makkapakka Skrevet 1. august 2011 #21 Del Skrevet 1. august 2011 har kjørt med høyhælte sko ja, men de er ikke så veldig høye disse hælene. har prøvd å kjøre med slippers eller sommersko uten støtte for hæl, det er faktisk værre en de høyhælene jeg har kjørt med. Best av alt er joggesko men da kjører jeg også fortere...ehhh Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LadyStarlight Skrevet 1. august 2011 #22 Del Skrevet 1. august 2011 Bruker helt vanlig flate sko når jeg kjører. Skal jeg bruke sandaler eller høye hæler tar jeg de heller med meg så jeg kan bytte når jeg har kommet fram dit jeg skal Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Larsern Skrevet 1. august 2011 #23 Del Skrevet 1. august 2011 Niks. Tro det eller ei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MalloryK Skrevet 1. august 2011 #24 Del Skrevet 1. august 2011 (endret) Jeg kjører kun i joggesko, har alltid et par i bilen. Klarer heller ikke kjøre i tunge fjellsko, føler jeg ikke kjenner kontakten med bilen da Endret 1. august 2011 av MalloryK Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tirkes Skrevet 1. august 2011 #25 Del Skrevet 1. august 2011 Vintersko gir meg mindre følelse for kontroll enn hæler. Ja, jeg kjører meg hæler. Kjører bestandig med de skoene jeg har. Verste skoene jeg vet å kjøre bil i er alle typer sandaler/flip flops og stiletter på over 10 cm i høyde. Førstnevnte fordi jeg føler foten glir bakover i sandalen, sistnevnte fordi ankelen blir trøtt av å balansere. Men føler ikke jeg har mindre kontroll, er helle ubehagelig på lange turer. Til lengre turer tenker jeg bestandig på hva som er behagelig å kjøre langt i. Hater å kjøre barbeint. Eneste jeg har gjort det er for å flytte en bil på egen gårdsplass om sommeren og jeg mister "helt" styring over følsomhet i gass og bremsepedalen da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agathe Skrevet 1. august 2011 #26 Del Skrevet 1. august 2011 Kjører i høye hæler innimellom, men ikke sånn kjempehøye. Jeg kjører derimot aldri i sandaler/flipflops, for jeg har en sånn følelse av at jeg kommer til å sette de fast på et vis. Og har aldri kjørt barbeint, men har et par ballerinas med syltynn såle som jeg føler gir et inntrykk av å kjøre barbeint - og jeg liker det ikke :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bloodflowers Skrevet 1. august 2011 #27 Del Skrevet 1. august 2011 Ja, har kjørt i høye hæler et par ganger. Kun for å prøve, siden jeg enda er ganske "fersk" bak rattet. Syntes ikke noe særlig om det. For meg er det best å kjøre i sneakers. Føler at jeg får best kontakt med pedalen om jeg har på flat såle. Ballerina-sko går også helt fint Men ja, neste gang jeg skal ha på høye sko, tar jeg de heller med meg, og skifter når jeg har kommet fram. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2011 #28 Del Skrevet 1. august 2011 Det er faktisk enda verre å kjøre i støvler, slike med vernetå og hard såle. Heldigvis skjer ikke det så ofte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rayanne Skrevet 1. august 2011 #29 Del Skrevet 1. august 2011 [quote name=Forever ' timestamp='1312222172' post='9531368] Jeg trodde faktisk at det var ulovlig å kjøe barbent/ i sokkelesten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 1. august 2011 #30 Del Skrevet 1. august 2011 Jeg kjører bil i alt fra flip-flops til høye hæler jeg. Det kommer helt an på modellen og sålene på fottøyet. Jeg har et par sandaler som sitter 'fast' på foten og er helt flate, men de henger seg fast i matta. Da skifter jeg til 'kjøresko' i bilen. Det gjelder også med veldig høye stiletthæler. Alt er relativt. Ps. Det med steiner i bilen og barbeint. Jeg pleier ikke å ha steiner liggende i bilen min.. støvsuger dere ikke? :gjeiper: Selv har jeg alltid sko på uansett da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2011 #31 Del Skrevet 2. august 2011 Niks. Tro det eller ei. Virkelig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spinell Skrevet 2. august 2011 #32 Del Skrevet 2. august 2011 Når vi er inne på barfotdiskusjonen: Selv om jeg støvsuger bilen ukentlig, kan det likevel ligge smågrus i bilen som setter seg under en av føttene når jeg tar den vekk fra pedalen og setter den på matten. Ikke at småsteinene spretter rundt omkring, men de kan sette seg under føttene likevel på denne måten. Selv synes jeg føttene lett kan bli litt klamme av å ha direkte kontakt med pedalene, og er egentlig mest redd for å miste kontakten hvis de skulle skli. Stiller jeg for mye kald luft på bena for å motvirke dette, blir jeg bare frossen, og det er heller ikke videre bekvemt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
antibac Skrevet 2. august 2011 #33 Del Skrevet 2. august 2011 Nei, jeg kjører aldri med høye hæler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Varpunen Skrevet 2. august 2011 #34 Del Skrevet 2. august 2011 Når jeg vet at jeg skal kjøre bil så har jeg på eller med sko som er behagelige å kjøre med, men her en dag ble det plutselig en 10mils uplanlagt hjemkjørings tur på meg, hvor jeg selvfølgelig hadde dratt hjemmefra i sommersandaler med høy hæl... Da kjørte jeg barbeint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 2. august 2011 #35 Del Skrevet 2. august 2011 Selv synes jeg føttene lett kan bli litt klamme av å ha direkte kontakt med pedalene, og er egentlig mest redd for å miste kontakten hvis de skulle skli. Stiller jeg for mye kald luft på bena for å motvirke dette, blir jeg bare frossen, og det er heller ikke videre bekvemt. Synes jeg blir så klam på beina når jeg har på sko i varmen jeg, så jeg tar de av for ikke å svette ihjel. Men jeg kjører bare barbeint når det er varmt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lille-pus Skrevet 3. august 2011 #36 Del Skrevet 3. august 2011 Hva som er "høyt" kan være litt avhengig av hvem du spør, men selv kjører jeg greit med opp til 7 cm høye hæler. Dog ikke med tynne 7 cm høye hæler (type "spike"). Kjører under ingen omstendigheter med sko som ikke er festet rundt hælen. Skoen må sitte godt på foten slik at jeg beholder pedalfølelsen. Har jeg tenkt å bruke slike sko (som ikke gir pedalfølelse) så tar jeg de skoene med meg, og bytter når jeg kommer frem Kjører mye, kjører 6 dager i uken, og ikke hatt uhell på..... 28 år Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tigress Skrevet 4. august 2011 #37 Del Skrevet 4. august 2011 Kva er problemet med å køyre bil med høge hæler eigentleg? Aldri hatt noko problem med det? Mykje verre med at ein del sko blir frykteleg glatte når dei er blaute. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2012 #38 Del Skrevet 26. mars 2012 Kva er problemet med å køyre bil med høge hæler eigentleg? Aldri hatt noko problem med det? Mykje verre med at ein del sko blir frykteleg glatte når dei er blaute. Når jeg kjører i 10-12cm spike så føler jeg at jeg må balansere ankelen slik at foten blir presset frem, slitsomt i lengda. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
la Flaca Skrevet 28. mars 2012 #39 Del Skrevet 28. mars 2012 Har kjørt i alt som tenkes kan av skotøy, til og med slalomsko... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amys Skrevet 29. mars 2012 #40 Del Skrevet 29. mars 2012 Jeg kjører med alle mulige slags sko (og uten), så lenge jeg føler at de er trygge å kjøre med. Det verste synes jeg er stive støvler (nye doc martens og liknende) fordi det blir vanskelig å bevege ankelen i riktig vinkel og sko med glatt såle som gjør det lett for foten å skli av pedalen. Stilett-hæler har jeg aldri prøvd å kjøre med (de jeg har er glatte), men andre typer høyhælte sko ser jeg ikke problemet med. Heller ikke å kjøre barfot eller med flipflops (det er stort sett det jeg bruker på sommeren ) Jeg spretter ikke rundt som en idiot om jeg tråkker på noe vondt på gulvet, så ser ikke helt hvorfor jeg skulle gjøre det om det skjer mens jeg kjører.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå