AnonymBruker Skrevet 3. august 2011 #1 Skrevet 3. august 2011 Jeg vil så gjerne har et alkoholfritt bryllup, siden jeg har et noe anstrengt forhold til alkohol. Forloveden min syns det er helt greit at det skal være alkoholfritt, selv om han ville servert alkohol om han fikk bestemme. Det er en del i familiene/slektene som syns vi burde servere alkohol. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, for jeg vil virkelig ikke ha brisne eller fulle folk i bryllupet. Jeg orker ikke ha det fælt på bryllupsdagen min. Jeg tenker at jeg kunne servert litt alkohol, der de som ønsket det fikk så og så mange glass, slik at ikke alkoholen fløt fritt. Da vil jeg møte folk på halvveien... Men samtidig tenker jeg at jeg vil virkelig ikke ha noe alkohol i bryllupet mitt, men jeg kunne servert noe alkoholfritt? Noen som har opplevd samme dilemma? Noen som har noen gode råd å komme med? 2
FruN Skrevet 3. august 2011 #2 Skrevet 3. august 2011 Vi bestemte oss rett og slett for å ha det alkoholfritt. Først og fremst vil ikke VI bli fulle, vi ønsker ikke fyllefest, vi vil gi folk mulighet til å dra hjem om de ønsker. Men vi skal ha åpen (ikke fri) bar etterpå, så om folk ønsker, kan de kjøpe seg en drink eller to. Vi har ikke tatt spesielt hensyn til hva familie og venner tenker, vi har rett og slett gjort det som passer oss på det punktet. Kan forøvrig nevne at vi ikke serverer alkoholfri vin heller, da dette smaker stort sett piss Gjør som dere vil! Dere skal ikke føle ubehag på dagen deres! Det er dere som inviterer til selskap! 3
Conuren Skrevet 3. august 2011 #3 Skrevet 3. august 2011 Jeg har vært i ganske mange alkoholfrie bryllup og ett med alkohol. De alkoholfrie var de gøyeste. Vi kunne faktisk prate sammen, det ble arrangert forskjellig underholdning(nei ikke pinlige leker) og det var veldig koselig!! Skal gifte meg neste sommer og skal selv ha alkoholfritt bryllup. Familien til min samboer kunne nok gjerne tenkt seg alkohol, men av mange forskjellige grunner er det rett og slett ikke aktuelt og det får de bare godta. Det er deres dag og dere bestemmer. 1
kaprifolen Skrevet 4. august 2011 #4 Skrevet 4. august 2011 Dere bestemmer! Ser intet problem med at dere har alkoholfritt bryllup!
AnonymBruker Skrevet 4. august 2011 #5 Skrevet 4. august 2011 Det er DITT bryllup, altså bestemmer du opplegget for dagen. Det er tross alt DERE som gifter dere, ikke gjestene. Misliker de at det ikke er alkohol tilstede kan de vel bare la være å komme. 3
Tullepia Skrevet 4. august 2011 #6 Skrevet 4. august 2011 Jeg vil så gjerne har et alkoholfritt bryllup, siden jeg har et noe anstrengt forhold til alkohol. Forloveden min syns det er helt greit at det skal være alkoholfritt, selv om han ville servert alkohol om han fikk bestemme. Det er en del i familiene/slektene som syns vi burde servere alkohol. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, for jeg vil virkelig ikke ha brisne eller fulle folk i bryllupet. Jeg orker ikke ha det fælt på bryllupsdagen min. Jeg tenker at jeg kunne servert litt alkohol, der de som ønsket det fikk så og så mange glass, slik at ikke alkoholen fløt fritt. Da vil jeg møte folk på halvveien... Men samtidig tenker jeg at jeg vil virkelig ikke ha noe alkohol i bryllupet mitt, men jeg kunne servert noe alkoholfritt? Noen som har opplevd samme dilemma? Noen som har noen gode råd å komme med? Dette er ikke et dilemma. Vil du ikke ha alkohol, så har dere ikke alkohol. Enkelt og greit. Jeg forstår ikke hvorfor man henger seg sånn opp i hva folk måtte mene. Alle mener noe uansett, og man kan aldri blidgjøre alle. Derfor må man gjøre det som er riktig for en selv, og gi blanke i andres meninger. Feire dagen alkoholfritt, og gled dere over en for dere perfekt feiring - som også blir mye rimeligere!!
sequin Skrevet 4. august 2011 #7 Skrevet 4. august 2011 Jeg vil også ha et alkoholfritt bryllup, fordi både familien min og familien til samboer drikker mye ellers og jeg har mange dårlige minner med familien og alkohol, men alikevel føler jeg ikke at det er "lov"... alikevel synsj eg du skal gjøre det du føler for, det er jo deg og din forlovedes bryllup!
Gjest gurimalla Skrevet 4. august 2011 #8 Skrevet 4. august 2011 Her må dere bli enige om hva som er riktig for dere. Et alternativ kunne være å servere to glass vin til maten til de som ønsket, da blir det i alle fall ikke fyll. 1
Pria Skrevet 4. august 2011 #9 Skrevet 4. august 2011 (endret) Synes det kan være en god ide og servere vin til maten men heller da droppe baren i etterkant så du unngår flatfylla. Da møter du gjestene litt på halvveien og unngår snakk i etterkant om at du er umoden, barnslig og hysterisk. Jeg sier ikke at du ER det men du kan lett gi mange inviterte det inntrykket. Ikke server alkoholfri vin, det smaker skrekkelig. Endret 4. august 2011 av Pria 2
meca Skrevet 4. august 2011 #10 Skrevet 4. august 2011 Jeg kjenner til mange alkoholfrie bryllup, og det viktigste er tross alt at dagen blir slik du vil ha den, ikke etter alle gjesters ønske. Det finnes mange alternativer som kan bli vel så elegante som alkohol rundt bordet (f.eks. Ringi gårdspresset eple - kjøpes på vinmonopolet), som kommer i pene flasker og smaker fortreffelig. Jeg håper du klarer å stå på ditt her - alkoholfritt kan være vel så bra
AnonymBruker Skrevet 4. august 2011 #11 Skrevet 4. august 2011 Jeg har vært i to alkoholfrie bryllup og skal i ett nå i helgen. Har egentlig ikke tenkt over at det ikke var alkohol der, det var liksom ikke det som var hovedfokuset en slik dag. Det er dere som inviterer, og da er det dere som bestemmer om det skal være alkohol eller ikke.
Lyra Skrevet 4. august 2011 #12 Skrevet 4. august 2011 Syns fint dere kan ha et alkoholfritt bryllup jeg. Har vært i bryllup både med og uten alkohol, og koste meg like mye i begge. Ville lagt opp til litt underholdning i et alkoholfritt bryllup tror jeg, siden folk er flinkere til å underholde seg selv med litt alkohol innabords enn når de er edru
CathFoto Skrevet 4. august 2011 #13 Skrevet 4. august 2011 Jeg synes det er bedre med er helt alkoholfritt bryllup enn med bare vin til maten. Kun fordi at om dere har vin til maten og ikke etterpå vil mange lure på hvorfor og sikkert spørre. Ved å ha 100% alkoholfritt så kan ingen lure på ønsket deres om å ha det alkoholfritt, man slipper forklaringer og folks tullete sladder. Selv har jeg aldri vært i et alkoholfritt bryllup, men hadde ikke tenkt noe på det. Ikke noe grunn til at det skal bli mindre hyggelig/gøy. 1
Gjest Tipo Skrevet 4. august 2011 #14 Skrevet 4. august 2011 Jeg synes det er et fint budskap å velge et alkoholfritt bryllup, om det er noen som ikke kan respektere det valget så trenger de jo ikke å komme.
Gjest Ylva Virvla Skrevet 5. august 2011 #15 Skrevet 5. august 2011 Hvis du vil ha et alkoholfritt bryllup, så velger du det. :-)
Gjest redstar Skrevet 5. august 2011 #16 Skrevet 5. august 2011 Når jeg en vakker dag gifter meg kommer jeg til å ha alkoholfritt bryllup, det eneste som kommer til å bli servert er champange. Dette pga jeg orker ikke noe fulle greier i MITT bryllup. Som innleggene over sier er det ditt bryllup, og de fleste har bedre erfaringer i alkoholfritt bryllup enn med:)
Gjest gurimalla Skrevet 5. august 2011 #17 Skrevet 5. august 2011 ...de fleste har bedre erfaringer i alkoholfritt bryllup enn med:) Det har du vel ikke noe som helst grunnlag for å si. At mange her i tråden sier at de synes det er koselig i alkoholfrie bryllup blir ikke det samme. 3
Rosalie Skrevet 5. august 2011 #18 Skrevet 5. august 2011 Eg har aldri vorei alkoholfritt bryllaup, men eg kan ikkje skjønne at det skal vere noko problem. Det finst mange gode alternativ som drikke til maten, til dømes alkoholfritt øl og skikkeleg god eplemos (til dømes frå Balholm).
Sophia. Skrevet 5. august 2011 #19 Skrevet 5. august 2011 Jeg syns ikke du skal tenke så mye på andre, men mer på hva du vil. Hvis du vil ha et alkoholfritt bryllup, så er jo det kjempefint! Det er tross alt din bryllupsdag, og gjestene må jo kunne følge dine ønsker på din dag.
Gjest Jytte Skrevet 5. august 2011 #20 Skrevet 5. august 2011 Jeg har også vært i et alkoholfritt bryllup. Brudeparet valgte alkoholfritt pga at en i familien hadde problemer med alkoholen. Resultatet var at vedkommende hadde lerke® på innerlommen og etter endel turer på toalettet var vedkommende dritafull og det var veldig synlig iom at de andre satt klin edru ved bordet. Folk må selvsagt gjøre som de vil i deres bryllup, men vin hører til god mat i etter mine begreper. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå