Gå til innhold

Å handle brudekjole til over 10 000,-

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvor ligger moralen i å handle en brudekjole til over 10 000 kroner, når pengene kunne gått til noe mye mere fornuftig??

Nå spør jeg ikke for å være kværrulant, men bare av interesse. :wink:

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har heller ingen planer om å kjøpe så dyr kjole, men jeg ser ingen grunn til å gå til angrep på dem som gjør det likevel. Hvor mye andre folk bruker på sitt bryllup får være opp til dem.

Selv har jeg tenkt til å kjøpe kjole brukt, regner med å finne en til 5-6.000 kroner.

Skrevet

No kostar brurekjolen min "berre" 8000, men eg hadde ikkje hatt skruplar for å kjøpe ein kjole til over 10.000.

Ein får nytte pengar på det ein synast er viktig til bryllaupet, og for meg er kjolen veeeldig viktig. For andre er det viktigst med ein limosin til å køyre til fotografen til 5000 kr. Kvar har sine prioriteringar. Derfor tenkte eg ikkje pris når eg prøvde kjole, men eg er er jo sjølvsagt glad for at den ikkje kosta meir enn den gjer. Men hadde han kosta 15000 så hadde eg betalt det! :D

Skrevet

Da jeg kjøpte kjolen min gikk jeg ikke etter prisen, men var heller ute for å finne kjolen min. Den kostet 13000, men jeg valgte likevel og bruke så mye penger på kjolen, enn å kjøpe en som ikke var fullt sååå fin. Jeg så nemlig på en til 7000 også, men jeg er helt sikker på at jeg hadde angret...

Skrevet

Man skal jo kjøpe kjolen man syns er vakrest og da tror jeg ikke prisen spiller noen rolle...Så lenge man har penger til det!! :D

Skrevet

Vi hadde satt max 10000 kroner, og jaggu fikk jeg den ikke for 8600 - drømmekjolen til og med. Skal prøve å selge den igjen.

Skrevet
Man skal jeg kjøpe kjolen man syns er vakrest og da tror jeg ikke prisen spiller noen rolle...Så lenge man har penger til det!! :D

Helt enig - og så er det deilig å være ufornuftig av og til :wink:. Føler meg så flott i min kjole så den er verd de 10500,- den koster.

Gjest Anonymous
Skrevet
Jeg har heller ingen planer om å kjøpe så dyr kjole' date=' men jeg ser ingen grunn til å gå til angrep på dem som gjør det likevel. Hvor mye andre folk bruker på sitt bryllup får være opp til dem. [/quote']

For det første så går jeg ikke til angrep på dem som kjøper dyre skjoler. Jeg unnen alle denne gleden. :D

Det jeg i grunnen var ute etter var synspunkter omkring dette med dyre kjoler. :wink:

Mange inkl. meg har jo en bunad til tyvetusen hengende i skapet også...

Skrevet

Ja, det med bunad har jeg tenkt litt over. Jeg har alltid ønsket meg en bunad, men har enda ikke hatt råd. Føles litt "dumt" kanskje og kjøpe brudekjole til 13000, som jeg bruker i en dag. Men bunad som jeg kan ha i maaange år, tar jeg meg ikke råd til.

Skrevet

Jeg hadde egentlig bestemt meg for å leie brudekjole, fordi jeg syntes det var bortkastet å bruke så mye penger på en kjole for en dag. I brudesalongen fant jeg min drømmekjole og det var den eneste kjolen som ikke var til leie, kun tilsalgs.

Uansett hvor mange andre kjoler jeg prøvde var det ingen som kunne måle seg mot drømmekjolen. Tilslutt bestemte jeg meg for å bruke de 6000 kronene ekstra å kjøpe kjolen jeg ønsket meg. Hadde det vært mulig å leie samme kjolen hadde det vært valget mitt før kjøp :)

Skrevet

Jeg kjøpte min drømmekjole for 11500 kr. Den satt helt perfekt. Dyrt ville det jo ha blitt uansett hvilken jeg hadde valgt. Dessuten fikk jeg plutselig 5000 kr av svigers; hun ville at jeg skulle kjøpe den kjolen jeg hadde aller mest lyst på :D

Skrevet

No kosta min kjole under 10 000, men det var jo likevel snakk om svært mykje pengar... Men det var liksom den det måtte bli - når eg fekk han på, var det den eg hadde lett etter heile tida... På ein måte. Og ein gifter seg jo berre ein gong og sånn... :lol: Men elles så vart jo ikkje bryllaupet vårt så veldig dyrt, synst me (under 60 000), så det gjekk fint.

Skrevet

For meg var det uaktuellt å se på prislapp når jeg skulle kjøpe kjole. Det er den eneste dagen i livet hvor jeg virkelig kan dille med prinsessenykker, og jeg hadde spart penger på egen kjolekonto veldig lenge. Ønsket meg penger på konto i bursdagsgave osv.

Kjolen min kostet 13000, og er verdt hver eneste krone....

Til sammen kommer utstyret mitt på nesten 20 000 kroner.

Ikke skal jeg selge den heller. Og bunad har jeg......

Jeg unner meg sjelden noe ellers, bruker ikke penger på hverken frisør og sånt, eller dyre ferier, så dette er mitt livs store dillekjøp..... :blunke:

Skrevet

Det er jo en veldig subjektiv greie da. Noen har mye penger, andre ikke. Noen prioriterer kjole, andre spanderer hotellovernatting på gjester etc. Nei, hvor mye kjolen "skal" koste finnes det vel ingen regler på. Min kostet i underkant av 18.000, og var verdt hver eneste krone. Prisen var overhodet ikke interessant i den sammenhengen.

Skrevet

Det må jo være opp til hver enkelt hvor mye man vil legge i kjolen! Personlig ville jeg aldri kjøpt en kjole til 10000,- rett og slett fordi jeg syns det er altfor mye penger å bruke på en kjole.

(blir spennende å se den dagen det blir aktuelt med kjole, da... :wink: )

K

Skrevet
Hvor ligger moralen i å handle en brudekjole til over 10 000 kroner, når pengene kunne gått til noe mye mere fornuftig??

Nå spør jeg ikke for å være kværrulant, men bare av interesse. :wink:

Hvis noen har råd til å kjøpe/leie til 10 000 så ser jeg ikke hva det har med moralen å gjøre. Det er vel pengboka som bestemmer, er det ikke :blunke:

Gjest Anonymous
Skrevet

Det er snakk om prioritering, folk må bruke pengene på hva de vil for meg. Personlig så hadde jeg aldri brukt så mye penger på en brudekjole, dvs. jeg hadde aldri kjøpt meg en brudekjole i utgangspunktet - kirkebryllup er det siste jeg kunne tenkt meg på denne jord .... nesten ihvertfall.

Men så har jeg kjøpt kunst for nærmere 20.000,- flere ganger de siste årene ... som sagt - man prioriterer som man vil ... heldigvis :wink:

Skrevet

Før jeg begynte å se på kjole var jeg fast bestemt på å finne noe som ikke var så dyrt, men når jeg først hadde prøvd det som har blitt drømmekjolen min var det gjort.

Jeg har prøvd/sett på andre kjoler som har vært billigere, men vet at dersom jeg valgte en av dem, ville jeg bare tenkt på kjolen jeg ikke kjøpte.

Heligvis er min kjære så snill, så han sa uten å blunke at på bryllupsdagen vår ville han at jeg skal få den kjolen jeg ønsker meg, så dermed hadde jeg brått brukt 10900 kr på kjole.

Skrevet

Jeg ville ALDRI ALDRI ALDRI brukt over 10.000,- kr. på en brudekjole. Og jeg skjønner heller ikke at det skal være nødvendig for at bryllupet skal bli en flott opplevelse.

Gjest Anonymous
Skrevet
Jeg ville ALDRI ALDRI ALDRI brukt over 10.000,- kr. på en brudekjole. Og jeg skjønner heller ikke at det skal være nødvendig for at bryllupet skal bli en flott opplevelse.

helt enig med deg her!! :enig:

jeg fikk sydd meg en nydelig hvit kjole til 3000 kr

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...