Gå til innhold

Dijon sennep. Hvorfor på glass?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er dijon senepp bare på glass? Hvorfor er den ikke laget som de andre man kan helle på maten?

Er det for å holde seg bedre eller er det andre grunner? Og hvorfor er ikke da alle på glass?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje fordi det inneholder vin? jeg vet ikke, hmm

Skrevet (endret)

Jeg lurer på det samme når det gjelder visse typer ketchup som kommer på glassflaske. Nytter jo ikke å dosere skikkelig. Såkalt ketchupeffekt. Det er som å være i steinalderen, se at noen finner opp hjulet, for så å svare "Nei, jeg tror fortsatt firkant er veien å gå."

Endret av Nevian
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel slik at plastikken kan legge igjen en smak på produktet. Og hvis man da vil være luksuriøs så putter man varene sine i glass.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes alt i glass er bedre enn alt i plast. Fesk glasscola, glassøl, syltetøy, saft etc.

AnonymBruker
Skrevet

Det irriterer meg mer at vi har sirup på glass/plastboks. Umulig å ikke søle. I sverige har de det på flasker.

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er den ikke laget som de andre man kan helle på maten?

"De andre"...? Det er vel heller sånn at nesten all sennep, med unntak av pølse- og bodsennep, er på glass?

Og hvorfor? Fordi det ser finere ut, kanskje? Tradisjon? Og jeg synes faktisk det har noe å si. Jeg gidder ikke blåse over en hundrelapp på ordentlig sennep om den ser ut som noe du putter på wienerpølser fra Gilde...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...