KaffeLars Skrevet 10. oktober 2011 #41 Del Skrevet 10. oktober 2011 Håret. Noen er fascinert av sort, langt tykt blankt hår. Ikke alle da. Noen indiske fletter det. Jeg hørte på en lang hår-omtale av en ung gutt på bussen, som sikkert kunne trenge en kald dusj Kompisen hans også. Det nytter ikke å farge skandinavisk hår sort. For tynt til det. Blir bare en blek etterligning. Er det bare en eller to jenter som har det i klassen, så blir det passe eksotisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2013 #42 Del Skrevet 5. april 2013 Ikke alle er pene Anonym poster: 09aa457c072a400f63a43532dfc64404 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maisie Skrevet 5. april 2013 #43 Del Skrevet 5. april 2013 Hva er greia med at det er så utrolig mange asiatiske jenter som dater norske gutter? Og da mener jeg ikke eldre menn som har "hentet" thaijenter over hit, men integrerte asiatiske jenter og unge menn i 20-30 årsalderen. Ikke at jeg har noe imot det, bare nysgjerrig på dette. Det er mange Asiatere i Norge, så det skulle vel i grunnen egentlig ikke være så rart. De er jo vakre, og de blir jo beundret over hele verden for hudfargen/den glatte huden generelt, tykke svarte håret, dype øynene, petite kropper. Også er de forskjellige fra person til person, jeg personlig opplever dem som koselige og...........Det er ikke noe rart med det, egentlig. Det er sikkert ekkelt for noen Asiatere om man ser på dem som en fetish, men de fleste gjør vel ikke det? og faller vel for dem for kjærleik! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2013 #44 Del Skrevet 5. april 2013 Jeg er halvt norsk og halvt asiat. Født og oppvokst her i Norge, og ser på meg selv som norsk. Noe jeg har lagt merke til er at når jeg og venninner er ute på byen, så er det som regel de som blir sjekket opp. De er norske og blonde. har jo selvsagt blitt sjekket opp selv og, men føler det er for det meste de "standard" asiat-elskende guttene/mennene som da snakker med meg. Jeg vil si at jeg er på lik linje med venninnene mine i forhold til utseende. Ikke noen supermodell, men ikke stygg heller. Har også hatt denne diskusjonen på ett annet forum, og da mente mange at det var pga at man tiltrekkes som regel av mennesker som er lik seg selv iforhold til det etniske. Altså lyse mennesker tiltrekkes mer av lyse enn mørke. men igjen, er alltid noen som skiller seg ut og liker det motsatte. Jeg er også halvt asiatisk som du og har asiatisk far. Kan ikke si jeg ser ut som en supermodell heller, men føler det er mest blonde gutter som blir interessert i meg. Så får jeg inntrykk av at norske gutter med mørkere hår har en tendens til å gå for mine blonde veninner. Etter det jeg har erfart virker det som motsetninger tiltrekker. Har flere asiatiske og halvt asiatiske venner og nesten alle de bruker å gå for lyse europeere for å si det sånn. Er bare en halvt asiatisk jente jeg vet om som foretrekker mørke utenlandske gutter, men hun ser jo minst asiatisk ut av alle blandingsbarn jeg har sett og har knall grønne øyne. Anonym poster: 5b6a823509787e93bec45d3812b782b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2013 #45 Del Skrevet 5. april 2013 Jeg har hørt at den asiatiske vaginaen er skjevere og bedre og pule, det sa min ex. Anonym poster: 62bff848eff441f86dabf53b25c1b231 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2013 #46 Del Skrevet 5. april 2013 Jeg har hørt at den asiatiske vaginaen er skjevere og bedre og pule, det sa min ex. Anonym poster: 62bff848eff441f86dabf53b25c1b231 du får meg til å SPY!!! Anonym poster: 9a0ba336d17e092ebee2d8178ea941cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2013 #47 Del Skrevet 5. april 2013 Jeg aner ikke, han mente det, kanskje han hadde funnet ei som var feilaga. Anonym poster: 62bff848eff441f86dabf53b25c1b231 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catgirl Skrevet 5. april 2013 #48 Del Skrevet 5. april 2013 Det er jo ikke rart i det hele tatt om de er født og oppvokst eller adoptert til Norge. Resultatet av det blir at man blir integrert og føler seg stort sett som en del av det norske samfunnet og da velger en fra dette samfunnet, altså en norsk gutt, for det er sikkert det mest kjente for de. Hvorfor er dette så rart? Jeg har hørt at Vietnamesiske folk som bor i Norge har større tendens til å velge hverandre selv om de er født og oppvokst i Norge. Syns dette er mer spesielt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pipegakk Skrevet 5. april 2013 #49 Del Skrevet 5. april 2013 Det finnes flere grunner til hvorfor asiatiske jenter er sammen med etnisk norske menn. Jeg er selv adoptert fra Korea, men har vokst opp i ei landsbygd der det var et fåtall barn som var adoptert eller ikke etnisk norske. En annen grunn - for meg iallefall, er at siden jeg har norske foreldre, norskt navn og ser på meg selv som en helnorsk person, har det derfor ikke vært naturlig for meg å oppsøke asiatiske ungdomsmiljøer da jeg ikke har annet til felles med dem enn utseendet mitt, noe som har blitt kommentert på. Det er ikke gøy å vanke i et miljø man føler seg ekskludert fra. Det er mange som reagerer på at jeg aldri har vært sammen med en asiatisk gutt, men det handler ikke så mye om bevisste preferanser som det handler om hva man kjenner til fra før. Det er i midlertid veldig mange menn som er veldig interesserte i asiatiske jenter, kun fordi de er asiatiske. Opplever det veldig ofte når jeg er ute på byen eller treffer nye mennesker, noe jeg synes er litt ubehagelig, misforstå meg rett, jeg tar gjerne i mot et kompliment uten å være vanskelig, men jeg har et problem med å svelge ordene når jeg vet at det kun handler om opphavet mitt og ikke personlighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest padawan Skrevet 5. april 2013 #50 Del Skrevet 5. april 2013 (endret) men jeg har et problem med å svelge ordene når jeg vet at det kun handler om opphavet mitt og ikke personlighet. når man treffer noen nye er jeg tilbøyelig til å påstå det utelukkende handler om utseende. Når en ikke kjenner en person - hvordan skal en da kunne ta kontakt/være interessert i noen på grunn av personlighet? edit: leif Endret 5. april 2013 av padawan Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pipegakk Skrevet 5. april 2013 #51 Del Skrevet 5. april 2013 når man treffer noen nye er jeg tilbøyelig til å påstå det utelukkende handler om utseende. Når en ikke kjenner en person - hvordan skal en da kunne ta kontakt/være interessert i noen på grunn av personlighet? edit: leif Det er klart, men det jeg sikter til er menn som sier "Jeg elsker asiatiske damer." eller, "jeg har alltid ønsket å ligge med ei asiatisk dame, dere er så pene." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Izabella Skrevet 5. april 2013 #52 Del Skrevet 5. april 2013 (endret) Er så lei av disse stereotypene om hvem som elsker asiatiske damer. Selv om jeg kommer fra en middels stor norsk by opplever jeg noen ganger at folk ser surt på meg og pappa når vi går sammen i byen (ja, jeg er adoptert). Alle eksene mine har vært pluss/minus tre år (altså jevnaldrende), over gjennomsnittet fine fyrer som har fått mye oppmerksomhet på byen. Ingen har hatt såkalt "asia fetisj", selv om en av dem hadde en svakhet for mørke jenter. Opplever noen ganger at voksne menn ser sleskt på meg, men får minst like mange blikk fra unge og attraktive fyrer. Sånn er det vel for de fleste, uavhengig av etnisk bakgrunn? Har ei venninne som er fra samme land som meg og var med henne på en kulturell greie en gang. Det var bare rart. Jeg kom til Norge da jeg var baby og føler meg like norsk som venninnene mine. Har valgt et yrke som innebærer at jeg må være god i språk, og blir ofte forbløffet over at mange synes det er merkelig når de ser at den de kommuniserte med på telefon/e-post er meg. Før tok jeg meg nær av det, men nå bryr jeg meg ikke så mye. Men synes det er synd hvis stereotypene er så sterke som det kan virke som i denne tråden. Husk, asiatiske jenter er like forskjellige som etnisk norske! Endret 5. april 2013 av Izabella 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catgirl Skrevet 5. april 2013 #53 Del Skrevet 5. april 2013 Føler meg mindre velkommen i det asiatiske miljøet som jeg er halvt av. Alle de ser på meg som helnorsk eller norsk-engelsk av en eller annen grunn og har alltid følt meg utenfor når jeg har vært med min far til de. Ikke snakker jeg språket heller fordi jeg ikke ble lært det og har allerede engelsk som morsmål fra mormors side. Føler egentlig ikke at jeg passer inn noen steder og faktisk minst i det asiatiske miljøet. For dem ser jeg jo ikke et fnugg asiatisk ut. Mange av de er kjempehyggelige da, har ikke noe med det å gjør. Jeg har kjæreste fra Holland som er etnisk nederlandsk, så han er jo ikke akkurat norsk han akkurat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest padawan Skrevet 5. april 2013 #54 Del Skrevet 5. april 2013 Det er klart, men det jeg sikter til er menn som sier "Jeg elsker asiatiske damer." eller, "jeg har alltid ønsket å ligge med ei asiatisk dame, dere er så pene." det er jo det samme som at folk sier "jeg elsker høye menn", "jeg elsker store damer" osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fry Skrevet 5. april 2013 #55 Del Skrevet 5. april 2013 Det er nokså stor forskjell på asiatere. Jeg synes sør-koreanske og japanske jenter langt oftere har søtere trekk enn sine kinesiske, malaysiske, thailandske søstre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pipegakk Skrevet 6. april 2013 #56 Del Skrevet 6. april 2013 det er jo det samme som at folk sier "jeg elsker høye menn", "jeg elsker store damer" osv. Ja, det kan man godt si, men jeg synes fremdeles ikke det er akseptabelt. Mest fordi jeg ikke går rundt og sier sånn til andre folk selv. Skjønner du setter det på spissen, men for meg - og for søsteren min som også er adoptert, oppleves det som slitsomt og ekkelt at menn som gjerne er dobbelt så gamle som oss, snakker til oss på den måten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Maja* Skrevet 6. april 2013 #57 Del Skrevet 6. april 2013 Jeg er halvt asiatisk og tiltrekker meg alt fra 14 år gamle gutter til eldre mannfolk. Jeg har ingen tilhørighet til Asia annet enn at jeg elsker maten og elsker å reise til Thailand(dog jeg er ikke halvt thai). Ingen av de jeg har vært sammen med, utenom en, hadde vært interessert i en jente med asiatiske gener tidligere. Jeg velger å tro at de falt for meg fordi jeg er som jeg er, ikke fordi jeg er halvt asiatisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2013 #58 Del Skrevet 6. april 2013 Det er jo ikke rart i det hele tatt om de er født og oppvokst eller adoptert til Norge. Resultatet av det blir at man blir integrert og føler seg stort sett som en del av det norske samfunnet og da velger en fra dette samfunnet, altså en norsk gutt, for det er sikkert det mest kjente for de. Hvorfor er dette så rart? Jeg har hørt at Vietnamesiske folk som bor i Norge har større tendens til å velge hverandre selv om de er født og oppvokst i Norge. Syns dette er mer spesielt. Jeg er ei vietnamesisk jente som kun tiltrekkes av norske gutter. Det samme gjør søsteren min. Men mange av de jeg kjenner som er vietnamesere har vietnamesiske kjærester ja. Anonym poster: 09aa457c072a400f63a43532dfc64404 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catgirl Skrevet 6. april 2013 #59 Del Skrevet 6. april 2013 Jeg er ei vietnamesisk jente som kun tiltrekkes av norske gutter. Det samme gjør søsteren min. Men mange av de jeg kjenner som er vietnamesere har vietnamesiske kjærester ja. Anonym poster: 09aa457c072a400f63a43532dfc64404 Jeg vet om et par stykker vietnamesiske jenter som er sammen med norske eller skandinavere, men virker som disse jentene skiller seg litt ut fra resten av gjengen og er mye mer liberale, mindre konsverative og kanskje har mer vestlige verdier. Tror mange vietnamesere er opptatte av å bevare kulturen og verdiene, noe som de viker veldig stolte av det. Jeg leste om noen tall fra statistisk sentralbyrå som viste at av alle utlendinger er vietnamesere de som har høyest tendens til å gifte seg med hverandre og så var det slik at chilenere var det helt motsatt med og de valgte faktisk oftest å gifte seg med norske. Merkelig hvor forskjellig det kan være Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest padawan Skrevet 6. april 2013 #60 Del Skrevet 6. april 2013 Jeg leste om noen tall fra statistisk sentralbyrå som viste at av alle utlendinger er vietnamesere de som har høyest tendens til å gifte seg med hverandre og så var det slik at chilenere var det helt motsatt med og de valgte faktisk oftest å gifte seg med norske. Merkelig hvor forskjellig det kan være de fleste (om ikke alle) asiatene som har svart i denne tråden er adopterte fra Asia og dermed oppvokst med norske, biologiske foreldre. De vil derfor ha en annen kulturell "bagasje" enn noen som har vokst opp med sine asiatiske foreldre her i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå