Gå til innhold

JEG BLIR GAL....HVA ER DETTE FOR NO RART!?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

inne på mitt word dokument så har det hengt seg helt opp, hver gang jeg trykker spce knappen kommer det opp prikker for hver gang jeg trykker.. men det værste er at det hele tiden forann der jeg skal skrive står et tegn jeg ikke får fjernet! det ser ut som en p bare omvendt vei helt svart og med to streker på veien ned. p motsatt vei! ikke får jeg fjernet den, ikke kan jeg høyreklikke den og finne ut hva det er... ikke får jeg skrevet notater til eksamen min... jeg blri gal!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke hva som har skjedd med Word hos deg, men kan du ikke bruke Wordpad og lagre dokumentet som *.rtf i stedet? Funker i de aller fleste tilfeller, hvor man ikke skal lage avanserte ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hverken word eller dokumentet ditt er ødelagt.

Du har satt på en visning (som jeg ikke husker hva heter) der bl.a alle linjeskift vises som den omvendte 'p' og alle mellomrom markeres med et punktum. Dette er kun for visning på skjerm og vil ikke komme med om du f.eks printer dokumentet.

For å fjerne den trykker du på en knapp i verktøylinja som ser ut akkurat som den p'en i dokumentet. Vet ikke hvilken versjon av word du har, då det kan være noen avvik, men om du ikke ser knappen, så kan den være skjult. Nyere versjoner av word skjuler knapper som ikke har blitt benyttet i det siste. Da vil det et sted på verktøylinja stå to små '>>' og om du trykker på den vil du få se valg du ikke benytter deg ofte av. Se etter 'P''en der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei virker ikke..... finne ringen knapp heller..har jo prøvd alt.

Neida, hadde du prøvd alt, så hadde du jo fått fiksa det der ;-)

Crazee til unnsetning: Verktøy -> Alternativer -> Formateringsmerker.

Her høyrest det ut som om du har kryssa av for alle. Fjerne det, så ser det fint ut igjen.

(Trøysta er jo at det berre er på skjermen dette visest, for å gi deg ekstra kontroll. På utskrifter er alt normalt.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den funksjonen er kjempegrei når man skal formatere tekster - for da ser man lettere om man har like mellomrom - og avstander og sånn. :D

Lett å få på - lett å få av ....lykke til :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg ligger denne knappen ved siden av snakkebobla med ? i (Hjelp). Der er det en sånn >> (dobbel pil). Om du kliker på denne pilen, så kommer knappen frem i en slags liste. Bare å klikke på ikonet.

Tror at det heter "Paragrafmerke" eller noe sånt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...