AnonymBruker Skrevet 7. august 2011 #1 Skrevet 7. august 2011 Hva kan jeg krydre kyllingfileten med om jeg ønsker en "utenlandsk" smak på kjøttet? Skal brukes i pitabrød
Gjest fjosa Skrevet 7. august 2011 #2 Skrevet 7. august 2011 Kummin og hvitløk, gjerne også sitron/lime og persille.
Vulpes Skrevet 7. august 2011 #3 Skrevet 7. august 2011 Spisskummin (Cumin), hvitløkspulver, chilipulver f.eks.
fruBeist Skrevet 7. august 2011 #5 Skrevet 7. august 2011 lag en marinade av (pr kyllingbryst) 2 ss olje, 2 ts limesaft, masse fersk hvitløk, god og sterkt chilipulver etter smak ingefær etter smak (kan bruke både pulver og fersk)
chikako Skrevet 7. august 2011 #6 Skrevet 7. august 2011 (endret) Blir det taco-smak med kummin? Kummin er karve! Tipper det var spiskummen Fjosa mente, men det er altså noe annet. Spiskummen gir den karkateristiske tacosmaken. Endret 7. august 2011 av chikako
Vulpes Skrevet 7. august 2011 #7 Skrevet 7. august 2011 Blir det taco-smak med kummin? Jeg vet ikke om Kummin og Cumin/spisskumin er det samme, men med sistnevnte blir det litt tacosmak ja.
AnonymBruker Skrevet 7. august 2011 #8 Skrevet 7. august 2011 Ok Jeg hadde spisskummin i skapet, men ikke uten spiss Tusen takk for tips. TS
Tears.of.the.Sun Skrevet 7. august 2011 #9 Skrevet 7. august 2011 Om du ønsker indisk smak på kyllingen kan du bruke f.eks. garam masala, tørket chili, paprika pulver, hvitløk, ingefær og lime i tillegg til salt og pepper selvfølgelig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå