Gjest lmari Skrevet 22. november 2003 #1 Skrevet 22. november 2003 Går ut i fra at noen av dere har måttet inngå noen kompromisser med dere selv - at dere ikke kan gjøre AKKURAT slik dere har lyst til i bryllupet? Hva har du måttet droppe?
Gjest Tex Skrevet 22. november 2003 #2 Skrevet 22. november 2003 Så langt, bare etternavnene våre i innbydelsene. Ikke så mye å klage for akkurat..... :blunke:
Holly Hobbie Skrevet 22. november 2003 #3 Skrevet 22. november 2003 Jeg kunne godt ha tenkt meg å få 15.000 i hånden og gått og kjøpt meg akkurat den kjolen jeg ville ha! Men jeg har bestemt meg for å være kreativ og finne en kjole som ikke koster så altfor mye (uten at jeg oppgir kravet om at den skal være en prinsesse verdig, naturligvis ) Også kunne jeg gjerne ha leid inn a-ha til å spille på festen...men nå beveger vi oss over i heeeelt urealistiske drømmer her Ellers er jeg ikke så dyr i drift, heldigvis! klem Popelka ps. Imari, skal du gifte deg?!
Arwen Skrevet 22. november 2003 #4 Skrevet 22. november 2003 Ville ha festen på grefsenkollen, ble desverre for dyrt. Måtte kuttet ti gjester og velger derfor å ha den et annet sted
jea Skrevet 22. november 2003 #5 Skrevet 22. november 2003 Jeg får det faktisk akkurat som jeg vil jeg da :D
Snurre Skrevet 22. november 2003 #6 Skrevet 22. november 2003 Drømme bryllupsreien som skulle være å reise jorden rund i 3 måneder, men grunnet jobb, for lite penger, lån og husdyr gikk denne drømmen dit høna sparker Kunne også ha tenkt meg Elton John som solosanger i kirken
zmurfette Skrevet 22. november 2003 #7 Skrevet 22. november 2003 Skulle i utgangspunktet gjerne ha fløyet alle venner og familie til en sydhavsøy og hatt bryllup på en strand med Robbie Williams som "entertainer"...:kgblunk: Kompromisset til nå er å la min tilkomne svigermor bake bryllupskaken og at det blir marispankake (som jeg ikke kan fordra og derfor heller ikke kommer til å spise noe av). Frykter også et kompromiss på allsangfronten. Kan ikke fordra allsang, men flere av min kjæres nærmeste mener at det hører et bryllup til og presser ham så godt de kan. Foreløpig har mitt argument om at det betyr at vi må sitte lenger ved bordet holdt (selv om den egentlige grunnen er at jeg ikke takler tanken på 80 mennesker som synge av full hals til en sang med litt for mange stavelser i hver linje til at det går an å synge ordentlig...og gjerne også til en melodi bare ca. halvparten egentlig kan...) (Beklager at jeg nå tråkker alle allsangentusiaster på tærne, men vi er alle forskjellige.) Ellers er ønskelisten hett tema for tiden (kan ikke fatte at div. tanter helst vil vite allerede nå hva vi ønsker oss - er fortsatt sju måneder til bryllupet...) da "alle" mener vi må ønske oss fat, krystallglass, blomstervaser, sølvbestikk osv. og vi har mer enn nok husfyll allerede. Tipper at mange av gjestene fra den eldre garde nekter å gå med på et kompromiss hvor de gir oss det vi ønsker oss (er det et kompromiss...kanskje ikke...) og at vi kommer til å sitte der etter bryllupet med 14 fat og 16 blomstervaser vi gir videre til andre enn de vi har fått det av ved en passende anledning. Og ja, føler at jeg er litt på viddene nå i forhold til temaet...
Gjest Tex Skrevet 23. november 2003 #8 Skrevet 23. november 2003 Hvis det er urealistiske drømmer vi skal snakke om her, kunne jeg godt brukt mangfoldige tuisen på å leie Jan Werner og Elisabeth til å synge den grand prix sangen "duett" i kirken. DET hadde gitt meg en opplevelse av de helt store.....
Isiselin Skrevet 23. november 2003 #9 Skrevet 23. november 2003 Jeg har alltid drømt om å gifte meg i Nidarosdomen her i trondheim og siden jeg bor her skulle jo det være et greit alternativ, men der ville absolutt min kjære ha et ord med i laget. Han kom med en lang lekse om at det ble for stort med den kirken, at Trondheim var for dyrt, at han ville gifte seg påp sin hjemplass og at han absolutt ville gifte seg i den kirken vi møttes og forelsket oss i... så jeg måtte gi meg da, men det stikker litt hver gang jeg ser Nidarosdomen og hver gang noen snakker om å gifte seg der...
Green Skrevet 23. november 2003 #10 Skrevet 23. november 2003 Jepp, her har det vorte kompromiss 1. ville gifte meg i Utstein klosterkyrkje. Vart istaden kyrkje på sørlandet. 2. Ville ha teltfest. Eller stilfullt sveitserhus på sørlandet (sidan eg no ikkje fekk vilja mi med Utstein kloster). Men det synast foreldra mine var for dyrt og for "fint". Vart då einige om eit anna hotell (som var andrevalet mitt), men så grunna diverse tull endar vi opp på tredjevalet mitt (som heile tida har vore 1.valet til foreldra mine :-? ) Så no er iallefall dei nøgde då om ikkje anna. Høyrast litt pessimistisk ut no. Har innfunne meg med det. Trur eg. Men viss nokon kjem og bøggar med vigselen så vert det bråk!!! Der er det VI som bestemmer!
Gjest Anonymous Skrevet 24. november 2003 #11 Skrevet 24. november 2003 Jan Werner og Elisabeth til å synge den grand prix sangen "duett" grøsse!! :hår:
Gjest Anonymous Skrevet 24. november 2003 #12 Skrevet 24. november 2003 Men det synast foreldra mine var for dyrt dersom du skal bestemme, så må du nok også betale... sånn er nemlig livet som voksen.. skal man få alt betalt av mamma og pappa som en annen unge, så må man nok pent holde kjeft og ta det man får.. (noe annet ville være veldig, veldig utakknemmelig!!)
April Skrevet 24. november 2003 #13 Skrevet 24. november 2003 Jeg har vel egentlig stortsett fått det som jeg ville..Men kunne kanskje tenkt meg å hatt det på et hotell eller dratt med meg hele gjengen til en sydhavsøy! Eller hatt Shania Twain til å underholde i kirken og på festen!! Men jeg har prøvd å være realistisk og gjøre det beste ut av det jeg kan få...Og selvom foreldrene våres skal betale for festen, er det vi som bestemmer hvordan ting blir! Det er jo vårt bryllup!!(Og vi er uansett veldig takknemlige for at de vil være med å betale!!)
nessi Skrevet 24. november 2003 #14 Skrevet 24. november 2003 Av realistiske drømmer er det vel bare det at vi ikke få råd til noen bryllupsreise til en sydhavsøy som ikke går i oppfyllelse. Ellers er jeg veldig fornøyd med alt vi har planlagt så lang.
Gjest Tex Skrevet 24. november 2003 #15 Skrevet 24. november 2003 grøsse!! :hår: Hver sin lyst vettu, hver sin lyst.... *drømme om JW*
Prinsesse-vil-ikke Skrevet 24. november 2003 #16 Skrevet 24. november 2003 Hmmm, faktisk har jeg ikke mått gi opp noenting, når jeg tenker meg om! Men planleggingen er langt fra ferdig enda, så hvem vet...
hallingbrud Skrevet 24. november 2003 #17 Skrevet 24. november 2003 "Duett" med Jan Werner og Elisabeth er jo kjempefin! Det var et godt tips! Vi skal nemlig ha to sangere i bryllupet (en proff og ei som er amatør). Kanskje de kan klare å synge den sammen? (er det ikke manns-stemmen som er mest krevende?) Over til poenget: Det jeg måtte oppgi, var å få kjæresten min til å ta mitt navn i tillegg til sitt eget. Han sier navnet hans da blir for langt... Men jeg har enda ikke gitt opp. Kanskje han ombestemmer seg?!
Gjest Anonymous Skrevet 24. november 2003 #18 Skrevet 24. november 2003 "Duett" med Jan Werner og Elisabeth er jo kjempefin!
hallingbrud Skrevet 24. november 2003 #19 Skrevet 24. november 2003 Hey!! :x Det var da ikke nødvendig! Jeg må da mene hva jeg vil!! Det hadde vært mer høflig om du bare kunne gitt beskjed om at du var uenig!
Pusekatt Skrevet 24. november 2003 #20 Skrevet 24. november 2003 Urealistisk drøm; ha Josh Groban til å synge "Let me fall" eller "Jesu, joy of man's desiring". Mer realistisk drøm; ha bryllupsfest(ene) i et "all-inclusive-lokale" (slik at vi slapp alt stresset med kjøring av mat/drikke/lys/duker/pynt/bord/annet utstyr, for ikke å snakke om rydding i etterkant). Men det ble for dyrt med totalt 90 gjester.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå