Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer litt på å starte med Grete Roede-kurs, veier alfor mye og vil gjerne ned 33 kg.

Er det noen som vil dele sine erfaringer med meg om dette kurset?

Jeg har også et spørsmål, håper noen kan svare:

Via nettsidene deres så regnet jeg ut at jeg hadde et dagsbehov på 1600 kcal! Jeg synes dette var veldig mye. Har telt og veid maten de siste dagene og kommer ikke i nærheten av det.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva spiser du ila en dag da, hvis du ikke kommer opp i 1600 kcal?

Hvis du er 33 kg overvektig må du nødvendigvis ha spist en del mat for mye...

Skrevet

Jeg har gått på Grete Roede og var veldig fornøyd med det.. Jeg skulle ned over 30 kilo og spiste mellom 1500 og 1700 kcal..

Det er ikke veldig mye når man spiser frokost og det blir fort 200kcal..

De er veldig dyktig med oppfølging og motivasjon.

Jeg gikk ned over 15 kilo på dette men stagnerte helt da jeg begynte å trene på treningsstudio.. Ellers hadde jeg fortsatt :)

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Nei, det kan være andre grunner til at man legger på seg enn det å spise mat vettu ;)

Skrevet

Jeg lurer litt på å starte med Grete Roede-kurs, veier alfor mye og vil gjerne ned 33 kg.

Er det noen som vil dele sine erfaringer med meg om dette kurset?

Jeg har også et spørsmål, håper noen kan svare:

Via nettsidene deres så regnet jeg ut at jeg hadde et dagsbehov på 1600 kcal! Jeg synes dette var veldig mye. Har telt og veid maten de siste dagene og kommer ikke i nærheten av det.

Uansett hvilket kurs du velger, så må du huske at endringene du gjør i kosthold og aktivitet må være livsvarige. Hopper du på en diett for noen uker, for så å gå tilbake til gamle vaner vil vekta øke igjen. Så les deg opp og finn noe du tror du kan leve med.

Når det gjelder kaloriene, så stemmer nok det at 1600 kalorier er det kroppen din normalt trenger. Hvis du nylig har lagt om kostholdet kan det hende du ligger under 1600 kalorier. Men ellers vil jeg tro du har regnet feil.

AnonymBruker
Skrevet

Bortkastet penger, klarte å gå ned i vekt uten Grete.

AnonymBruker
Skrevet

I går f.eks:

Frokost: 2 brødskiver med kalkunpålegg og tomat/salat på.

Lunsj: 2 brødkiver med skinke, 50 gram tomat og 64 gram sukkererter

Mellom: 1 egg 61 g, og en banan 138 gram

Middag: Eldorado brokkoliblanding: 164 gram, Prior kyllingfilet: 169 gram, Basmatiris (kokt), Toro: 103 gram.

Kvelds: Prior kyllingfilet: 98 gram

Og masse vann og kaffe

I følge en kcal-kalkulator jeg har brukt vil det utgjøre: 904 kcal, og da mangler jeg 696 kcal. Jeg klarer ikke drikke melk, og vil helst unngå melkeprodukter. Jeg kan jo spise mer frukt, det er også en av "rasjonene" i følge dietten..der er det anbefalt 200 kcal per dag..Som et eksempel vil en Kiwi på 100 g utgjøre 57 kcal. Synes man må spise mye og hele tiden for å få til 1600.

Hva det gamle prinsippet forbrenn mer enn du spiser?

Den samme "kalkulatoren" regner også ut treningspoeng, og den sier at jeg trente for 1460 kcal i går.

Hmm.

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Nei, det kan være andre grunner til at man legger på seg enn det å spise mat vettu ;)

Genetikk, medisiner, for lite bevegelse? Da må man gjerne tilpasse kostholdet etter alt det da.

Jeg er overvektig selv og skylder ikke på annet enn for mye mat og for lite trening.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I går f.eks:

Middag: Eldorado brokkoliblanding: 164 gram, Prior kyllingfilet: 169 gram, Basmatiris (kokt), Toro: 103 gram.

Og masse vann og kaffe

I følge en kcal-kalkulator jeg har brukt vil det utgjøre: 904 kcal, og da mangler jeg 696 kcal. Jeg klarer ikke drikke melk, og vil helst unngå melkeprodukter. Jeg kan jo spise mer frukt, det er også en av "rasjonene" i følge dietten..der er det anbefalt 200 kcal per dag..Som et eksempel vil en Kiwi på 100 g utgjøre 57 kcal. Synes man må spise mye og hele tiden for å få til 1600.

Den samme "kalkulatoren" regner også ut treningspoeng, og den sier at jeg trente for 1460 kcal i går.

Hmm.

La inn dette på vektklubb.no og kom til 1118 kalorier. Men husk at du må ta med alt du steker kyllingen i feks, oliveolje har nesten 1000 kcal pr 100 gr.

Skrevet

I går f.eks:

Og masse vann og kaffe

Hmm.

Her er et eksempel på mat på ca 1300 kalorier:

FROKOST

1 kokt egg med 1 ss kaviar. I tillegg 2 knekkebrød med fire skiver fast ost (10% fett) og paprika, 1 pære og te.

LUNSJ

Varme skinkesmørbrød (fire skiver med kokt skinke, kesam, vårløk, sweet chilisaus og mais) servert med salat.

MIDDAG

Gryte med kjøttdeig, 1 porsjon ris og blandet salat.

MELLOMMÅLTIDER I LØPET AV DAGEN

200gr vannmelon, 1 klementin, 2 smørbrødkjeks med 2 skiver gulost.

(Hentet fra Den rutete kokeboken).

AnonymBruker
Skrevet

Genetikk, medisiner, for lite bevegelse? Da må man gjerne tilpasse kostholdet etter alt det da.

Jeg er overvektig selv og skylder ikke på annet enn for mye mat og for lite trening.

Jeg skjønner ikke hvor du vil hen, jeg prøver ikke å skylde på noe. Jeg vet selv hvorfor jeg er overvektig.

La inn dette på vektklubb.no og kom til 1118 kalorier. Men husk at du må ta med alt du steker kyllingen i feks, oliveolje har nesten 1000 kcal pr 100 gr.

Jeg stekte ikke med olje, stekte i ovn med bakepapir..

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvor du vil hen, jeg prøver ikke å skylde på noe. Jeg vet selv hvorfor jeg er overvektig.

Jeg visste ikke at det var du TS som svarte meg på at overvekten kan skyldes noe annet. For som oftest gjør den jo ikke det.

AnonymBruker
Skrevet

Her er et eksempel på mat på ca 1300 kalorier:

FROKOST

1 kokt egg med 1 ss kaviar. I tillegg 2 knekkebrød med fire skiver fast ost (10% fett) og paprika, 1 pære og te.

LUNSJ

Varme skinkesmørbrød (fire skiver med kokt skinke, kesam, vårløk, sweet chilisaus og mais) servert med salat.

MIDDAG

Gryte med kjøttdeig, 1 porsjon ris og blandet salat.

MELLOMMÅLTIDER I LØPET AV DAGEN

200gr vannmelon, 1 klementin, 2 smørbrødkjeks med 2 skiver gulost.

(Hentet fra Den rutete kokeboken).

Takk for tips!

Får lese meg frem til flere smarte oppskrifter og menyer.

Jeg vet man får en bok hvis man melder seg inn i GR, der står det sikkert mange tilpassede menyer.

Men lurte så fælt på det med 1600 kcal at jeg ikke har turt å melde meg inn ennå. :)

AnonymBruker
Skrevet

TS her:

Jeg visste ikke at det var du TS som svarte meg på at overvekten kan skyldes noe annet. For som oftest gjør den jo ikke det.

Kan merke innleggende fra meg litt bedre ;)

AnonymBruker
Skrevet

TS her

Hei igjen, glemte å ta med soyasaus på ris kylling da, og jeg hadde limeskiver oppå kyllingene inni ovnen, men det med limen skal vel ikke telles med? Spiser jo ikke de..

Og angående brødskiver, jeg skjønner ikke helt hvordan man skal regne ut brødskiver med pålegg.

Det kommer opp brødskive med pålegg (vektklubb.no) og så skal man velge gram.

Har regnet ut med pålegg på, men må man legge inn brødtype og så legge inn type pålegg etterpå?

Det gjorde jeg i dag. La inn brødet jeg hadde spist og gram, og så hvor mange gram egg jeg hadde på skiva...

Må legge til at det er ganske håpløst å drive med veiing av mat :ler:

AnonymBruker
Skrevet

TS her

Uansett hvilket kurs du velger, så må du huske at endringene du gjør i kosthold og aktivitet må være livsvarige. Hopper du på en diett for noen uker, for så å gå tilbake til gamle vaner vil vekta øke igjen. Så les deg opp og finn noe du tror du kan leve med.

Når det gjelder kaloriene, så stemmer nok det at 1600 kalorier er det kroppen din normalt trenger. Hvis du nylig har lagt om kostholdet kan det hende du ligger under 1600 kalorier. Men ellers vil jeg tro du har regnet feil.

Det er det som er hovedmålet! :) Vekten tenker jeg skal rase som en konsekvens av livstilsendringene. Er planen i all fall :sjenert:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg veier alt jeg spiser, kjempeslitsomt men det er bare sånn jeg klarer å holde kontroll.

Jeg anbefaler vektklubb.no på det sterkeste, jeg har klart å gå ned 15 kg med god hjelp derfra.

Soyasaus har 59 kcal pr 100 gr i følge vektklubb, så det utgjorde nok ikke mye men allikevel viktig å få med.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg veier alt jeg spiser, kjempeslitsomt men det er bare sånn jeg klarer å holde kontroll.

Jeg anbefaler vektklubb.no på det sterkeste, jeg har klart å gå ned 15 kg med god hjelp derfra.

Soyasaus har 59 kcal pr 100 gr i følge vektklubb, så det utgjorde nok ikke mye men allikevel viktig å få med.

Hei du!

Jeg har meldt meg inn :)

Sikkert lurt med litt motivasjon fra andre også.

Litt lite aktivitet der da men..

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått på Grete Roede og var veldig fornøyd med det.. Jeg skulle ned over 30 kilo og spiste mellom 1500 og 1700 kcal..

Det er ikke veldig mye når man spiser frokost og det blir fort 200kcal..

De er veldig dyktig med oppfølging og motivasjon.

Jeg gikk ned over 15 kilo på dette men stagnerte helt da jeg begynte å trene på treningsstudio.. Ellers hadde jeg fortsatt :)

Flink!

Lykke til med resten :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg mener VG Vektklubb, www.vektklubb.no

Masse aktivitet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...