Trulte:-) Skrevet 7. august 2011 #1 Skrevet 7. august 2011 Vi venter vårt første barn til høsten. Fordi vi har en katt, og forutså dette problemet, så har vi allerede skrudd opp barnesenga. Og det gikk som det måtte gå, katten synes det er VELDIG spennende å ligge i barnesenga. Dette er selvfølgelig ikke noe problem nå, men vil jo ikke være spesielt lurt når babyen blir født. (Tjukk og god hannkatt, dette! Ikke spesielt happy for tanken på at han evt kan legge seg over babyen...) Finnes det noen lure triks for hvordan vi skal unngå at pus legger seg i barnesenga? Noen ting man kan legge oppi, som lukter, f.eks? På forhånd tusen takk for gode råd!
Gjest Pzzt Skrevet 7. august 2011 #2 Skrevet 7. august 2011 Kan ikke pus bare bli stengt ute av rommet barnesengen er i? Evt kan du jo kjøpe sånn "myggnetting"/"prinsessenetting" å ha over senga. Noe som dette. Men jeg ville nok forhindret pus i å være i rommet. Den bør ikke være i senga uansett om babyen er der eller ikke. 4
Trulte:-) Skrevet 7. august 2011 Forfatter #3 Skrevet 7. august 2011 Ja vi prøver å lukke døra og sånn.. men pus er så smart at han forlengst har skjønt hvordan han åpner døra. I tillegg har han en tendens til å hoppe ut og inn vinduet, og man er jo litt avhengig av å få luftet ut på soverommet... Men en sånn netting kan kanskje være lurt. I tillegg har jeg hørt noen si noe om sitroner, at katter ikke liker lukten av det. Noen som vet? Det er jo tross alt lenge til baby blir født, så vi har litt tid til å prøve oss frem med "katte-skremsler" av ymse slag...
Niennas Skrevet 7. august 2011 #4 Skrevet 7. august 2011 Straffer dere katten når den gjør det? Vi freser og "kaster" katten ut hardt på gulvet. 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2011 #5 Skrevet 7. august 2011 Straffer dere katten når den gjør det? Vi freser og "kaster" katten ut hardt på gulvet. Hva faen? KASTER dere katten i gulvet? Hva er galt med deg? 9
Gjest nupp Skrevet 7. august 2011 #6 Skrevet 7. august 2011 Straffer dere katten når den gjør det? Vi freser og "kaster" katten ut hardt på gulvet.
chikako Skrevet 7. august 2011 #7 Skrevet 7. august 2011 (endret) Det er ikke lett å dressere en katt. Den beste løsningen er nok rett og slett å stenge døra. Kattene våre er lydelige som bare det når vi er der, men straks vi går ut gjør de alt de vet de ikke har lov til. Skall fra sitrusfrukt er genialt, kattene avskyr det og holder seg unna. Endret 7. august 2011 av chikako 1
Salamandria Skrevet 7. august 2011 #8 Skrevet 7. august 2011 (endret) skulle ønske jeg kunne kaste deg i gulvet! Red: det var jo ikke ment til deg Endret 7. august 2011 av Lady Lala
Salamandria Skrevet 7. august 2011 #9 Skrevet 7. august 2011 Straffer dere katten når den gjør det? Vi freser og "kaster" katten ut hardt på gulvet. skulle gjerne ha kastet DEG på gulvet.. 1
Salamandria Skrevet 7. august 2011 #10 Skrevet 7. august 2011 Du får også kjøpt spray i dyrebutikken som gjør at katter holder seg borte fra stedet det er sprayet på.
AnonymBruker Skrevet 7. august 2011 #11 Skrevet 7. august 2011 skulle gjerne ha kastet DEG på gulvet.. Herrefred,, dere er jo hysteriske. Hun skrev "kaster"... vil tippe hun plukke katten opp å slipper den ned der den får lov være.. 8
Nuttery Skrevet 7. august 2011 #13 Skrevet 7. august 2011 Straffer dere katten når den gjør det? Vi freser og "kaster" katten ut hardt på gulvet. Unnskyld meg men.. Hva i HELVETTE? Du straffer ikke katter, du lærer de hva som er lov og ikke lov. 3
Salamandria Skrevet 7. august 2011 #14 Skrevet 7. august 2011 Unnskyld meg men.. Hva i HELVETTE? Du straffer ikke katter, du lærer de hva som er lov og ikke lov. ikke sant.. Ellers så ender man opp med en redd og usikker katt da
Athene Skrevet 7. august 2011 #15 Skrevet 7. august 2011 Den burde ikke fått være der i utgangspunktet, det å venne katter av med noe de en gang har fått lov til er mye værre enn å lære dem at det ikke er lov i utgangspunktet. Støtter meg forøvrig til alle som er i mot fysisk avstraffelse. Det er ikke riktig behandling av et dyr. Legg aliminiumsfolie i senga. Av en eller annen grunn hater katter aliminiumsfolie. Hopper han oppå dette en gang skal jeg love deg at han ikke forsøker seg på å hoppe oppi senga på nytt. 2
Trulte:-) Skrevet 7. august 2011 Forfatter #16 Skrevet 7. august 2011 Du får også kjøpt spray i dyrebutikken som gjør at katter holder seg borte fra stedet det er sprayet på. Oi! Ja det kan kanskje vært et godt tips å prøve... takk! :-D Til den andre diskusjonen som foregår over her; jeg er ikke så veldig fan av å "straffe" dyr så veldig, selv om det kanskje noen ganger må til. Jeg har liksom trua på at det går an å løse dette uten at jeg må bli sint på pusen, det er iallefall forsøket verdt! (kall meg gjerne naiv, men...) Til sammenlikning, så fungerte det bra uten kjeft når jeg skulle venne pus av med å grave i blomsterpottene i vinduet. Jeg bare la noen sånne pyntesteiner steiner oppå jorda, slik at han ikke kom til med labben. Etter kort tid mistet han interesse for alle stueplantene, og de siste årene har blomstene fått stå i fred.
AnonymBruker Skrevet 8. august 2011 #17 Skrevet 8. august 2011 Du får også kjøpt spray i dyrebutikken som gjør at katter holder seg borte fra stedet det er sprayet på. Den funker ikke. Katten vår biter ikke på den ihvertfall...
AnonymBruker Skrevet 8. august 2011 #18 Skrevet 8. august 2011 Hos oss har hverken hunder eller katter adgang til soverommene, å ihvertfall ikke i sengene. For avvenning så hørtes det genialt ut med alluminiumsfolie... 1
Redbull Skrevet 8. august 2011 #19 Skrevet 8. august 2011 Du får også kjøpt spray i dyrebutikken som gjør at katter holder seg borte fra stedet det er sprayet på. Men tåler den tre dager gamle babyen denne sprayen, i og med at den skal sprayes i senga? 3
Redbull Skrevet 8. august 2011 #20 Skrevet 8. august 2011 Straffer dere katten når den gjør det? Vi freser og "kaster" katten ut hardt på gulvet. Dette gjorde vi også, og katten har slutta å gå på spisebordet, her holder det med en lyd nå da sjønner hun tegninga 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå