Gå til innhold

Navnendring

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg ønsker å endre rekkefølgen på fornavnene mine siden jeg har to, og siden passet mitt går ut ganske snart så tenkte jeg å gjøre det før den går ut slik at det nye navnet kommer på det nye passet. Hvem må jeg kontakte for å opplyse om nytt navn? Jeg har både jobb, skole og leilighet som står i mitt navn. Må også si ifra til banken om nytt navn for å få nytt bankkort. Jeg har ikke førekort enda, men holder på å ta dette så der trenger jeg vel ikke å gjøre noe? Men jeg har sendt inn søknad om førerkort, trenger jeg å sende inn en ny en?

Hvordan blir det med leiligheten som står i mitt navn? Nå fjerner jeg jo ikke noen navn, bare bytter fornavn2 til fornavn1 og vice versa. Må vel få meg et nytt skattekort og eller?

Takker for svar!

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bytta navn for et år siden. Var innom bank, legekontor og diverse steder for å be de oppdatere det, ellers ble det litt sånn at jeg kontaktet steder etterhvert som jeg fikk skriv fra dem i det gamle navnet (det ble min påminnelse om hvem som burde få beskjed :sjenert: )

Skattekort og slikt gjorde jeg ingenting med.

Gjest Eurodice
Skrevet

Hei!

Jeg ønsker å endre rekkefølgen på fornavnene mine siden jeg har to, og siden passet mitt går ut ganske snart så tenkte jeg å gjøre det før den går ut slik at det nye navnet kommer på det nye passet. Hvem må jeg kontakte for å opplyse om nytt navn? Jeg har både jobb, skole og leilighet som står i mitt navn. Må også si ifra til banken om nytt navn for å få nytt bankkort. Jeg har ikke førekort enda, men holder på å ta dette så der trenger jeg vel ikke å gjøre noe? Men jeg har sendt inn søknad om førerkort, trenger jeg å sende inn en ny en?

Hvordan blir det med leiligheten som står i mitt navn? Nå fjerner jeg jo ikke noen navn, bare bytter fornavn2 til fornavn1 og vice versa. Må vel få meg et nytt skattekort og eller?

Takker for svar!

Må man ikke ha godkjenning fra folkeregisteret først før man forandrer rekkefølgen på navnene? Det er sikkert bare en formalitet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...