Gå til innhold

Fjordman blogger igjen


Gjest blomster

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg greier ikke å ta ham seriøst.. Før forestilte jeg meg at han var en litt hormonplaga 20 åring som var litt sen i puberteten. Men når jeg ser at det er en voksen mann på 36, greier jeg ikke helt å tenke annet enn at jeg er litt flau over ham. Grow up, get a job, get a wife, liksom. Han er litt low life.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg greier ikke å ta ham seriøst.. Før forestilte jeg meg at han var en litt hormonplaga 20 åring som var litt sen i puberteten. Men når jeg ser at det er en voksen mann på 36, greier jeg ikke helt å tenke annet enn at jeg er litt flau over ham. Grow up, get a job, get a wife, liksom. Han er litt low life.

Får litt inntrykk av at du er en hormonplaga tenåring selv.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje ikke så rart at han ønsket å formidle hvilke erfaringer han hadde med politiet? Det er jo ikke helt vanlig her i Norge at et dusin politimenn ransaker leiligheten til en blogger i timevis, går gjennom filmer, fotografier, bøker, kjøkkenutstyr og klær. Konfiskerer en koffert med bøker og klær, i tillegg til flere elektroniske duppeditter, som kamera og laptop.

Øverst i blogginnlegget står det forresten at han kommer til å holde en lav profil i nærmeste fremtid:

http://gatesofvienna.blogspot.com/2011/08/fjordman-my-afternoon-with-police.html#more

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjohoi! Her skal det smis mens liket er varmt, ja.. :roll:

Hva var galt med det sitatet da? Her skal visst alt kritiseres sønder og sammen. Foreldrene blir naturlig nok spurt om en kommentar på at sønnen deres viser seg å være beryktede Fjordman, og de svarer at de er sjokkerte, tar avstand fra budskapet hans men at de er glade i han likevel for han er tross alt sønnen deres. Da er synes jeg det er flott at media følger på den bølgen av kjærlighet som landet har vist denne tida og fokuserer på kjærligheten fra foreldrene istedet for forferdelsen da de oppdaget sannheten om sønnen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest pastablasta

Hva var galt med det sitatet da? Her skal visst alt kritiseres sønder og sammen. Foreldrene blir naturlig nok spurt om en kommentar på at sønnen deres viser seg å være beryktede Fjordman, og de svarer at de er sjokkerte, tar avstand fra budskapet hans men at de er glade i han likevel for han er tross alt sønnen deres. Da er synes jeg det er flott at media følger på den bølgen av kjærlighet som landet har vist denne tida og fokuserer på kjærligheten fra foreldrene istedet for forferdelsen da de oppdaget sannheten om sønnen.

Jeg tolker det dithen at vg fremstiller det som om fjordmann er en kriminell, men "heldigvis er foreldrene glade i ham, til tross for det fryktelige han har gjort". Morderen er allerede fengslet. Fjordman hadde endel ekstreme meninger, men det var nettopp det, meninger.

Jeg syns det er rart at du kobler dette til bølgen av kjærlighet i etterkant av Utøya tragedien. Hadde foreldrene vært mindre glad i ham, om tragedien aldri hadde skjedd?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tolker det dithen at vg fremstiller det som om fjordmann er en kriminell, men "heldigvis er foreldrene glade i ham, til tross for det fryktelige han har gjort". Morderen er allerede fengslet. Fjordman hadde endel ekstreme meninger, men det var nettopp det, meninger.

Jeg syns det er rart at du kobler dette til bølgen av kjærlighet i etterkant av Utøya tragedien. Hadde foreldrene vært mindre glad i ham, om tragedien aldri hadde skjedd?

Nei, men det er fint at media fokuserer på kjærligheten.

Og ABB hadde også "bare" ekstreme meninger. Etter det som skjedde er vi vel alle mer oppmerksomme på at ord kan være farlige når noen tar prat om "på tide å gjøre motstand" og tilsvarende på alvor. Vi kan ikke fortsette å se bort når ekstremister uttaler seg aktivt med hat i budskapet sitt. Vi må reagere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper fjordmann blir fengslet pga. rasistiske ytringer. Eller er det kanskje tvungen psykiatrisk behandling mannen burde høre under. At han lider av alvorlige vrangforesstillinger er det ingen tvil om.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper fjordmann blir fengslet pga. rasistiske ytringer. Eller er det kanskje tvungen psykiatrisk behandling mannen burde høre under. At han lider av alvorlige vrangforesstillinger er det ingen tvil om.

Hvilke ytringer er rasistiske? Og hvilke vrangforestillinger har han?

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss.Her var det mange anonyme brukere med fine meninger, gitt.

Vil bare si at jeg på sett og vis synes at hele saken med Fjordman er forkastelig. Skulle tro vi var i middelalderen der vi trenger en gapestokk, slik at vi kan steine, kjefte og spytte på en syndebukk. Noen her kaller Fjordman en jævel og andre vil se Fjordman i fengsel.

Når da den virkelige terroristen er beskyttet i fengsel trenger Norge tydeligvis noen andre å lesse terrortragedien på. En som man kan herje litt med. Og uheldigvis ble det en blogger som kaller seg Fjordman. For han var dum nok til å skille seg ut av mengden av hva som kalles for gjennomsnittlige ytringer.

Jeg kan formelig se for meg mediesirkuset som kommer i dagene fremover.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper fjordmann blir fengslet pga. rasistiske ytringer. Eller er det kanskje tvungen psykiatrisk behandling mannen burde høre under. At han lider av alvorlige vrangforesstillinger er det ingen tvil om.

Det høres ut som om du ønsker deg et totalitært regime , der du kan fengsle meningsmotstandere .

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pastablasta

Jøss.Her var det mange anonyme brukere med fine meninger, gitt.

Vil bare si at jeg på sett og vis synes at hele saken med Fjordman er forkastelig. Skulle tro vi var i middelalderen der vi trenger en gapestokk, slik at vi kan steine, kjefte og spytte på en syndebukk. Noen her kaller Fjordman en jævel og andre vil se Fjordman i fengsel.

Når da den virkelige terroristen er beskyttet i fengsel trenger Norge tydeligvis noen andre å lesse terrortragedien på. En som man kan herje litt med. Og uheldigvis ble det en blogger som kaller seg Fjordman. For han var dum nok til å skille seg ut av mengden av hva som kalles for gjennomsnittlige ytringer.

Jeg kan formelig se for meg mediesirkuset som kommer i dagene fremover.

Jeg er redd for at den behandlingen Erik Schjenken fikk, bare vil være blåbær av hva Fjordman vil få. Jeg er redd det kan ende virkelig ille. Schjenken gjorde bare jobben sin, og ble kjørt av media på grunnlag av "hearsay". Når det gjelder Fjordman har man dokumentasjon på at han er "ond". Da ligger man nok ganske tynt an.

Fjordmann vs. konformitet/jantelov gir særdeles ujevne odds.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jøss.Her var det mange anonyme brukere med fine meninger, gitt.

Vil bare si at jeg på sett og vis synes at hele saken med Fjordman er forkastelig. Skulle tro vi var i middelalderen der vi trenger en gapestokk, slik at vi kan steine, kjefte og spytte på en syndebukk. Noen her kaller Fjordman en jævel og andre vil se Fjordman i fengsel.

Når da den virkelige terroristen er beskyttet i fengsel trenger Norge tydeligvis noen andre å lesse terrortragedien på. En som man kan herje litt med. Og uheldigvis ble det en blogger som kaller seg Fjordman. For han var dum nok til å skille seg ut av mengden av hva som kalles for gjennomsnittlige ytringer.

Jeg kan formelig se for meg mediesirkuset som kommer i dagene fremover.

Det der var faktisk riktig bra skrevet. Skulle nesten ønsket at det var meg selv som hadde formulert det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerer ogsaa paa en del omtalen av Fjordman. Gjennom flere aar har jeg blitt skremt av denne bloggeren som utviser en monoman fokusering paa Islams angivelige trussel og som i tillegg synes aa betrakte alle muslimer som en del av en separat entitet, adskilt fra resten av menneskeheten. Likevel virker begrepet hoeyreekstrem som en overdrivelse fordi assosiasjonene til ordet dekker meninger og virkemidler som Fjordman, saa vidt jeg vet, aldri har forfektet. Han har aldri tatt tilordet for bruk av vold eller innfoering av autoritaere eller totalitaere Det omraadet Fjordman fortoner seg som ekstrem for meg er foerst og fremst hans persepsjon av virkeligheten.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjordman er en ekstremist som skriver for ekstreme bloggsider som gates of vienna.

"We are in a new phase of a very old war." Men vi oppfordrer ikke til vold altså. Patetisk.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Forøvrig så ser jeg ikke hva han gnåler om. En kamerat av meg tok ut penger i en minibank, men fikk fargede sedler. Han gikk selv med dem til politiet, etter å ha gitt beskjed om det til banken først.

Hva skjedde så? Joda, politiet dukket opp hjemme hos ham, og ransakte totalt leiligheten hans på en måte som ikke var så veldig ulik det klovnen fjordman opplevde. Han har ingenting å klage over. Slike som han burde ha blitt fratatt muligheten til å blogge anonymt, og heller blitt tvunget til å stå frem med fullt navn, så kunne han ha spredd så mye hat som han ville.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gloria

Ja, Fjordman er en mann av meninger. Nok sikkert også noe mer ekstreme enn den gjennomsnittlige mannen i gata. Eller, er han?

Om man ser rundt om i Europa, så kan vi helt klart se en gruppe mennesker som heller over på det vi liker å kalle "høyre ekstreme mennesker". Jeg tror like fullt at disse menneskene er å finne i Norge - Oslo som Ålesund. Forskjellen ligger vel i at et knippe antall mennesker som ABB eksisterer (og flott er det). Jeg tviler sterkt på at Fjordman noen gang ville brukt vold for å "frelse" verden med sine meninger. Han kan derfor ikke sammenlignes opp mot ABB, som har kreert en verden for seg selv. Det er forskjell på å ytre meninger, og å bruke terror for å hevde det han mener er rett.

ABB er en person med vrangforestillinger,og som helt klart -i mine øyne - har gjort noe som får en hver til å bli kvalm.

Fjordman er en mann med meninger som de fleste ikke ønsker å si høyt, men som han står inne for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...