Gjest Gjest Skrevet 7. august 2011 #21 Skrevet 7. august 2011 Ér det et navn da? Eller har du funner på det? 1
Gjest a Skrevet 7. august 2011 #22 Skrevet 7. august 2011 Hva er galt med r i navn? Elvida var forresten ikke særlig pent i mine ører, og Elida er heller ikke det fineste jeg har hørt. Syns iallfall Elvida var et navn som man kan mobbes for, mtp .. ja. Elvira var det eneste som var brukbart.
AnonymBruker Skrevet 7. august 2011 #23 Skrevet 7. august 2011 Vi får snart en jenetebaby og sliter nå med å velge navn. Har lyst på et litt spesielt navn, men ikke så sært at mange ikke vil like det.. Har hengt meg litt opp i Elvida for tiden. Synes det er både fint og uvanlig. Hva synes dere om navnet? Storebror heter forresten Eivind. Elvira og Elida kan og være alternativ, men har helst lyst til å unngå navn med r i. Når det gjelder Elida, så har jeg på følelsen at det er i ferd med å bli ganske populært(?). Liker dessuten Elvida bedre... Jeg personlig synes mest om Elida. En venninne av meg heter Elfrida, det syns jeg er fint, men mest fordi hun som har navnet er så fin og god venninne Elvida høres også fint ut, som en blanding og Elvira og Elida. Min bestemor på snart 90 heter Elfrida Elvida synes jeg er litt tungt, men Elida er veldig fint Tror hun kommer til å måtte gå gjennom livet med følgende valgspråk: "Nei, jeg heter verken Elvira eller Elida, jeg heter faktisk Elvida." Det tror jeg også Syntes elvida høres ut som om noen som er tette i nesa prøver å si elvira. Uff, ja det høres nesten sånn ut 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2011 #24 Skrevet 7. august 2011 Elvira er kjempefint. Elvida.....not so much. Sorry.
Tralla la Skrevet 8. august 2011 #25 Skrevet 8. august 2011 Navnet Elvida får meg til å tenke på kosttilskudd eller noe sånt. Elvira er fint.
AnonymBruker Skrevet 8. august 2011 #26 Skrevet 8. august 2011 Jeg syntes alle alternativene var pene. Barn kan være stygge mot hverandre, men ingen navn er mobbesikre. Det er veldig få navn som egentlig er mer utsatt enn andre, og ingen av alternativene her havner i den kategorien.
Gjest HunterLady Skrevet 8. august 2011 #27 Skrevet 8. august 2011 Elvida minner meg om navnet Vidar. Synes ikke det var fint. Elvira var finest av alle nevnte.
BrudBergen Skrevet 9. august 2011 Forfatter #28 Skrevet 9. august 2011 Det er ting som er siert over jeg frykter. Greit med sånne tilbakemeldinger før vi bestemmer oss. Dette er nok med på at jeg kanskje slår fra meg Elvida...
BrudBergen Skrevet 9. august 2011 Forfatter #30 Skrevet 9. august 2011 Ér det et navn da? Eller har du funner på det? Ne, ikke funent på det selv;) Er et nordisk navn. Funnet i nvnebok. Bare litt ver 20 stk som heter det.
Askael Skrevet 9. august 2011 #31 Skrevet 9. august 2011 (endret) Min erfaring er at unger glatt godtar det meste av spesielle navn på andre unger. Ja, helt til de har overhørt noen voksne si noe om dem. Endret 9. august 2011 av Askael
AnonymBruker Skrevet 10. august 2011 #32 Skrevet 10. august 2011 Elvira er helt brukbart, men verken Elvida eller Elida faller særlig i smak her...
Gjest Krizzy Skrevet 10. august 2011 #34 Skrevet 10. august 2011 Jeg syns Elvira og Elida er kjempefine navn.
AnonymBruker Skrevet 10. august 2011 #36 Skrevet 10. august 2011 ELVIDA? Nei, vet du hva.. stakkars barn! Man kaller ikke ungen sin for noe sånt!
AnonymBruker Skrevet 10. august 2011 #37 Skrevet 10. august 2011 Hva med Nvidia?, det synes jeg er tøft.
Kristina Skrevet 10. august 2011 #38 Skrevet 10. august 2011 Elvira eller Elida er begge fine. Elvida, nei...
loffen Skrevet 10. august 2011 #39 Skrevet 10. august 2011 Hva med Nvidia?, det synes jeg er tøft. Jeg liker Elida. Det var mellomnavnet til min mormor. Elvida har jeg ikke hørt før, og ja, det var litt pussig synes jeg. Lurer på hvorfor barna deres skal ha så like navn? Som Ester og Esten, det blir litt forvirrende. :gjeiper: 1
Alvina Skrevet 10. august 2011 #40 Skrevet 10. august 2011 Jeg likte Elvida. Men ville tenkt på Olga, Lena, Lene, Klara, Tifo, Antoinette, Nema, Birgitte, Sonja, Yvonne, Bjørk, lillesky, måneståle Alvina er også et sjelent navn. Men jeg likte Elvida, tenk hvis hun blir gift kongelig, da blir det en legende. Men jeg hadde sikkert kalt henne for Eddie i hverdagen. Hvis jeg hadde vært mor til en datter ville jeg kalt datteren for Marion. Leser en bok nå, av en kjent forfatter, der Marion eren voksne kvinnen som ingen kan forstå. En sekstenåring kan forstå. Boka heter Enke for ett år. Jeg liker navnet Jane ganske godt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå