Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk en svaaak stripe i dag på strimmelen. Jeg er 8 dpo. Jeg drakk alkohol i går. Kan det gi utslag på testen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Graviditetstester reagerer på HCG, et hormon som kun produseres av gravide kvinner.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser nå på bruksanvisningen at det står: "Alkohol kan påvirke resultatet. Testen bør ikke utføres etter inntak av alkohol."

Dette er strimler fra Lavpris-tester. Tror dere det menes emns man er påvirket, eller sånn som meg som testet på morgenurinen. Var jo sikkert alkohol i den?

AnonymBruker
Skrevet

*mens* man er påvirket.. (skulle det stå..)

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor drikker du alkohol om du er 8dpo?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det lurer jeg på og....vi er prøvere, men drikker ikke alkohol mellom eggløsning og når jeg skal ha mens... :sjenert:

Gjest Alabama
Skrevet

Det lurer jeg på og....vi er prøvere, men drikker ikke alkohol mellom eggløsning og når jeg skal ha mens... :sjenert:

Drikker ikke mannen din alkohol heller? :klo:

AnonymBruker
Skrevet

For vi har prøvd så lenge nå og jeg har sluttet å sette livet på hold.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Drikker ikke mannen din alkohol heller? :klo:

Han drikker generelt lite, men iallefalll nå, siden det er påvist at alkohol setter ned sædkvaliteten. Og vi har virkelig prøvd noen år.....og jeg har hatt flere SA. Da er iallefall alkohol noe som er lett å ofre for begge to hvis det skulle ha noen betydning...

Gjest Alabama
Skrevet

Han drikker generelt lite, men iallefalll nå, siden det er påvist at alkohol setter ned sædkvaliteten. Og vi har virkelig prøvd noen år.....og jeg har hatt flere SA. Da er iallefall alkohol noe som er lett å ofre for begge to hvis det skulle ha noen betydning...

Da hjelper det ikke at han lar være å drikke mellom EL og IKM...

AnonymBruker
Skrevet

Da hjelper det ikke at han lar være å drikke mellom EL og IKM...

Nei, jeg vet jo det. Men ser ikke helt probletemet med pirkeriet ditt. La meg formulere meg litt bedre siden det er veldig viktig her på KG.

Vi er prøvere, dvs vi jeg prøver å unnfange et barn ved hjelp av min mann sin sperm. Ergo prøver vi begge på å skape et nytt liv. Jeg drikker overhodet ikke mellom eggløsning og forventet mens. Mannen min drikker generelit lite, og iallefall nå når han prøver å befrukte meg, siden det er sagt at alkohol setter ned sædkvaliteten.

• Liker 1
Skrevet

Nei, jeg vet jo det. Men ser ikke helt probletemet med pirkeriet ditt. La meg formulere meg litt bedre siden det er veldig viktig her på KG.

Vi er prøvere, dvs vi jeg prøver å unnfange et barn ved hjelp av min mann sin sperm. Ergo prøver vi begge på å skape et nytt liv. Jeg drikker overhodet ikke mellom eggløsning og forventet mens. Mannen min drikker generelit lite, og iallefall nå når han prøver å befrukte meg, siden det er sagt at alkohol setter ned sædkvaliteten.

Poenget til Alabama var vel heller det at det ikke spiller noen rolle om mannen din drikker alkohol eller ikke mellom eggløsning og mens ettersom svømmerne hans er viktige før eggløsning, og ikke etter. Svømmerne lever i opptil 5 dager, egget i under ett døgn og hva som skjer etter eggløsning kan ikke mannen gjøre noe med dag.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Poenget til Alabama var vel heller det at det ikke spiller noen rolle om mannen din drikker alkohol eller ikke mellom eggløsning og mens ettersom svømmerne hans er viktige før eggløsning, og ikke etter. Svømmerne lever i opptil 5 dager, egget i under ett døgn og hva som skjer etter eggløsning kan ikke mannen gjøre noe med dag.

Jeg er fullstendig klar over det.

Skrevet

Jeg er fullstendig klar over det.

Hva er da poenget med at mannen avstår fra alkohol mellom eggløsning og mens?

AnonymBruker
Skrevet

Hva er da poenget med at mannen avstår fra alkohol mellom eggløsning og mens?

Fordi han føler for det? Fordi han generelt drikker lite? Fordi han ikke har lyst på alkohol? Bare fordi vi har gjort det sånn?

Uansett, så er ikke dette min tråd, så jeg skjønner ikke heeeelt vitsen å henge seg opp i smådetaljer om hvordan jeg har formulert meg litt utydelig.....

Gjest Alabama
Skrevet

Er vel ikke pirkete å spørre om noe sånt? Hørtes ut som om du hadde misforstått det med alkoholinntak og prøving siden mannen var avholds mellom din EL og mens.

Ennå mer OT: hvis dere har prøvd noen år uten å få det til og mannen drikker lite alkohol, så tror jeg ikke det er alkoholen som skaper problemer for dere. På tide med utredning av dere begge?

TS: Tror ikke testen skal vise feilaktig positivt dersom man har drukket, men ville testet på nytt om noen dager. Alkoholen gjør at urinen din er ganske konsentrert dagen derpå, så er vel en viss mulighet for at det har klaffet. Lykke til!

AnonymBruker
Skrevet

Er vel ikke pirkete å spørre om noe sånt? Hørtes ut som om du hadde misforstått det med alkoholinntak og prøving siden mannen var avholds mellom din EL og mens.

Ennå mer OT: hvis dere har prøvd noen år uten å få det til og mannen drikker lite alkohol, så tror jeg ikke det er alkoholen som skaper problemer for dere. På tide med utredning av dere begge?

TS: Tror ikke testen skal vise feilaktig positivt dersom man har drukket, men ville testet på nytt om noen dager. Alkoholen gjør at urinen din er ganske konsentrert dagen derpå, så er vel en viss mulighet for at det har klaffet. Lykke til!

Ikke jeg som er TS som dere driver og lurer på om mannen drikker alkohol eller ei. Jeg svarte TS der jeg undret hvorfor hun (ikke mannen) drikker alkohol etter eggløsning......

Tror mulig både meg og TS skjønner at det ikke er mannens alkoholinntak det står i hvis en ikke blir gravid. De fleste med en iq over 70 skjønner nok at det er kvinnen som bør være avholds. Jeg skrev og at jeg hadde formulert meg litt uklart. Noe som det bør være rom for.

Og nei, vi har ikke prøvd i flere år, det var TS...

Og jo, det var å være pirkete...

Og, jeg kan godt skjønne at TS etter flere år som prøvere ikke orker å leve som om en skal bli gravid hver mnd og velger og leve livet som en ikke prøver!

Masse gode ønsker TS!! Alkohol vil nok ikke påvirke en graviditetstest. Vent et par dager, og test igjen. Og er du gravid, så vær så snill å ikke frik ut pga alkoholinntaket ditt. Det går nok bra :klemmer:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men hva betyr dpo?

AnonymBruker
Skrevet

Men hva betyr dpo?

days past overy...altså; dager etter eggløsning frem mot mensdag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...