Gå til innhold

3d briller til Kino

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, har ikke sett så mange 3D filmer i livet men, alt som kommer ut nå er jo nesten bare 3D, så da lurte jeg på hvor folk kjøper de? selges de i kinoene? takk for svar

Videoannonse
Annonse
Gjest shirleys-secret
Skrevet

De selges der du kjøper kinobilletter.

Skrevet

Noen kinoer låner dem ut gratis også...

AnonymBruker
Skrevet

På kinoen jeg jobber låner vi dem ut "gratis", dvs vi tar en høyere billettpris for filmen.

Jeg veit at på Oslo-kinoene (blant annet) må du kjøpe brillene på kinoen, og disse bruker du om igjen.

Vi har utlån fordi dette systemet visstnok skal være det beste.

Skrevet

På kinoen jeg bruker koster 3Dfilmer litt mer, så får man låne brillene. Disse blir steamet etter bruk.

Gjest Consensio
Skrevet

Ikke ofte jeg er på kino, men de gangene jeg har vært på kino (i Sverige) så har billettene kostet det samme som vanlige billetter.

Da har det vært slik at man kjøper billetten og når man går inn til kinosalen så ligger det briller ved inngangsdøren (jeg pleier alltid ta med meg minst 2 par, for noen briller kan være litt ubehagelige å ha på seg).

Når filmen er over så legger man brillene i en stor boks som står ved utgangsdøra.

Skrevet

Hvis det er en kommunal kino, får du låne de gratis. På private må du gjerne kjøpe. Det er i alle fall min erfaring, og da selges de i kiosken. :)

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er en kommunal kino, får du låne de gratis. På private må du gjerne kjøpe. Det er i alle fall min erfaring, og da selges de i kiosken. :)

AB (#4) her.

Jeg jobber på privat kino, og vi har altså utlån. Dette fordi - som sagt - dette systemet skal være det beste. Vi ønsker at opplevelsen skal være best mulig for kundene, derfor har vi utlån. Systemet vårt er det beste og dyreste som var tilgjengelig da vi anskaffet oss det, fordi vi ikke ønsket at publikum skulle kunne se bedre 3D hjemme enn hva de fikk på kinoen.

Det står (som regel) en ansatt og deler ut brillene på vei inn i salen, og de samles inn i en boks etterpå.

Brillene blir alltid steamet etter bruk, men det kan hende det blir flekker etter tørkingen. Da er det bare å gå og byttte brillene. Jeg erfarer forøvrig selv at noen flekker på brillene ikke er forstyrrende for 3D-opplevelsen. Det er heller ikke noe i veien for å gå og bytte brillene dersom de ikke er tilfredsstillende :) Bedre at publikum bytter enn at de sitter en hel film og irriterer seg over noe som ikke virker :)

Selv foretrekker jeg forresten vanlig 2D, og velger alltid det om det finnes. Dette er også tilfellet hos mine kollegaer, og trenden er lik for publikum. 3D-filmene hadde bedre besøk tidligere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...