¤Linda¤ Skrevet 1. august 2011 #1 Skrevet 1. august 2011 (endret) Hei! Jeg skal ha bursdagsselskap for meg selv for en gangs skyld,og vi skal lage gryterett med ris, baguetter og salat som tilbehør.Hvor mye bør jeg beregne?? Vi blir nærmere 20 stk. Dette er ikke et "spiseselskap",mer et "drikkeselskap" .. Men må jo ha nok i tilfelle folk er supergira på å spise masse!! Setter stor pris på hjelp! Endret 1. august 2011 av ¤Linda¤
Banan Skrevet 2. august 2011 #3 Skrevet 2. august 2011 Vanskelig å beregne, men lag i alle fall nok. Synes i alle fall at det er kjempe flaut å servere mat i et selskap hvis det blir for lite, så bare husk at det er bedre med for mye enn for lite i alle fall. Det skader vel uansett ikke med litt rester i kjøleskapet dagene etterpå
Gjest Skrevet 2. august 2011 #4 Skrevet 2. august 2011 (endret) Skal man ikke beregne ca. 250 gram per person? Åh, så nå at det egentlig var et "drikkeselskap". 150g ca per person ville jeg beregnet med ang. gryterett. Så kanskje 1/3 baguett på hver, og 2-3 skåler med salat. Endret 2. august 2011 av Lille Måne
Tropic Skrevet 2. august 2011 #5 Skrevet 2. august 2011 Skal man ikke beregne ca. 250 gram per person? Åh, så nå at det egentlig var et "drikkeselskap". 150g ca per person ville jeg beregnet med ang. gryterett. Så kanskje 1/3 baguett på hver, og 2-3 skåler med salat. Er det ikke 250 gram kjøtt per person? Dermed vil vel 250 gram gryterett for lite, men beregn i så tilfelle 250 gram kjøtt som skal være i gryteretten per person
Gjest Skrevet 2. august 2011 #6 Skrevet 2. august 2011 Er det ikke 250 gram kjøtt per person? Dermed vil vel 250 gram gryterett for lite, men beregn i så tilfelle 250 gram kjøtt som skal være i gryteretten per person Haha. Jo.. Det kan være helt sant. Når jeg tenker meg om så høres 150g med mat ganske lite ut. Uff, det ble dårlig med hjelp fra meg.
Tropic Skrevet 2. august 2011 #7 Skrevet 2. august 2011 Haha. Jo.. Det kan være helt sant. Når jeg tenker meg om så høres 150g med mat ganske lite ut. Uff, det ble dårlig med hjelp fra meg. Hehe, vil tro KG tilgir deg
Gjest Varpunen Skrevet 2. august 2011 #8 Skrevet 2. august 2011 Er det ikke 250 gram kjøtt per person? Dermed vil vel 250 gram gryterett for lite, men beregn i så tilfelle 250 gram kjøtt som skal være i gryteretten per person Jeg synes 250g kjøtt per pers hørtes mye ut, spesielt om det er litt annet i gryta i tillegg + salat, ris og brød. Hvis det er snakk om kjøttdeig så går det vel an å beregne en pakke (400g) på 3-4 personer, spesielt om du skal ha salat og brød på siden?
Moscato Skrevet 2. august 2011 #9 Skrevet 2. august 2011 Jeg ville bare peisa på og laga masse, med utgangspunkt i hva familien pleier å spise. Gryterett er jo supert til å fryse ned i porsjoner, så ingenting behøver å gå til spille uansett!
¤Linda¤ Skrevet 4. august 2011 Forfatter #10 Skrevet 4. august 2011 (endret) TUSEN takk,jenter!! Endret 4. august 2011 av ¤Linda¤
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå