Gå til innhold

Katten min har en slags utvekst


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Katten min er en ung og frisk katt. Aktiv og glad.

En gang jeg klappet den over hodet og nedover mot ryggen kjente jeg en flått. Trodde jeg. Men i nakken har den en liten utvekst, like stor som en normal flått vil jeg påstå. Det kan se ut som en vorte kanskje?

Hva er dette?

Det ser ikke ut til at hun er noe plaget av denne. Det kan godt være at hun har hatt den der hele livet også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

du er sikker på at det ikke er en flått da ? Kan du prøve forsiktig å dra litt i den,se om katten reagerer eller om utveksten kansje beveger seg litt? Ikke dra slik at katten får vondt bare.Om du er i veldig tvil,ville jeg tatt den med til vetrinær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er sikker på at det ikke er flått, for jeg har prøvd å dra litt i den. Den har samme farge som huden hennes (hvit), så jeg er sikker på at det er en slags utvekst. Bitteliten, som en vorte.

Spørsmålet er om jeg virkelig skal stresse henne i et bur og bil til et fremmed sted for dette. Det må være veldig god grunn for at jeg skal gjøre det da jeg ikke vil plage henne for mye. Hun er veldig skvetten og redd fra før så en tur til dyrlegen må væe høyst nødvendig om det skal skje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden min har også en sånn. Veterinæren sa det var en slags vorte-sak som ikke var farlig i det hele tatt, så jeg stoler på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være vorte ja. Min katt har også det. Men det er i ørene, og forsvinner og kommer tilbake med gjevne mellomrom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lille-pus

<Lille frøken Fryd hadde også en vorte-vekst (bak øret).

Da den begynte å bli større fikk vi den operert bort. Vesentlig fordi den, som sagt, satt bak øret og var veldig utsatt for å bli klort opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...