anskaffe seg flere! :ironi: Har du tenkt å oppdra valpen ved å kaste den i gulvet når den tid kommer også?

Ja, har planer om å kaste den utfor verandaen om den ikke oppfører seg, noe den bør gjøre fra dag en........... Er no annet å "kaste" en katt ned fra boret da, men om du ikke ser den så får det bare være :)

• Liker 3
Skrevet
Er no annet å "kaste" en katt ned fra boret da, men om du ikke ser den så får det bare være :)
Nei, jeg ser ikke den. Jeg har både hund og katter, men jeg har aldri sett behovet for å verken kaste eller "kaste" noen av dem.
Skrevet

Ja, har planer om å kaste den utfor verandaen om den ikke oppfører seg, noe den bør gjøre fra dag en........... Er no annet å "kaste" en katt ned fra boret da, men om du ikke ser den så får det bare være :)

Du forventer bra oppførsel fra dag en :sjokkert:

Hva nå du mener med bra oppførsel :hakeslepp:

AnonymBruker
Skrevet

Håper virkelig ikke du får deg flere dyr om det er den innstillingen du har. En ting er å løfte opp katten og slippe den ned på gulvet, men å kaste den HARDT i gulvet?! Noe må være feil hos deg... Når man ikke engang greier å bruke midler som ikke innebærer smerte for dyret så burde man strengt aldri hatt dyr.

• Liker 1
Skrevet

Du forventer bra oppførsel fra dag en :sjokkert:

Hva nå du mener med bra oppførsel :hakeslepp:

Hørt om ironi du??

• Liker 2
Skrevet

Håper virkelig ikke du får deg flere dyr om det er den innstillingen du har. En ting er å løfte opp katten og slippe den ned på gulvet, men å kaste den HARDT i gulvet?! Noe må være feil hos deg... Når man ikke engang greier å bruke midler som ikke innebærer smerte for dyret så burde man strengt aldri hatt dyr.

Helt sant, kom å ta de ifra meg du ;)

Skrevet

Ojsann, her ser jeg at det er mange som har misforstått meg. Når jeg skrev "kastet hardt" så har det ikke vært noe smerte for katten i det, men mer skremsel.

Det skal sies at vi også har tatt opp barnesenga, og kattene har faktisk visst overraskende lite interesse for den. Kattene våre får egentlig lov til "det meste", men en av hovedreglene her i huset er at de ikke får lov til å gå på bordet, da brukte vi denne metoden med kaste dem ned fra bordet. Og dere som nå ser for dere at jeg står oppå bordet og bruker kastearmen min for at katta skal "skjønne poenget" misforstår veldig. Jeg synes det er vanskelig å sette ord på kastinga, men jeg kaster den litt skrått, sånn at den ikke får vondt, men sklir litt bortover parketten, sånn at den får litt "sjokk".

Dette er forsåvidt et tips jeg fikk fra en vetrinær.

• Liker 2
Skrevet

Synes tipset med aluminiumsfolie hørtes bra ut! Ellers har jeg hørt at å spraye vann på katten med en sprayflaske i det den gjør noe galt kan hjelpe. Det er ubehagelig for katten, men ikke vondt eller skadelig.

Skrevet

forstår ikke helt dette her jeg. Greit å "kaste" katten ned fra benken eller spraya vann på gatten er ikke vondt for katten, det er ment for å skremme. Men hvorfor vil dere skremme dyrene deres? Da kan man fort ende opp med en vettskremt katt.

Skrevet

forstår ikke helt dette her jeg. Greit å "kaste" katten ned fra benken eller spraya vann på gatten er ikke vondt for katten, det er ment for å skremme. Men hvorfor vil dere skremme dyrene deres? Da kan man fort ende opp med en vettskremt katt.

Kattene til svigerforeldrene mine fikk en dusj med vann når de hoppet opp på kjøkkenbenken. Det tok ikke lange tiden før de sluttet med det. Det ble selvfølgelig gjort akkurat i det kattene hoppet opp/var oppå slik at de forbandt dusjen med det som var ulovlig. De er de mest kjælne kattene jeg vet om og er ikke redde dyr, tvert om, harmoniske og veldig kosete katter.

I denne tråden er det vel snakk om å holde katten vekke fra et viktig område, og siden katten lett kan snike seg inn blir det enten å lære den at det ikke er lov eller kvitte seg med katten. Og katter kan ikke akkurat trenes på samme måte som hunder.

Så skal det være sagt at jeg mener at når en skal bruke slike metoder må en jo utøve skjønn! Tror ikke noen her mente at de kastet katten hardt ned eller uvilkårlig kastet katten rundt. Min erfaring er at ikke alle katter bryr seg selv ved et bestemt "Nei"....

Skrevet

Kattene til svigerforeldrene mine fikk en dusj med vann når de hoppet opp på kjøkkenbenken. Det tok ikke lange tiden før de sluttet med det. Det ble selvfølgelig gjort akkurat i det kattene hoppet opp/var oppå slik at de forbandt dusjen med det som var ulovlig. De er de mest kjælne kattene jeg vet om og er ikke redde dyr, tvert om, harmoniske og veldig kosete katter.

I denne tråden er det vel snakk om å holde katten vekke fra et viktig område, og siden katten lett kan snike seg inn blir det enten å lære den at det ikke er lov eller kvitte seg med katten. Og katter kan ikke akkurat trenes på samme måte som hunder.

Så skal det være sagt at jeg mener at når en skal bruke slike metoder må en jo utøve skjønn! Tror ikke noen her mente at de kastet katten hardt ned eller uvilkårlig kastet katten rundt. Min erfaring er at ikke alle katter bryr seg selv ved et bestemt "Nei"....

Katter er absolutt anderledes enn hunder, der de også er vant til å lande på beina. Jeg synes det høres rart ut å ikke skremme katten sin når man vil lære katten noe. Hvis katten min sitter rett bak bilen min når jeg rydder så ruser jeg jo motoren og/eller tuter, sånn at han blir skremt, og får respekt for bilen.

En katt blir jo skremt når den ligger i sofaen (og du ikke vil det), og du jager den vekk og kjefter.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det har jeg aldri vært vitne til, men jeg har vært slemme mot katt, jeg har tatt de i nakkeskinnet samtidig som jeg har støtte rumpen og sagt NEI. Og løftet de ned på gulvet. Ikke kastet, bare til beina lander.

For katt er det jo enkelt.

Er så sint på en gammel dame som har en gammel hund, hun slipper den ned på gulvet som om den fremdeles var to år. Jeg sa i fra, og det går bra nå. Jeg sa i fra en gang men måtte kjefte. Og nå går det bra.

Men mange av dere som spør om dere kan ha katt i senga eller kaste den på gulvet, er like dumme som henne. 'Dvs dere er litt klokere, siden dere spør. Hun burde vite. Men det er en dame som har en diagnose jeg ikke vet helt hvilken er, hun er i alle fall snill når hun er det, utspekulert og grei, men det er ingen hele tiden.

Skrevet

Den burde ikke fått være der i utgangspunktet, det å venne katter av med noe de en gang har fått lov til er mye værre enn å lære dem at det ikke er lov i utgangspunktet.

Støtter meg forøvrig til alle som er i mot fysisk avstraffelse. Det er ikke riktig behandling av et dyr.

Legg aliminiumsfolie i senga. Av en eller annen grunn hater katter aliminiumsfolie. Hopper han oppå dette en gang skal jeg love deg at han ikke forsøker seg på å hoppe oppi senga på nytt.

Haha, ja, min erfaring er også at katter hater aliminiumsfolie.

Hvis vi tar det frem her i huset, er det om å gjøre å løpe fortest mulig rett ut!

Det er skumle saker!

Skrevet

Hei igjen! TS her...

Aluminiumsfolie fungerte IKKE, han synes bare det er enda morsommere å tråkke rundt og knitre med den, hehe...

Men, jeg kjøpte en spray i dyrebutikken som lukter sitron. Denne har gjort susen! Vi har først lagt plastikk i hele barnesenga for å beskytte madrassen, og så et gammelt håndkle oppå som vi har tatt litt spray på. Og siden den gang har jeg faktisk ikke sett pus oppi senga... Ikke lukter sprayen spesielt vondt heller, så det har ikke gjort noen ting å spraye dette på vårt soverom. (lukter igrunnen litt som myggspray. Men det er jo ikke mye man trenger å ta på)

Som sagt, å lukke dører har ikke vært noe alternativ, dørklinker er enkel match for vår utbryterkonge av en pelsdott :-)

For å slenge meg med på debatten over, så er jeg heller ikke fan av å straffe dyr ved å ta dem hardt/slenge de bort.. jeg har iallfall aldri trengt å gjøre det med mine, verken hunder eller katter jeg har hatt opp igjennom...

Skrevet

Det finnes jo sånne kattenett som man legger over barnevogner. Kunne noe sånt vært lurt?

Skrevet

Vil også tro at nett er lurt etter at bebisen er der :) For sikkerhetsskyld.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...