Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, alle sammen!

Tenkte jeg skulle opprette en egen tråd for oss mammaer der vi diskuterer og snakker om morskap, barn og stiller spørsmål. :) Jeg la tråden under "barn og familie", så også mødre som har litt større barn også kan være med. Alle er selvfølgelig velkomne her: mødre, fedre, prøvere og de som ønsker å diskutere saker og ting som har med våre små å gjøre!

Kanskje greit å starte med en presentasjon?

Jeg er 30 år, har et barn på snart seks måneder og bor på østlandet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

diskuterer morskap, barn og stiller spørsmål?? er det ikke det man gjør på hele forumet barn og familie da? trenger ikke en egen tråd til det, hadde blitt veldig uoversiktlig.....

• Liker 8
Skrevet

Tenkte på en mer forent arena...kan faktisk bli mer oversiktlig! :) Man slipper å lage en egen tråd hvis man har et enkelt spørsmål, en kommentar eller noe man ønsker å få andre mødre til å svare på.

Skrevet

Er det adgang forbudt for de som ikke har barn evt har stebarn?

Skrevet

Er det adgang forbudt for de som ikke har barn evt har stebarn?

Nei, absolutt ikke! Som jeg skrev innledningsvis: alle er velkomne! Her kan alle stille spørsmål og diskutere alt rundt barn. :)

Skrevet

Det er en diskusjon i en av dagbøkene nå angående bæreselen "ergo" vs bæremeis. Noen flere som vil dele erfaringer? Eventuelt komme med positive og negative egenskaper de har?

Gjest pysepusen
Skrevet

Fin tråd! :)

Jeg digger Ergoen min! Kan bære masse og minsten stortrives oppi! Vi prøvde bæremeis, men det var ikke noe for oss. Meisen kommer for langt fra kroppen så det blir tungt og minsten satt ikke godt.

Jeg er forresten i midten av 20-årene med en liten skjønning og forhåpentligvis snart prøver til en til :)

Skrevet

Fin tråd! :)

Jeg digger Ergoen min! Kan bære masse og minsten stortrives oppi! Vi prøvde bæremeis, men det var ikke noe for oss. Meisen kommer for langt fra kroppen så det blir tungt og minsten satt ikke godt.

Jeg er forresten i midten av 20-årene med en liten skjønning og forhåpentligvis snart prøver til en til :)

Hei! :vinke:

Ser barnet ditt er over ett år; er det fortsatt behagelig å bære ham i ergoen? Hvor lenge kan du gå før du blir sliten? Hvordan tar du den på?

:)

Gjest pysepusen
Skrevet

Ja, han er snart 15 måneder nå, og litt over gjennomsnittet i vekt ;) Bærer ham på ryggen. Som regel hjelper mannen meg, men vi klarer oss selv om jeg sitter. Skal jeg en kort tur tar jeg ham på magen :) Har enda ikke blitt sliten av å gå med ham - utenom når han drar meg i håret og klyper meg i armen :fnise:

Skrevet

Eg kan framleis bera 2-åringen min i mei-tai, faktisk (13 kg). Men ikkje lenge av gongen, får så vondt i skuldrene.

AnonymBruker
Skrevet

Jente på 21 og ei datter på 3=) Synes kanskje hun kan få seg en liten bror eller søster..

Hun er sikkelig enebarn, så kunne trengt noen å dele ting med osv.

Når fikk dere nr 2, passet det bra når dere fikk nr 2 ?

Skrevet

Unnskyld meg, men blir det ikke fryktelig rotete å diskutere alt mulig i en tråd? Det må helt klart være bedre med en ny tråd når man ønsker å diskutere et tema.

• Liker 3
Gjest pysepusen
Skrevet

Liker skravletråder som dette jeg :nigo:

AnonymBruker
Skrevet

Liker skravletråder som dette jeg :nigo:

Jeg også:)

Føler at jeg ikke alltid passer inn/har "lov" til å svare i en del av de andre trådene på barn og familie, så en litt uformell "kafé" må vel passe fint!

Er selv 21, kjærestens datter er snart 15.

Gjest frøken am
Skrevet

Når samboerens pjokk fyller tre i nov, får vi vår i des :) blir spennende.

Er er vi blitt veldig opptatte av å leve naturlig - bruker en del Burts Bee's produkter, tøybleier, innkjøp av mei-tai (da de grusomme babybjörnene ødelegger ungen...) og div andre ting vi synes er bedre for barnet :)

Gleder meg til å gå rundt å bære - det er jo noe av det mest naturlige!

Har ikke sett så mye på Ergo, hvordan fungerer disse? :)

Fyller tyve om...ja, en mnd faktisk! :tronderbart:

AnonymBruker
Skrevet

Unnskyld meg, men blir det ikke fryktelig rotete å diskutere alt mulig i en tråd? Det må helt klart være bedre med en ny tråd når man ønsker å diskutere et tema.

Hvorfor er du her? La de som vil svare,svare.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg også:)

Føler at jeg ikke alltid passer inn/har "lov" til å svare i en del av de andre trådene på barn og familie, så en litt uformell "kafé" må vel passe fint!

Er selv 21, kjærestens datter er snart 15.

Så datteren er nesten like gammel som deg hehe!

Dette synes hun sikkert er kjeeeeempe stas!

• Liker 2
Skrevet

Nei, hvorfor det? Vi har jo f.eks "Lurer på rare ting-tråden", og den fungerer jo fint ;)

Jeg er 19 år og mamma til en liten jente som er et halvt år om to dager :) Er ikke sammen med BF.

Skrevet

Koselig at så mange svarer i tråden!

I dag har jeg kjøpt inn pære som jeg har tenkt til å skrape av og gi til C. Funker dette med epler, også, eller blir det litt for hardt "kjøtt"? Blir grønne epler for sure, tro? :klo:

AnonymBruker
Skrevet

Så kjekt med en tråd som dette. Alt under et sted. :) Selv er jeg 24, venter mitt første. Sambo har to fra før på 11 og 14 :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...