Gå til innhold

Synspunt på navnet ELVIDA

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi får snart en jenetebaby og sliter nå med å velge navn. Har lyst på et litt spesielt navn, men ikke så sært at mange ikke vil like det.. Har hengt meg litt opp i Elvida for tiden. Synes det er både fint og uvanlig. Hva synes dere om navnet? Storebror heter forresten Eivind.

Elvira og Elida kan og være alternativ, men har helst lyst til å unngå navn med r i. Når det gjelder Elida, så har jeg på følelsen at det er i ferd med å bli ganske populært(?). Liker dessuten Elvida bedre...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg likte Elvida best av alternativene dine :) Synes også det var et søtt navn som forhåpentligvis ikke alle kommer til å få. Sliter selv med å komme på orginale navn, og når jeg tror jeg har ett finner jeg ut at det er blitt trendy :glare:

Lykke til i alle fall, og gratulerer med den lille!

Christina, ungmor.no

Skrevet

En venninne av meg heter Elfrida, det syns jeg er fint, men mest fordi hun som har navnet er så fin og god venninne :)

Elvida høres også fint ut, som en blanding og Elvira og Elida.

• Liker 2
Skrevet

Elvida synes jeg er litt tungt, men Elida er veldig fint :)

• Liker 1
Gjest Ylva Virvla
Skrevet

Synes Elvida er fint. Elida er enda noen hakk finere.

AnonymBruker
Skrevet

Elida er fint, Elvida høres ut som en skrivefeil. ;)

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Av alternativene Elida,Elvida er det Elida som klinger best - selv om jeg personlig syns de navnene er grusomme.

• Liker 1
Skrevet

Elvida synes jeg er litt tungt, men Elida er veldig fint :)

Samme her :jepp:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenkte også på Elida da jeg så navnet. Men det er fordi jeg kjenner ei som heter det.

AnonymBruker
Skrevet

Første tanke var Stakkars barn.Navnet finner jeg grusomt og tenker på hvor slemme barn faktisk kan være med hverandre

Skrevet

Likte best Elida av de tre jeg. Elvira som nr 2 :klemmer:

Gjest Spinell
Skrevet

Tror hun kommer til å måtte gå gjennom livet med følgende valgspråk: "Nei, jeg heter verken Elvira eller Elida, jeg heter faktisk Elvida."

• Liker 5
Skrevet (endret)

Jeg synes Elida var det peneste alternativet, men personlig synes jeg det er litt merkelig med foreldre som velger navn etter bokstavrimmetoden.

Endret av Iah
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Putter du på en r bak, får du El-vidar

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva med Elvirda?

Skrevet

Syntes elvida høres ut som om noen som er tette i nesa prøver å si elvira.

• Liker 2
Skrevet

Tror hun kommer til å måtte gå gjennom livet med følgende valgspråk: "Nei, jeg heter verken Elvira eller Elida, jeg heter faktisk Elvida."

Syntes elvida høres ut som om noen som er tette i nesa prøver å si elvira.

Einig i desse...

Tykkjer Elvira er penast av alternativa dine.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...