Gå til innhold

Kattunge


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg prøver å få oversikt over hvor mange utgifter det blir med kattunge med tanke på vaksiner og kastrering.

Hvor mange vaksiner blir det i starten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest snoopy_93

Min fikk vaksine® mot;

Kattepest og Infuensa. Koster rundt 800kr (Hvor jeg bor)i året. (De blander sammen begge vaksinene sånn at det kun blir én sprøyte).

Så må du regne med sterilasjon/kastrering som kommer på noen tusenlapper + evt skader som skjer. (Bittsår med betennelse osv. Fikk katten min og han måtte til dyrlegen og fjerne byllen med verk)

Det er ihvertfall de kostnadene jeg har hatt med min katt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen tusenlapper i kastrasjon? Hvor i alle dager holder du til. :gjeiper: Her koster det 600-1200. Her koster også vaksinering rundt 5-600.

Kattunger skal vel vaksineres når de er leveringsklare, og en gang til en måned etter. Og hvert år etter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uAnonymBruker

Her koster det 800 for kastrering og 1200 for sterilisering og vaksinene blir på en 500lapp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min veterinær i Oslo tar 900 kr for kastering av hankatt + vaksine + chip, mens de tar 1500 kr for kastrering av hunkatt + vaksine + chip. Altså, pakkepris :) Vanlige vaksiner ligger på 350 kr, og da går de også raskt gjennom hele katten for å se at den er frisk. Du gir først en grunnvaksine, så skal pusen vaksineres på nytt etter fire uker, og da er det en gang i året. :)

Eller så må du beregne penger til kattedo, sand, skåler, mat og masse leker.

Endret av Green Lady
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snoopy_93

Holder til på Romerike :P

Betalte sjokkerende mye for å fjerne pusset i bittsåret til katten. Regninga kom på tusenlappen om jeg ikke husker feil. (men da gav pappa 100kr eller noe til dyrlegen også siden han kom på jobb uten om jobbtiden sin pga oss:) ) DYRT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvilken dyrlege i Oslo bruker du Green Lady? Min tar nesten 1000,- pr katt for vaksine og kjapp sjekk. Så gode tips mottas med takk :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sinsen Dyreklinikk :) Veldig hyggelige og flinke der, og man får ofte time på dagen om man ringer tidlig. I tillegg er de oppe fra 11-15 lørdager og søndager :) Anbefales virkelig på det varmeste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topp! Takk...brukte nettopp 11.000,- hos dyrlegen, så da er billig vaksine flott.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har funnet pakkepris for kattunge på 1500kr for både vaksine, kastrering og ID-merking.

Spørsmålet er: skal jeg ta med kattungen til vetrinæren med en gang jeg henter han? Han er 12 uker når jeg skal hente han.

Og er denne pakkeprisen inkludert alle vaksinene i starten eller er det kun den aller første?

Takk for svar,

TS :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Kan du ikke ringe vetrinæren og få greie på hva som er inkludert i pakken ? :)

Uansett kan det være lurt å ta pusungen med til vetrinæren for en førstegangssjekk. Da sjekker de ører (for øremidd, som er enkelt å behandle, men veldig plagsomt for den som har det), lytter på lunger (luftveisproblemer), sjekker tenner og tannkjøtt, - og setter normalt vaksine og chip :)

Endret av Lille-pus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det inkluderer vanligvis én vaksine som tas når kattungen kastreres/steriliseres. De aller fleste slipper ikke ut kattungen før dette uansett. Deretter kommer en utgift på ca. 300 kr (hvertfall her) for revaksinering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...