Gå til innhold

Halsbånd til katt


Mri

Anbefalte innlegg

Noen som vet om en nettbutikk man får kjøpt halsbånd til katt, med navn/navneskilt/inngravering av navn? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Går katten din løs ute? Vil jeg ikke anbefale halsbånd heller microchip.

Hvis det er en inne katt som du går tur med vil jeg si at disse selene er mer behagelig for pusen, puppia tror jeg et merke er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går katten din løs ute? Vil jeg ikke anbefale halsbånd heller microchip.

Hvis det er en inne katt som du går tur med vil jeg si at disse selene er mer behagelig for pusen, puppia tror jeg et merke er.

Nå svarte du jo ikke akkurat på hva TS spurte om...

Halsbånd funker helt fint hvis man har det løst nok til at katten ikke kveles hvis den henger seg fast, eller bruker en type med "selvutløser" som åpner seg hvis den henger seg fast. Selvsagt bør katter også være chippet, men slett ikke alle folk tenker at bortkomne katter har chip. Et halsbånd i tillegg viser tydelig at katten har et hjem og kan gi opplysninger om tlfnr til folk som ikke vil komme på å sjekke for chip.

Til Mri: jeg har aldri kjøpt halsbånd med inngravert navn, men kanskje disse kan være verdt å sjekke ut:

Halsbånd med gravering

Gravert merke til å henge på halsbånd

Gravert merke til halsbånd o.l.

Dette er ikke gravering, men halsbånd du kan sette bokstaver på: Halsbånd med bokstaver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper halsbånd på Zoosupply. Pus kommer hjem uten halsbånd sånn i snitt hver 6.-8. uke, så dyre, inngraverte greier tar jeg meg ikke råd til. Jeg skriver heller tlfnr med sprittusj på innsiden av båndene.

Til Ab#2: katten er selvfølgelig chippet, men jeg tror sjansen for å få tilbakemeldinger om at pus er funnet skaded/død er større om hun har halsbånd eller om man må lete etter merkinga i øret og så få det scannet hos veterinær/politi. Hun bruker kun halsbånd med selvutløser (ikke strikk!), jeg pleier til og med å slipe litt ned på låsemekanismen om jeg synes den er for hard. :fnise: En annen ting er at min katt er kullsort, og jeg føler meg litt tryggere når hun har refleks på seg ute i mørket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at mange som finner katter ikke tenker på chip. Selv fant jeg en pus langs veien her jeg bor for et par uker siden som jeg syntes oppførte seg rart. Da var jeg glad den hadde halsbånd, for en kjapp tlf til eier og det viste seg at den ikke skulle være der. Hadde den ikke hatt halsbånd, så hadde jeg jo ikke sjekket chip, den var ikke syk/skadet/utsultet e.l. Bare litt rar...Og eieren ble veldig glad for å få igjen pus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil bare si takk for linken. Gratis prøve på kattefor ;)

Haha, ja har du sett! Bare hyggelig! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...