Gå til innhold

Fra sofapotet til het potet

Het Potet

Anbefalte innlegg

Da må jeg få fingeren ut! Nå er jeg lei av å alltid føle meg utilpass med bulende mage og valker. Trening, here I come!

:trene:

De 4 siste årene har jeg gått fra 73 kg til mine nå 66 kg, men med denne progresjonen går det alt for sakte!

Vekt nå: ca 66 kg, mål: 58 kg

Jeg har ikke satt meg et mål for når vekten skal være nådd innen, om det blir i til jul, før jul eller etter jul er revnenes likegyldig, så lenge jeg når målet mitt :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker vektklubben.no for å veie mat, men syntes det er vanskelig å få veid all maten jeg spiser. Jeg må nok øve meg litt opp i øyemål slik at jeg vet hvor mye jeg kan forsyne meg med i middagsbesøk osv.

Jeg skal prøve å ligge på rundt 1600 kcal daglig, i tillegg til mosjon. Fra nå av blir det en ny runde med 30 Days shred, men jeg kommer ikke til å måtte skvise inn en treningsøkt med dette hver dag. Heldigvis bor jeg i nærheten av skog og fjell, så jeg tenkte å legge en del av treningen til tur i nærområdet. Var på fjelltur tidligere i uken, og merket at dette virkelig var god trening! Her fikk jeg utfordret både kondisen og musklene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan synes du det går å ligge på 1600 kcal daglig?

Lykke til! :goodbye:

Altså, jeg synes det er litt vanskelig å finne energirik nok mat så jeg kommer helt opp på 1600, men det går sikkert litt bedre med litt trening :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså, jeg synes det er litt vanskelig å finne energirik nok mat så jeg kommer helt opp på 1600, men det går sikkert litt bedre med litt trening :)

Nå er jeg kun på kaloritellingsdag 1, så har ikke kommet helt inn i det ennå. Jeg har imidlertid ligget på 1600 kcal ved tidligere slankeperioder, og jeg syntes det da egentlig har gått ganske greit. Jeg blir så utrolig søtsugen på kvelden, og med 1600 kcal har jeg kunnet unne meg noe ekstra. Nå som jeg skal prøve å kutte ned på sjokoladen får jeg se hvordan det går.

I eksamensperioden i vår lå jeg på 1200 kcal, men da satt jeg i ro hele dagen og skrev oppgaver. Da merket jeg ofte at jeg måtte spise noe hvis jeg skulle gå til butikken e.l., hvis ikke ble jeg svimmel.

Klarer du deg gjennom hverdagen med under 1600 kcal, Hazey Jane?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer du deg gjennom hverdagen med under 1600 kcal, Hazey Jane?

Jeg synes det er vanskelig å ligge høyt nok, men har ikke brukt noe av melkekvoten disse dagene. Har bare holdt på i 4 dager med telling. Ellers har jeg ikke brukt noen frimerker, og har ikke fylt på den vanlige kvoten med søtt eller usunt heller. Frukt har jeg heller ikke vært så flink til å bruke, så trenger nok bare litt øving i hvordan jeg skal balansere kostholdet i løpet av dagen.

Jeg har ligget på ca 1000 kcal+ disse dagene, men i dag blir det kanskje litt høyere, vi får se i kveld :)

Noen jeg kjenner har en Grete Roede-bok som jeg skal få låne til helgen, og der står det nok kanskje noen gode oppskrifter som både er energirike og sunne. Trenger noen nye matideér :)

---

skrivefeil

Endret av Hazey Jane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens trening: 30 day shred level 1 + level 2.

I kveld skal jeg drikke vin, så da måtte det litt ekstra trening til. Jeg overrasket faktisk meg selv med å klare å gjennomføre begge levelene rett etter hverandre uten å kollapse. Jeg gjennomførte 30 days shred rett før påske, men da syntes jeg det var mye tyngre.

Hazey Jane: Grete Roede har mange gode oppskrifter, så der får du nok inspirasjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Og der var jeg tilbake etter en ukes impulsferie. Det ble til at jeg måtte ta en liten pause fra kaloritelling og veiing av mat, siden tilgang på vekt og internett har vært fraværende. Jeg har ikke trødd på vekten denne uken, men får vel prøve meg om noen dager. Tror jeg må få til en fast veiedag, så prøver å holde meg til onsdager.

Den eneste "treningen" jeg har hatt denne uken har bare vært småturer, så fra nå av må det bli litt mer futt i meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Skal si tiden flyr når man begynner i ny jobb! Har ikke hatt tid til å oppdatere her inne, så får ta en liten oppsummering.

Jeg har bestemt meg for at onsdag blir veiedag, så håper jeg klarer å huske på det fremover. Har ikke fått trent så mye som jeg har villet på grunn av alt arbeidet med den nye jobben, men har fått til turgåing noen dager i uken. Var også uheldig og skadet kneet for noen uker siden, så gåing har vel egentlig vært den eneste aktiviteten jeg har vært i stand til.

Men, selv om treningen ikke har vært topp har vekten gått riktig vei :)

Startvekt: 66,0 kg

3. uke: 65,2 kg

4. uke: 64,5 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må jeg følge med :) Ser ut til at du er på god vei!

Så kjekt at du vil følge med! Jeg har hatt en litt travel periode på jobb, så har ikke hatt tid til å oppdatere i det siste.

Vekt uke 4 var 64,1 kg, så jeg er fornøyd med nedgangen. Håper bare jeg klarer å holde det!

Treningen min har faktisk bare vært turgåing, men litt trening er tydeligvis bedre ingen trening. I går gikk jeg to små turer, en på 30 min, og en på 40 min.

I dag skal jeg også ut på tur, til tross for regn :regn:

På jobb har vi tilgang til svømmebasseng, så jeg har lyst til å få til svømming en gang i uken. Håper jeg kan komme i gang med det snarest!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...