Gjest trengersvar Skrevet 22. november 2003 #1 Del Skrevet 22. november 2003 Hei. Jeg lurer på hvordan man får sendt sms fra mobiltelefon til hustelefon ? Har prøvd å skrive husnummer, mellomrom, meldingen og sende til 19100, men mottaker fikk ingen melding. Har også prøv å sende sms direkte til hustlfnr, men heller ikke da fungerte det. Vil gjerne ha tilbakemelding på hva jeg kan gjøre ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
manji Skrevet 22. november 2003 #2 Del Skrevet 22. november 2003 Det er ikke mulig i Norge (sist jeg sjekket i hvert fall) å sende sms via hustelefonene. Jeg vet at Siemens har en del basestasjoner og håndsett som har denne funksjonen, men det vil aldri fungere så lenge nettverket (tele2, Telenor osv...) ikke supporterer dette. Det har vært et velkjent problem lenge at selgere bruker det som et salgsargument at disse telefonene kan sende sms, når det i norge ikke fungerer pga nettverkene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
manji Skrevet 22. november 2003 #3 Del Skrevet 22. november 2003 Oi. Leste litt feil. Om det fungerer andre veien har jeg dessverre ikke noe sikkert svar å gi deg. Men jeg vil anta at det ikke fungerer siden det uansett er det samme prinsippet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trengersvar Skrevet 22. november 2003 #4 Del Skrevet 22. november 2003 Det er ingen problem å motta sms fra hustelefonen, jeg vet også at det har fungert før å sende melding til den. Problemet er bare at jeg ikke husker hvordan.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
manji Skrevet 22. november 2003 #5 Del Skrevet 22. november 2003 Jøss. De har endelig klart det med andre ord. Da vil jeg anbefale deg å ringe kundeservicen til nettverket, eller kundeservicen til de som lagde telefonen (de skal sitte på de samme opplysningene). Det, eller vent å se om kanskje noen her vet det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SapphireF Skrevet 23. november 2003 #6 Del Skrevet 23. november 2003 Det er ingen problem å motta sms fra hustelefonen, jeg vet også at det har fungert før å sende melding til den. Problemet er bare at jeg ikke husker hvordan.. Du kan bare sjekke menyen i hustlfonen din. Av og til bruker jeg den å sende sms og å få sms. Hvis du bruker Ascom unit, kan du prøve å sjekke "Melding". Men jeg er ikke sikker, bare prøv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. november 2003 #7 Del Skrevet 23. november 2003 Tror du må abbonnere på en egen tjeneste for sms på hustelefonenen. Jeg har en Siemens med mulighet for å sende og motta sms, men får beskjed om å abonnere på tjeneste eller noe..dersom jeg prøver å sende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gyda Skrevet 23. november 2003 #8 Del Skrevet 23. november 2003 På ISDN kan du sende sms - men ikke motta. Slik er det i alle fall på vår telefon. Vi abonerer ikke på noe spesielt for å ha denne tjenesten. Den ligger klar i apparatet. Har prøvd å sende melding til hustelefonen. Den blir sendt, men klarer ikke å se at den blir mottatt. Men andre veien er det ikke noe problem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesten Skrevet 23. november 2003 #9 Del Skrevet 23. november 2003 Du må ha ISDN, og selvfølgelig en telefon med funksjonen. Sende fra ISDN: Skriv melding, og send til nummer. Sende fra mobil til ISDN: Skriv ISDN-nummeret først i meldingen, og send til 19100. Se forøvrig: http://privat.telenor.no/dinesider/default...sdnTekstMerInfo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chantique Skrevet 24. november 2003 #10 Del Skrevet 24. november 2003 Har prøvd å sende til 19100, men den kom ikke fram til mottaker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå