AnonymBruker Skrevet 7. august 2011 #1 Skrevet 7. august 2011 Noen som har en oppskrift på vegetarisk nachosgrateng? Husker ikke hvordan jeg har pleid å lage det :/
JizzInMyPants Skrevet 8. august 2011 #2 Skrevet 8. august 2011 Bruker bare Quorn som erstatning for kjøttdeig og lager det på vanlig måte.
ludo Skrevet 8. august 2011 #3 Skrevet 8. august 2011 Når jeg lager nachos bruker jeg bønner og sopp. 1
Gjest Jamme Skrevet 8. august 2011 #4 Skrevet 8. august 2011 Den jeg bruker er sånn: 2 løk, hakket 2 fedd hvitløk, hakket 1 grønn paprika, hakket 1 boks tomater 1 ss balsamicoeddik 1 ts sukker 1 ts chilipulver 1 liten boks mais 125 g nachochips 150 g cheddar 1 boks rømme Løk blankes i olje. Hvitløk og paprika has i, og stekes et minutt eller to. Tilsett tomater, eddik, sukker og chilipulver, og kok uten lokk i 6-7 minutter. Ha i mais til sist, og kok litt til, til det er gjennomvarmt. Legg lagvis chips, saus og ost i en ildfast form, og topp med rømme. Stekes ved 160 grader i ca. 15 minutter. Kjempegod! Hvis jeg vil at den skal mette mer, tilsetter jeg enten bønner, den vegetariske tacomiksen til Santa Maria eller quorn.
AnonymBruker Skrevet 9. august 2011 #5 Skrevet 9. august 2011 Takk, skal teste ut! Quorn har jeg faktisk aldri prøvd før, bruker mest bønner. Hvor kjøper dere quorn? Og er ikke vanlig tacomiks vegetarisk?? Vet at den ikke er vegansk, men trodde den var vegetarisk? Iiik!
Rosalie Skrevet 9. august 2011 #6 Skrevet 9. august 2011 Lag tacokrydderet sjølv. Her er ei fin oppskrift til tacomåltid til 4 personer: 1 ts salt 2 ts cumin (fås kjøpt i innvandrerbutikker. Jeg har også kjøpt på Meny) 1/2 ts koriander 1/2 ts chilipulver 1/2 ts hvitløkspulver 1 ts paprikapulver litt pepper Eg bruker bønner som erstatning for kjøttdeig. Bønnestuing er jo så godt!
JizzInMyPants Skrevet 9. august 2011 #7 Skrevet 9. august 2011 Quorn har jeg faktisk aldri prøvd før, bruker mest bønner. Hvor kjøper dere quorn? Meny-butikker pleier å ha, sammen med godt utstyrte ICA-butikker. Har de ikke spør du om de kan ta det inn
AnonymBruker Skrevet 9. august 2011 #8 Skrevet 9. august 2011 Og er ikke vanlig tacomiks vegetarisk?? Vet at den ikke er vegansk, men trodde den var vegetarisk? Iiik! Personen tenkte nok på denne posen, som ikke er tacokrydder (som jeg tipper du tenker på?) men en slags kjøttdeigerstatning for vegetarianere. 1
Gjest Jamme Skrevet 9. august 2011 #9 Skrevet 9. august 2011 Og er ikke vanlig tacomiks vegetarisk?? Vet at den ikke er vegansk, men trodde den var vegetarisk? Iiik! Tenkte på den miksen AB over her postet. Den er med soyaprotein, så det er litt mat i den. Den du tenker på er vel bare krydder – ikke så mye å bli mett på der!
AnonymBruker Skrevet 15. august 2011 #10 Skrevet 15. august 2011 Personen tenkte nok på denne posen, som ikke er tacokrydder (som jeg tipper du tenker på?) men en slags kjøttdeigerstatning for vegetarianere. Har ikke sett den før, skal høre om de kan ta den inn Takk for mange gode tips, her var det mye forskjellig å prøve!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå