Gjest uAnonymBruker Skrevet 3. august 2011 #21 Skrevet 3. august 2011 Det er for mange mennesker som ikke burde få barn, som får barn. Jeg er en av de menneskene som ikke burde få barn, med mine psykiske problemer ville jeg ikke kunne gi alt et barn trenger. High five for selvinnsikt 4
muesli Skrevet 3. august 2011 #22 Skrevet 3. august 2011 He, he. Nå er det heldigvis ikke sånn det er å ha barn... Jeg tror ikke det er mange som har barn for at de skal besøke dem på gamlehjemmet, men hvis det er den eneste gleden du tror du kan få av barn skjønner jeg godt at du ikke gidder Men kan du virkelig sei at det ikkje er ein DEL av å få barn..? Så klart det er MASSE fantastisk og herlig med å få barn, men det er jo ikkje ein dans på roser, det er ein del negative sider. Det er kanskje ikkje den sida ein fokuserer på når ein har fått barn eller har veldig lyst på. Men ein kan risikerer å oppleve mykje av det som var lista opp. Kvifor eg ikkje vil ha barn: Mangler rett og slett lyst. Samboer har heller ikkje lyst. Så eg ser ikkje for meg at me begge plutselig ein dag får så lyst på barn at me setter i gang med prøving. Lever egentlig eit A4 liv: Stort hus på landet, bil, hund. Men tanken på barn i huset, frister rett og slett ikkje. Nøyer meg med å låne tanteunger av og til 3
Dragonfly84 Skrevet 3. august 2011 #23 Skrevet 3. august 2011 Jeg tror ikke det er mange som har barn for at de skal besøke dem på gamlehjemmet, men hvis det er den eneste gleden du tror du kan få av barn skjønner jeg godt at du ikke gidder Nei, det håper jeg også... Men det får jeg ofte høre av folk, når jeg sier at jeg ikke skal ha barn. At da blir jeg ensom som gammel. En annen grunn til at jeg ikke vil ha, er at jeg som barn selv fikk oppleve hvor ondskapsfulle barn kan være. Hvis barnet mitt hadde blitt en mobber vet jeg ikke hva jeg hadde gjort... 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2011 #24 Skrevet 3. august 2011 En annen grunn til at jeg ikke vil ha, er at jeg som barn selv fikk oppleve hvor ondskapsfulle barn kan være. Hvis barnet mitt hadde blitt en mobber vet jeg ikke hva jeg hadde gjort... Dette er et viktig poeng for meg også. Jeg vokste opp som mobbeoffer og tror ikke jeg kunne elsket et barn som var mobber.
Gjest imli Skrevet 3. august 2011 #25 Skrevet 3. august 2011 For meg var det å få barn heilt naturleg å ynskje seg. Vanskeleg å forklare kvifor... Trur det er noko som ligg nedfelt i dei fleste mennesker, som kjem til overflata ein eller anna gong...
Rainbow Skrevet 3. august 2011 #26 Skrevet 3. august 2011 Jeg vil ikke ha barn fordi: Det føles helt unaturlig og rart for meg, jeg føler meg ikke voksen nok til et sånt ansvar for et helt lite menneske (jeg er tredve). Jeg har aldri vært noe interessert i barn, de er lissom bare små mennesker det er hyggelig å være sammen med i korte perioder, og så kan jeg gi dem tilbake til "eieren". Føler mye mer rundt dyr enn unger, og ansvar får jeg dermed for dem istedet. Jeg vil ikke være gravid og føde. Det er min største skrekk. Er smertepingle til tusen, og vil ikke at kroppen min skal endres i ni mnd (and beyond), og vil ikke gjennom det grusomme smertehelvetet en fødsel er. Ellers er jeg enig i mye av det Dragonfly84 skriver. Jeg vil ha et liv med mulighet til å reise og til å bruke penger på andre ting enn en unge. Jeg er helt sikker på at det gir uendelig mye glede for dem som er foreldre, men det er ikke noe for meg. Er glad og fornøyd med valget mitt, som har vært stabilt i mange år. Lurte lenge på om det er noe galt med meg siden jeg virkelig aldri har hatt den "det er klart jeg skal ha barn en gang"-greia. Men er glad jeg ikke har den, glad samboeren ikke har den og håper jeg ikke får den! :-)) 3
antibac Skrevet 3. august 2011 #27 Skrevet 3. august 2011 Jeg vil ikke ha barn akkurat nå fordi jeg er fortsatt ung og skal begynne på utdannelsen min i år. Har heller ikke noen mann! Skulle det derimot komme en mann i løpet av studietiden eller etterpå, skal man ikke se bortifra at det blir noen barn i fremtiden Men vil få unnagjort utdannelse, reising og få meg en skikkelig jobb først.
Bloodflowers Skrevet 3. august 2011 #28 Skrevet 3. august 2011 Jeg vil ikke ha barn (enda) Fordi jeg ikke er spesielt glad i barn. Joda, hadde jo blitt glad i MITT barn, men likevel. Dessuten er det for mye ansvar. Jeg vil leve livet, og føler ikke at jeg kan det med et barn. Jeg ser heller ikke at det kan være så fantastisk bra å komme til dette livet (Ja, høres negativ ut her, men det er bare mitt syn) Og sist, men ikke minst av helsemessige årsaker. Har en arvelig sykdom, jeg vil virkelig ikke at mitt eventuelle barn skal få det.
Anglofil Skrevet 3. august 2011 #29 Skrevet 3. august 2011 Jeg vil ikke ha barn fordi jeg nyter livet med min samboer, hvor vi kan reise og gjøre det meste uten å være bundet av et barn. Jeg vil ha et barn fordi jeg vil skape en familie med min samboer, men det er vanskelig å helt si hvorfor. Jeg bare vil. Med andre ord, jeg ønsker barn, bare ikke helt enda. Mvh Yvonne 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2011 #30 Skrevet 3. august 2011 Jeg har alltid tenkt at jeg ikke ville ha barn, noe jeg tenker nå også, men dette kan altså endre seg med tiden. Jeg har ikke barn fordi jeg studerer og er singel. Tenker ikke så mye på det nå, siden det ikke er vits i for meg å ønske meg barn når jeg ikke har mulighet til det nå. Om jeg hadde vært i jobb, og hadde hatt et langt og fast forhold, og et fast bosted, ville kanskje barneønske melde seg. Hvem vet?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå