Gå til innhold

Kul i brystet

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg trenger virkelig noen ord fra noen som kanskje har opplevd det samme! Jeg begynte på p-piller (Cerazette) i midten av Juni. Jeg har noen bivirkninger, men disse kan jeg leve med. Men for noen dager siden oppdaget jeg en kul i brystet. Den er ikke stor, men jeg kjenner den. Jeg kan også se den, men det er bare fordi jeg vet den er der. Den ligger nesten rett ved siden av brystvorten. Den gjør ikke vondt, ikke vondt å klemme på den, bevegelig, ganske hard. Noen som vet noe om dette? Jeg er bare 18 år, så det er vel ikke kreft? Jeg tørr ikke snakke med min mor eller gå til legen med dette, da må jeg i så fall få me ny (kvinnelig) lege. Alle svar tas i mot med en utrolig stor takk!

Bekymret...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo vanskelig å skulle si noe, selv for en profesjonell, når man ikke har sett det... (ikke at du skal laste opp bilde eller noe altså;P)

Høres jo ut som en slags bivirkning, eller lymfeknute av noe slag. Jeg har en sånn i kinnet. En liten bevegelig klump (synes ikke) som ikke gjør vondt.

MEN jeg synes jo du burde la en innen helsesektoren se på det, om ikke for annet enn å berolige deg :)

Det trenger jo ikke være fastlegen din, om du bor i Oslo feks er det mage steder for seksualopplysning som sikkert kan hjelpe, siden det er helsepersonell som jobber der. Det gule huset på nybrua har hjulpet meg med mye ;)

Lykke til i alle fall! Er sikkert ikke noe farlig i det hele tatt!

Christina, ungmor.no

AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke man har lymfeknuter i puppene. De ligger vel mer på siden av, mot armhulene. Men det kan være en muskelknute du har fått. Det er små godartede svulster som ofte er hormonpåvirket (og kan komme av minipillen). Brystene kan også forandre seg og få små klumper som forsvinner av seg selv, alt etter hormonnivåer i kroppen og evt syklus.

Det er svært liten sjanse for at det er noe skummelt/ondartet, men hvis den ikke blir mindre eller går bort bør du få den sjekket for sikkerhets skyld. Om ikke annet, så ihvertfall for å slippe å gå og bekymre deg unødvendig.

Skrevet

Sjansen for at det skal være kreft er veldig liten når du er såpass ung som du er. Ikke desto mindre så bør du komme deg til lege for en sjekk. Det er rett og slett det man gjør når man finner nye kuler i brystene uansett hvor uskyldige de antakelig er.

Jeg fant en i fjor og ble sendt hodestups til utredning ettersom det kunne minne om en veldig aggressiv kreftform, som få får, men som er desto mer alvorlig for den prosenten som får den. Det gikk bra - var falsk alarm, men var veldig greit å få det sjekket for det var ikke morsomt å gå og lure på om det var noe der.

Skrevet

Tusen takk for gode svar, setter virkelig stor pris på det! Skal få sjekket det så snart som mulig. Lest mange plasser at det er svært liten sjanse for at dette er ondartet, men bekymrer meg litt uansett. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...