Gå til innhold

Kjøleskapene i matbutikker

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva slags kjøleskap er det matbutikker bruker? Det er jo iskaldt der inne. Hvorfor er det ikke det i hjemmekjøleskap?

Får man kjøpt kjøleskap der det er iskaldt i? Synes midt er så varmt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke stille inn temperaturen på kjøleskapet ditt da? Mitt har en bryter som jeg kan vri på for å få det kaldere/varmere.

Skrevet

Du kan vel skru på temperaturen i kjøleskapet ditt?? Hvis jeg setter mitt på kaldest fryser enkelte varer, så det er mulig å styre dette selv.

AnonymBruker
Skrevet

Har prøvd, men det hjelper ikke. Har min på 1 nå og kjenner at det er kaldere enn om jeg har den på 6, men iskaldt er det ikke. Er det noe feil med kjøleskapet mitt?

Skrevet (endret)

Har prøvd, men det hjelper ikke. Har min på 1 nå og kjenner at det er kaldere enn om jeg har den på 6, men iskaldt er det ikke. Er det noe feil med kjøleskapet mitt?

Sett et termometer inn i kjøleskapet og mål. Sett føleren på innsiden av døren, det er normalt der det er varmest.

Det er naturlig at det er litt forskjellig temperatur utifra hvor i kjøleskapet du måler og hvis du åpner det ofte.

I utgangspunktet bør 4 grader celsius være det kaldeste du har i kjøleskapet. Ved lavere temperatur begynner vann å fryse. Og når vann fryser i f.eks. grønnsaker ødelegger det celleveggene og grønnsakene blir vassne.

edit:skrivefeil

Endret av Supraspinatus
  • Liker 1
Skrevet

Hos meg er 1 det varmeste. Pleier å ha det på 3, 4 om det er veldig fullt eller varmt ute. Tallet viser ikke gradene.

Skrevet

Sett et termometer inn i kjøleskapet og mål. Sett føleren på innsiden av døren, det er normalt der det er varmest.

Det er naturlig at det er litt forskjellig temperatur utifra hvor i kjøleskapet du måler og hvis du åpner det ofte.

I utgangspunktet før 4 grader celsius være det kaldeste du har i kjøleskapet. Ved lavere temperatur begynner vann å fryse. Og når vann fryser i f.eks. grønnsaker ødelegger det celleveggene og grønnsakene blir vassne.

...Og blir det varmere enn 4 grader, så vil det gå utover holdbarheten til kjøtt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...