Gå til innhold

Asiatiske jenter og norske gutter.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

har jo selvsagt blitt sjekket opp selv og, men føler det er for det meste de "standard" asiat-elskende guttene/mennene som da snakker med meg.

Hmm.. hva mener du med "standard asiat-elskende guttene/mennene"? Har alltid syns asiatiske damer er veldig pene men visste ikke at jeg falt inn i en bås :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er halvt norsk og halvt asiat. Født og oppvokst her i Norge, og ser på meg selv som norsk. Noe jeg har lagt merke til er at når jeg og venninner er ute på byen, så er det som regel de som blir sjekket opp. De er norske og blonde. :gjeiper: har jo selvsagt blitt sjekket opp selv og, men føler det er for det meste de "standard" asiat-elskende guttene/mennene som da snakker med meg. Jeg vil si at jeg er på lik linje med venninnene mine i forhold til utseende. Ikke noen supermodell, men ikke stygg heller. :) Har også hatt denne diskusjonen på ett annet forum, og da mente mange at det var pga at man tiltrekkes som regel av mennesker som er lik seg selv iforhold til det etniske. Altså lyse mennesker tiltrekkes mer av lyse enn mørke. :) men igjen, er alltid noen som skiller seg ut og liker det motsatte. :)

Hva mener du med "standard asiat-elskende menn" egentlig? Altså, for meg er er asiatiske jenter (temmelig grovkornet begrep da en inder ikke ligner det minste på en japaner, men la oss si øst-asiatiske da) generelt vakre. De er pene i ansiktet, og svært, svært feminine. Det er en ren fysisk preferanse for meg. Men jeg er ikke seksti år, tykkmaget, eller på jakt etter lammekjøtt som jeg kan herse med. Er det denne stereotypen du mener, som legger an på deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg mener med "standard" asiat-elskende menn er de mennene som kunne ha vært faren min eller bestefaren min faktisk. Og de fleste kommer bort til meg og prater engelsk, og ser på meg med halvkåte blikk som sier at de vil ha litt asiatisk moro. :kvalm: Me NOT love you long time. :fy_fy:

Ikke anonym lenger nei.. :gjeiper:

Endret av Malha
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg mener med "standard" asiat-elskende menn er de mennene som kunne ha vært faren min eller bestefaren min faktisk. Og de fleste kommer bort til meg og prater engelsk, og ser på meg med halvkåte blikk som sier at de vil ha litt asiatisk moro. :kvalm: Me NOT love you long time. :fy_fy:

Ikke anonym lenger nei.. :gjeiper:

Vel, vel. Da kan jeg se på meg selv som en EKSTRAORDINÆR asiat-elsker da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. :) ifølge min generalisering ihvertfall.

Hva synes du om europeiske menn som har såkalt asiafetisj? Eller rett og slett en preferanse for utseendet til asiatiske jenter? Er det en slags fordekt "rasisme" (dvs. vestlig mann som tenner på et stereotyp bilde av asian looks, som "eksotiserer" orientalere, slik E. Said snakker om), eller er det helt greit?

Det er en debatt om dette siden mange europeiske/amerikanske menn ser ut til å like asiatiske jenter, og da snakker jeg IKKE om din standard asia-elskende mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva synes du om europeiske menn som har såkalt asiafetisj? Eller rett og slett en preferanse for utseendet til asiatiske jenter? Er det en slags fordekt "rasisme" (dvs. vestlig mann som tenner på et stereotyp bilde av asian looks, som "eksotiserer" orientalere, slik E. Said snakker om), eller er det helt greit?

Det er en debatt om dette siden mange europeiske/amerikanske menn ser ut til å like asiatiske jenter, og da snakker jeg IKKE om din standard asia-elskende mann.

Lurer på det samme, trodde først det var dette hun mente da jeg spurte lengre opp i tråden. At det for noen liksom er viktigere bare å finne en asiatisk jente enn å finne den rette personligheten en matcher med.

Selv syns jeg altså asiatiske damer er veldig tiltrekkende men det har kanskje litt å gjøre med at jeg ikke er så høy og at asiatiske damer er noe lavere enn norske slik i snitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, så lenge de mennene har realistiske bilder av hvordan asiatiske jenter virkelig er og ikke tror at de er til å brukes, som mange tydeligvis tror, så er det jo ikke noe greie med at de foretrekker jenter med asiatisk utseende. Da blir det jo samme som at noen foretrekker blonde jenter iforhold til brunetter.

Da går det jo bare på hva en person foretrekker utseendemessig og ikke eventuelle personlighetstrekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at asiatiske jenter er gjennomgående mer intelligente, feminine og tiltrekkende enn norske kvinner. Jeg har bare vært sammen med etnisk norske jenter, men har en drøm om å finne ei jente med asiatisk bakgrunn en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest padawan

Underlig spørsmål. Hvorfor dater danske gutter norske jenter? Eller hvorfor dater svenske tjeier iranske gutter?

tja, nå synes jeg det blir litt feil å sammenligne to skandinaver som dater (da disse er ganske like utseenemessig) med en asiat og skandinav/europeer som dater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er greia med at det er så utrolig mange asiatiske jenter som dater norske gutter?

Og da mener jeg ikke eldre menn som har "hentet" thaijenter over hit, men integrerte asiatiske jenter og unge menn i 20-30 årsalderen.

Ikke at jeg har noe imot det, bare nysgjerrig på dette.:)

Altså... Integrerte asiatiske jenter som i jenter som BOR her før de i det hele tatt møter noen norske menn?

Av samme grunn som vi norske damer dater de "fastboende" norske/integrerte guttene/mennene vel. Fordi de blir tiltrukket av den personen.

Og når det kommer til den kommentaren om å være tiltrukket av asiatiske jenters utseende osv:

Det er vel ikke noe verre enn å være tiltrukket av modelltynn, blond/brunette, og slik vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, så lenge de mennene har realistiske bilder av hvordan asiatiske jenter virkelig er og ikke tror at de er til å brukes, som mange tydeligvis tror, så er det jo ikke noe greie med at de foretrekker jenter med asiatisk utseende. Da blir det jo samme som at noen foretrekker blonde jenter iforhold til brunetter.

Da går det jo bare på hva en person foretrekker utseendemessig og ikke eventuelle personlighetstrekk.

Takk for svar. Ok, ser den. Jeg spurte likevel fordi noen mener å se en forskjell på å foretrekke mørkhårete eller blondiner, høye jenter eller lave osv. versus det å foretrekke jenter av en bestemt etnisitet eller "rase". Altså at det første er greit, mens det andre ikke er like greit. Men hvorfor vet jeg ikke helt. Det er jo snakk om en fysisk preferanse uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså... Integrerte asiatiske jenter som i jenter som BOR her før de i det hele tatt møter noen norske menn?

Av samme grunn som vi norske damer dater de "fastboende" norske/integrerte guttene/mennene vel. Fordi de blir tiltrukket av den personen.

Og når det kommer til den kommentaren om å være tiltrukket av asiatiske jenters utseende osv:

Det er vel ikke noe verre enn å være tiltrukket av modelltynn, blond/brunette, og slik vel?

Tilbøyelig til å være enig her ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar. Ok, ser den. Jeg spurte likevel fordi noen mener å se en forskjell på å foretrekke mørkhårete eller blondiner, høye jenter eller lave osv. versus det å foretrekke jenter av en bestemt etnisitet eller "rase". Altså at det første er greit, mens det andre ikke er like greit. Men hvorfor vet jeg ikke helt. Det er jo snakk om en fysisk preferanse uansett.

Det er jo likevel et spørsmål om utseende og evt. måten en bestemt kultur har formet personlighet. Og det er jo akkurat det en finner både utseendemessig og personlighetsmessig hos norske jenter (og menn) også. Så egentlig så er det akkurat det samme. Det er bare en preferanse på lik linje med alle andre slik jeg ser det.

Det som noen kanskje ser som forskjellen er kanskje det at norske/nordiske jenter i denne diskusjonen bl.a. er den samme som deres egen etnisitet. Men utover det ser jeg ikke noe forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo likevel et spørsmål om utseende og evt. måten en bestemt kultur har formet personlighet. Og det er jo akkurat det en finner både utseendemessig og personlighetsmessig hos norske jenter (og menn) også. Så egentlig så er det akkurat det samme. Det er bare en preferanse på lik linje med alle andre slik jeg ser det.

Det som noen kanskje ser som forskjellen er kanskje det at norske/nordiske jenter i denne diskusjonen bl.a. er den samme som deres egen etnisitet. Men utover det ser jeg ikke noe forskjell.

Blant dem som mener det er en (moralsk) forskjell på å like bare blondiner eller bare asiater virker det som om den består i at blondinefetisjen bare dreier seg om utseende, mens asiatfetisjen dreier seg om flere ting enn bare utseende, dvs. at det følger med en hel pakke forestillinger om væremåten og personligheten til asiatere, f.eks. at de er mer opptatt av hus og hjem enn europeiske kvinner, ikke så fiksert på likestilling, men skiller klarere mellom manns- og kvinnerolle, ikke så "kjeftete" osv.

Videre: en slags underliggende "rasisme" der en liker asiatere bare fordi de fremstår annerledes enn oss (og raseideen kommer jo bl.a. av at en ser åpenbare fysiske forskjeller i hudfarge osv.) Så da liker fyren dama fordi hun er asiat, og ikke pga. at hun er den hun er.

Men det gjelder jo også blondina. Det finnes jo menn som BARE går etter blondiner, og driter i personligheten deres. Og disse gutta har jo også sine fikse ideer om blondiner, at de er tjukke i huet osv.

Så etter denne omstendelige analysen er konklusjonen den samme (er jo akademiker så... :fnise:) jeg ser fremdeles ikke helt forskjellen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blant dem som mener det er en (moralsk) forskjell på å like bare blondiner eller bare asiater virker det som om den består i at blondinefetisjen bare dreier seg om utseende, mens asiatfetisjen dreier seg om flere ting enn bare utseende, dvs. at det følger med en hel pakke forestillinger om væremåten og personligheten til asiatere, f.eks. at de er mer opptatt av hus og hjem enn europeiske kvinner, ikke så fiksert på likestilling, men skiller klarere mellom manns- og kvinnerolle, ikke så "kjeftete" osv.

Videre: en slags underliggende "rasisme" der en liker asiatere bare fordi de fremstår annerledes enn oss (og raseideen kommer jo bl.a. av at en ser åpenbare fysiske forskjeller i hudfarge osv.) Så da liker fyren dama fordi hun er asiat, og ikke pga. at hun er den hun er.

Men det gjelder jo også blondina. Det finnes jo menn som BARE går etter blondiner, og driter i personligheten deres. Og disse gutta har jo også sine fikse ideer om blondiner, at de er tjukke i huet osv.

Så etter denne omstendelige analysen er konklusjonen den samme (er jo akademiker så... :fnise:) jeg ser fremdeles ikke helt forskjellen.

Etter å ha blitt kjent med ei kjekk dame fra Thailand så har i hvertfall jeg fått bekrefte at de er mindre kjeftete i form av at de ikke henger seg opp i bagateller som mange andre kanskje gjør. Slik som ting står på feil plass, en har glemt ut en filleting osv osv. De fikser det bare selv, og lager ikke noe oppstyr rundt det.

Men den oppfatningen om at de er de fødte slaver, det er helt feil. Ikke tale om veninna mi hadde godtatt å bli piska rundt i huset fordi mannen ikke gadd å gjøre noe.

Og der tror jeg jaggu meg at jeg også fortsatt holdt på min konklusjon. De foretrekker et visst utseende, og den personligheten som følger kulturen, dog finnes det noen som har et forvridd syn på hvordan "alle" de er.

Jeg er en mester i å si veldig enkle ting på en vanskelig eller lang måte. Tror skolebøkene bør ligge en stund til, jeg er blitt universitetsskada :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så lenge det er snakk om det fysiske. Er veldig mange som mener noe om asiatiske jenter. Altså at jenter ifra Thailand er "løse og billige", koreanske er lydige og huslige, japanske er "gale og med på alt" og slik fortsetter det bare. Det er jo noen som passer til de utsagnene, men jeg tror at hovedparten av øst-asiatiske jenter er like forskjellige som europeiske jenter.

Men tilbake til spørsmålet til TS, så tror jeg det bare rett og slett går på hva en foretrekker. Igjen i forhold til det fysiske. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange rare forestillinger folk har. Fikk temmelig bakoversveis av det Mahla fortalte om de gamlekara som tok kontakt med henne på gata, huff.

Men må innrømme har vel selv noen forestillinger om asiatiske damer som er litt som Syffe nevnte på første side: "..ikke like løs, uhøffelig, udisiplinert, primadonnanykkete, bitchete, dramaqueen eller barnslig som norske jenter.". like mye en forestilling om norske jenter kanskje..

Tenker på asiatiske som noen som er ute etter et seriøst forhold og går 100% inn for det. Hun kunne gjerne kjefte på meg om jeg slenger fra meg de sure sokka mine på stuegolvet, det behøver jeg. Vil ikke ha noen hushjelp heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

Mange rare forestillinger folk har. Fikk temmelig bakoversveis av det Mahla fortalte om de gamlekara som tok kontakt med henne på gata, huff.

Men må innrømme har vel selv noen forestillinger om asiatiske damer som er litt som Syffe nevnte på første side: "..ikke like løs, uhøffelig, udisiplinert, primadonnanykkete, bitchete, dramaqueen eller barnslig som norske jenter.". like mye en forestilling om norske jenter kanskje..

Tenker på asiatiske som noen som er ute etter et seriøst forhold og går 100% inn for det. Hun kunne gjerne kjefte på meg om jeg slenger fra meg de sure sokka mine på stuegolvet, det behøver jeg. Vil ikke ha noen hushjelp heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er asiatisk selv, og har merket at det er gjerne de eldre mennene som kommer bort til meg på byen etc. Det verste jeg vet er at de gjør det fordi at de har en asianfetis. Det er det mest motbydelige jeg vet om. Jeg har en norsk kjæreste nå, som jeg nettopp har funnet ut at han har 2 asiatiske ekser. Vurderer nesten å gjøre det slutt pga det. Det er lite koselig å tenkte på at han er sammen med meg fordi jeg er asiatisk, og ikke pga personlighet ol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...