bertelina Skrevet 1. august 2011 #1 Del Skrevet 1. august 2011 er egentlig så irritert på de syklistene som absolute skal sykle midt i veien.kan de ikke bare pelle seg på fortauet! lager bare irritasjoner for bilistene. burde vært forbudt og sykle midt i veien!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2011 #2 Del Skrevet 1. august 2011 Skal de sykle slalom mellom folk så de skvetter vegg-i-mellom da?? Nei de bør ikke sykle på fortauet. De er for farlige der. Men de bør sykle på siden av veien, slik at det er trygt for biler å kjøre forbi. Og ikke ørten i bredden og tro de eier veien. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Consensio Skrevet 1. august 2011 #3 Del Skrevet 1. august 2011 Irriterer meg ikke over syklister generelt. De kan man bare kjøre forbi når det er mulig. Det som irriterer meg er de som skal sykle i bredden mens de er midt i en diskusjon, noe som igjen fører til at de sykler noe vinglete og det er dritt skummelt å kjøre forbi dem, så det tør man ikke...så da blir man liggende å putre bak da.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 1. august 2011 #4 Del Skrevet 1. august 2011 Snakker du faktisk om å sykle midt i veien eller å sykle i veien i det hele tatt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2011 #5 Del Skrevet 1. august 2011 Og som syklist selv, er jeg mektig irritert på hensynsløse bilforere som presser deg helt inntil fortauskanten. I følge traffiklovgivningen skal syklister helst unngå å sykle på fortau og de skal ta den plassen i veibanen som de mener er forsvarlig. Noen ganger må en syklist legge seg ut i veibanen fordi ofte er det dessverre slik at nær fortauskanten/veikanten ligger det ofte mye glasskår etc. Og når man sykler fort, er det tryggere å ligge litt lengere vekk fra fortauskanten (mener ikke midt i veien). Du kan vel selv tenke deg hva som skjer om et sykkelhjul/pedal i stor fart kommer borti fortauskanten. Jeg er enig i at syklister ikke bør sykle ved siden av hverandre. Skjønner ikke hvorfor det skal være så veldig vanskelig for enkelte bilførere å dele veien med syklister...Jo flere som sykler, jo mindre biler, desto mindre kø, flere parkeringsplasser etc. Men det er visst tydeligvis litt for mye forlangt at enkelte sjåfører skulle forstå dette. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bertelina Skrevet 1. august 2011 Forfatter #6 Del Skrevet 1. august 2011 jo fler syklister i veien jo mere irritasjoner i trafikken. det er alt for mange av dem til tider. greit om de sykler i rekke.men fader,de skal jo sykle siden av en annen og gidder pokker ikke og flytte seg om det kommer biler.det er for dårlig rett og slett. de kan vel sykle på fortauet de å vel som alle andre så lenge det ikke er konkuranser. men det er nå min mening. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 1. august 2011 #7 Del Skrevet 1. august 2011 Jo fleir syklistar i vegen, jo kortare bilkø på veg til jobb. Har du tenkt på det? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bertelina Skrevet 1. august 2011 Forfatter #8 Del Skrevet 1. august 2011 det er en ting og bra vel og merke.men uansett så trenger de ikke og sykle fler siden av en annen når de kan sykle på rekke og rad. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
makkapakka Skrevet 1. august 2011 #9 Del Skrevet 1. august 2011 Når jeg kjører bil er jeg irritert på syklistene. Jeg syns det er vanskelig særlig når de skal kjøre midt i veien og det er nesten klin umulig å komme forbi. Trodde syklistene skulle kjøre ut til siden slik at det er lettere for bilene å kjøre forbi for det danner seg fort kø når en skal kjøre bak en syklist et stykke. Når jeg sykler er jeg irritert på billistene, enda jeg kjører ut til kanten når jeg hører det er en bil bak meg. Når bilene kjører forbi meg er de alt for nærme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cho Kon It Skrevet 1. august 2011 #10 Del Skrevet 1. august 2011 Det virker på meg som om syklister og bilister er like ille? Eventuelt like flinke, jeg treffer på langt flere snille bilister enn slemme på min sykkelvei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå