Gå til innhold

Urinveisplager


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Er det noen som har god peil på urinveisplager hos hunnkatter her? Jeg har 3 katter, og hun ene (3 år gammel) begynte å få problemer for 14 dgr. siden. Hun setter seg ned og skal tisse, men det kommer bare noen få dråper, så går det en liten stund og hun setter seg ned igjen, med få dråper som resultat.. Hun spiser godt og virker som hun er i grei form ellers.

Siden jeg bor langt ute på landet (virkelig i ødemarken), så ringte jeg dyrlegen og forklarte symptomene. Jeg fikk resept på antibiotika og smertestillende, og det har hun tatt på i 7 dager uten bedring. Idag og igår kveld har hun vært litt slapp i tillegg, så jeg hadde tenkt å holde henne innendørs idag for å følge litt med, men da ble hun helt krakilsk, så jeg måtte slippe henne ut. :sukk:

Jeg har tenkt å få henne til veterinær på mandag, til en smådyrsklinikk som har ultralyd og skikkelig utstyr, så hun får en ordentlig sjekk. De som har vakt i helgen er bare "kudoktorer". Tror dere det går bra å vente til mandag? Redd for pusen min! Hun har forresten levd på kvalitetsfor fra Hills hele sitt liv. Jeg frykter urinveisstein, men vet ikke hvor sannsynlig det er på hunnkatter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...