AnonymBruker Skrevet 7. august 2011 #1 Skrevet 7. august 2011 Oppfattes det som smålig å ikke ha med en ring ved frieri? Jeg har i et års tid hatt et litt komplisert forhold til en dame. For tiden er vi en slags elskere (hun har flere partnere), men det er av ymse årsaker ikke aktuelt å "bare" bli kjærester... Egentlig skulle dette være en uforpliktende greie, men jeg har ikke klart å tøyle følelsene mine og jeg innså for 8-9 mnd siden at jeg aldri har følt noe lignende for noen (jeg er 35+), og siden har jeg bare blitt mer og mer forelsket. Jeg har innsett at jeg står overfor et valg, enten fri, eller bryte... ellers vil jeg rives i filler. Så, til spørsmålet. Jeg kjøpte for 4-5 mnd siden en diamantring til ca 10.000 til henne. Jeg antar en forlovelsesring bør koste betydelig mer. Dessverre har jeg ikke allverdens råd, og innerst inne vet jeg at det neppe er mer enn 20-30% sansynlighet for at hun svarer ja... Vil jeg oppfattes som veldig uromantisk om jeg ikke kjøper en ring før frieriet?
AnonymBruker Skrevet 7. august 2011 #2 Skrevet 7. august 2011 Jeg kjøpte for 4-5 mnd siden en diamantring til ca 10.000 til henne. Jeg antar en forlovelsesring bør koste betydelig mer. Nå er det mulig du har fått tak i en av de damene som er litt dyrere i drift, men jeg - og mange andre - synes faktisk 10.000 er MYE for en forlovelsesring. Men det varierer, du kan jo f.eks. se denne tråden. Hva som er smålig og uromantisk eller ikke kommer an på dama. Jeg synes det høres koselig ut med ring på selve frieriet - men også å ikke ha det og så velge ut sammen etterpå. Jeg reagerer mer på omstendighetene og tanken bak frieriet, men det er jo ikke det du spør om så... 2
Lulilelu Skrevet 7. august 2011 #3 Skrevet 7. august 2011 Har du kjøpt en ring til 10.000 kr som du skulle bruke å fri med men du syns den er for billig, eller har du allerede gitt den til henne i gave? 10.000 kr for en ring er mer en nok, for mye etter min mening da. Det er ikke prisen som bestemmer om det er en fin ring. Det blir for amerikansk for min del, der ringen skal koste det samme som månedslønn x3.
AnonymBruker Skrevet 7. august 2011 #4 Skrevet 7. august 2011 Har du kjøpt en ring til 10.000 kr som du skulle bruke å fri med men du syns den er for billig, eller har du allerede gitt den til henne i gave? Det var en gave ifbm. med en lengre eksotisk reise vi var på. Blir feil av meg å i ettertid komme å kalle det en forlovelsesring.
AnonymBruker Skrevet 7. august 2011 #5 Skrevet 7. august 2011 Hvis du tror hun blir skuffet over en forlovelsesring til under 10 000, spår jeg et veldig lite økonomisk lønnsomt ekteskap. Tenk deg om flere ganger :gjeiper: 1
Gjest Eurodice Skrevet 7. august 2011 #6 Skrevet 7. august 2011 Oppfattes det som smålig å ikke ha med en ring ved frieri? Jeg har i et års tid hatt et litt komplisert forhold til en dame. For tiden er vi en slags elskere (hun har flere partnere), men det er av ymse årsaker ikke aktuelt å "bare" bli kjærester... Egentlig skulle dette være en uforpliktende greie, men jeg har ikke klart å tøyle følelsene mine og jeg innså for 8-9 mnd siden at jeg aldri har følt noe lignende for noen (jeg er 35+), og siden har jeg bare blitt mer og mer forelsket. Jeg har innsett at jeg står overfor et valg, enten fri, eller bryte... ellers vil jeg rives i filler. Så, til spørsmålet. Jeg kjøpte for 4-5 mnd siden en diamantring til ca 10.000 til henne. Jeg antar en forlovelsesring bør koste betydelig mer. Dessverre har jeg ikke allverdens råd, og innerst inne vet jeg at det neppe er mer enn 20-30% sansynlighet for at hun svarer ja... Vil jeg oppfattes som veldig uromantisk om jeg ikke kjøper en ring før frieriet? Jeg forstår ikke hvordan du i det hele tatt kan tenke på å fri til denne damen som har flere menn (elskere) samtidig med deg, med mindre du synes det er helt i sin orden. Det normale og vanlige, vil jeg påstå, er å holde seg til én når man lever i et forhold. Ellers sier jeg som andre her, fri til henne først før du ruinerer deg på kjøp av en ny ring. For min del hadde jeg syntes det var pinlig hvis en mann hadde fridd til meg og hatt med ring, hvis jeg ikke så så seriøst på forholdet som ham. 2
Gjest Ninab Skrevet 18. august 2011 #7 Skrevet 18. august 2011 Min kommende mann fridde til meg uten ring - det gjorde ikke meg noe - det viktigeste for meg var at han faktisk fridde. Hele frieriet vil nok være en affære vi kommer til å le av i alle våre dager, så hva skal man med ringen? Vi har vært sammen i snart 12 år, og vi kjøpte oss heller ringer i hvitt gull til å sette på når vi vies. Plager meg på ingen som helst måte at jeg ikke fikk ring... så lenge drømmen om å gifte seg er der, så venter man fint med ringen til bryllupet tror jeg.
Tullepia Skrevet 18. august 2011 #8 Skrevet 18. august 2011 Oppfattes det som smålig å ikke ha med en ring ved frieri? Jeg har i et års tid hatt et litt komplisert forhold til en dame. For tiden er vi en slags elskere (hun har flere partnere), men det er av ymse årsaker ikke aktuelt å "bare" bli kjærester... Egentlig skulle dette være en uforpliktende greie, men jeg har ikke klart å tøyle følelsene mine og jeg innså for 8-9 mnd siden at jeg aldri har følt noe lignende for noen (jeg er 35+), og siden har jeg bare blitt mer og mer forelsket. Jeg har innsett at jeg står overfor et valg, enten fri, eller bryte... ellers vil jeg rives i filler. Så, til spørsmålet. Jeg kjøpte for 4-5 mnd siden en diamantring til ca 10.000 til henne. Jeg antar en forlovelsesring bør koste betydelig mer. Dessverre har jeg ikke allverdens råd, og innerst inne vet jeg at det neppe er mer enn 20-30% sansynlighet for at hun svarer ja... Vil jeg oppfattes som veldig uromantisk om jeg ikke kjøper en ring før frieriet? Nei, det oppfattes IKKE smålig. Det er romantisk å gå til gullsmeden og velge ut ringer sammen. Jeg synes også at du skal være ærlig om din økonomiske situasjon. Hvis dere nå skal gifte dere får dere jo felles økonomi, og da er det et poeng at du ikke går rundt og søler bort sårt tiltrengte penger på gull og diamanter. Og det er FLOTT at du vil fri!!!!! Lykke til
Lyra Skrevet 19. august 2011 #9 Skrevet 19. august 2011 Samboeren min fridde med en ring fra Glitter han, kostet under hundrelappen. Han ville ha en ring når han fridde, men han ville at jeg skulle være med å plukke ut ringene (jeg har alltid vært tydelig på at jeg vil at vi begge skal ha ring). Ble kjempefornøyd jeg, selv om den var altfor stor og jeg ikke kan bruke den :gjeiper: Tanken som teller
Gjest Eurodice Skrevet 19. august 2011 #10 Skrevet 19. august 2011 Nei, det oppfattes IKKE smålig. Det er romantisk å gå til gullsmeden og velge ut ringer sammen. Jeg synes også at du skal være ærlig om din økonomiske situasjon. Hvis dere nå skal gifte dere får dere jo felles økonomi, og da er det et poeng at du ikke går rundt og søler bort sårt tiltrengte penger på gull og diamanter. Og det er FLOTT at du vil fri!!!!! Lykke til Du synes det er flott at han skal fri til denne damen som driver med flere elskere samtidig?
AnonymBruker Skrevet 19. august 2011 #11 Skrevet 19. august 2011 Min mann fridde uten ring (jeg savnet det ikke heller). Han hadde med en diger blomsterbukett, og senere på dagen gikk vi og kikket på ringer sammen. De ringene vi kjøpte da var de sammen vi har på oss nå, så vi hoppet over forlovelsesringene og kjøpte gifteringer med en gang.
Tullepia Skrevet 19. august 2011 #12 Skrevet 19. august 2011 Du synes det er flott at han skal fri til denne damen som driver med flere elskere samtidig? Ærlig talt fikk jeg ikke med meg den viktige detaljen.
HopelessFear Skrevet 19. august 2011 #13 Skrevet 19. august 2011 Hm... tror jeg hadde blitt litt skuffet om jeg ikke hadde fått ring. Det hadde vært det samme om det hadde vært en ring fra Nille eller Glitter, så fremst det var en ring. Men jeg hadde jo blitt glad for frieriet uansett, men ringen er et viktig symbol for meg.
2shy Skrevet 19. august 2011 #14 Skrevet 19. august 2011 (endret) En partner som har flere partnere i tillegg til deg, har neppe dype følelser for deg. Jeg ville aldri hatt andre partnere hvis jeg hadde dype følelser for en annen. Jeg forstår ikke hvorfor dere kan være gift, men ikke kjærester, det gir ikke mening. Forøvrig ville jeg satt pris på en ring under et frieri, uten ring ville jeg følt at frieriet var spontant og ikke gjennomtenkt. Endret 19. august 2011 av 2shy
Wonders Skrevet 2. september 2011 #15 Skrevet 2. september 2011 din ring holder. VIl du være helt sikker, hør om bestemors/oldemors ring er up for grabs. Arvesmykker i bryllup er veldig nydelig tradisjon. 1
Ninnin86 Skrevet 2. september 2011 #16 Skrevet 2. september 2011 Min kommende mann fridde uten ring! Han tok meg med i en gullsmedforretning dagen etter, sånn at jeg fikk plukke en jeg likte. Den kostet 6000kr, noe som jeg personlig synes er mer enn nok! Har hørt (kanskje fra USA?) at ringen skal koste 3x mannens månedslønn, men det er vaste of money, spør du meg! Er jo ikke prisen på ringen som betyr noe! I hvertfall ikke for meg
Britt Banditt Skrevet 2. september 2011 #17 Skrevet 2. september 2011 Min samboer fridde uten ring, så gikk vi og kjøpte ringer (som vi også skal bruke som gifteringer) sammen. Syns det var veldig greit.
AnonymBruker Skrevet 6. september 2011 #18 Skrevet 6. september 2011 Jeg blir heller ikke helt klok på dette forholdet deres, men det er jo ikke det du spør om heller Ang frieri, så syns jeg personlig at det slett ikke er nødvendig med ring når man frir. I såfall holder det iallfall lenge med en symbolsk ring som ikke koster noenting nesten. Vi jenter syns vel det er litt stas å få være med og velge ut ringen selv Min kommende mann fridde ved å si at kanskje vi skulle gå og se på forlovelsesringer, så da var det liksom naturlig at han ikke hadde ring
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå