Gå til innhold

Muslimhatere og tortur

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er noe som forundrer meg veldig nå og som kanskje noen kan forklare meg psykologien bak? Jeg legger merke til at de som er først ute til å klage på/hate islam,muslimer,muslimske land..you name it og hvor forferdelig disse er,nå legger ut hårreisende kommentarer(etter min mening)om hvordan de vil at gjerningsmannen skal tortureres til døde etc. Jeg kan forstå raseri/sinne men direkte hat blir jeg bare dårlig av. Mennesker som ellers i året er fredfulle,morsomme,som diskuterer politikk/innvandring på en saklig måte,er fortsatt like fredfulle,saklige etter at det forferdelige skjedde på Utøya. Jeg tenker nå på medier som facebook,twitter. Hva er det som gjør at folk som feks mener at Iran er et barbarisk land og at muslimer generelt er noen snyltere,bør stenges ute fra landet etc,nå synker ned på et nivå som de ellers mener at det er muslimer/muslimske land som står for? Må jo si at kommentarene om muslimene og er temmelig barbariske etter mitt syn,og at det heldigvis er et lite mindretall som forfekter dem,men det forundrer meg at de er veldig flinke til å påpeke/se andres hat,men at det ser ut som de er blind for sitt eget..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min personelige mening er politikk og media. Med en gang vi kommer inn i en krisesituasjon, snur vi oss til de som står sentraøt i poltikken. Og ikke minst median som propper i oss bilder og tekst til sine formål. De aller fleste hvet vel hvordan en helt verden ser på muslimer som terrorister pga den retningen politikken og mediene har gått. I slike tilfeller glemmer vi ofte ar slike farlige mennesker kan like godt finnes her i Norge som nede i Afghanistan.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...