AnonymBruker Skrevet 1. august 2011 #1 Del Skrevet 1. august 2011 Har nylig tatt lappen, og nervene for å kjøre alene, på uvante steder og uvant bil er enda litt til stede. Er vanligvis en ihuga høyhælt sko bruker, men her har jeg bare kjørt i ballerinas eller joggesko, føler jeg ikke får skikkelig kontroll ellers! Hva tenker du om det, kjører du med festskoene på, har kjøreskoliggende i bilen, eller hva? artikkel Høye hæler er livsfarlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Consensio Skrevet 1. august 2011 #2 Del Skrevet 1. august 2011 Kjører barbeint, bortsett fra om vinteren. Da kjører jeg med sokker på beina. Skoene legger jeg bak setet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2011 #3 Del Skrevet 1. august 2011 Men det å kjøre barbent er også fraanbefalt, fordi det skal bare en liten stein til før du feks slipper trykket på pedalen, så det er jo ikke noe bedre, i følge artikkelen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iah Skrevet 1. august 2011 #4 Del Skrevet 1. august 2011 Ja, det gjør jeg selv om jeg vet at det er dumt. Bør bli flinkere til å ha med sko som er bedre egnet for kjøring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2011 #5 Del Skrevet 1. august 2011 Helt ann på skoen så kan jeg kjøre med høye heler. Har også opplevd at lave sko har "satt seg fast". Da kan jeg gjerne ha med meg et par ekstra sko som jeg kjører i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2011 #6 Del Skrevet 1. august 2011 Ja, jeg kan finne på å kjøre med høye hæler, dog bare på korte turer. Er de veldig vanskelige å kjøre med, kjører jeg barbeint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Consensio Skrevet 1. august 2011 #7 Del Skrevet 1. august 2011 Men det å kjøre barbent er også fraanbefalt, fordi det skal bare en liten stein til før du feks slipper trykket på pedalen, så det er jo ikke noe bedre, i følge artikkelen. Jeg har aldri hatt problemer med det, føler at jeg kjører tryggere barbeint. Aldri brydd meg om steiner og lignende, når jeg har kjent steiner under foten så venter jeg med å sparke den vekk til jeg vet det er trygt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjertesukka Skrevet 1. august 2011 #8 Del Skrevet 1. august 2011 Eneste jeg ikke kjører med er sleipe/våte gummisko/støvler. Også om vinteren kan støvletter bli sleipe og glatte- DET er farlig det! Ellers er det mye som kan sette seg fast, fikk en gang en tomflaske rullende under bremsen. Gikk bra da, men som sjåfør må man passe på hele tiden! Husk veitrafikkloven. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainbow Skrevet 1. august 2011 #9 Del Skrevet 1. august 2011 Jeg har ofte kjørt med hæler. I forrige jobben min brukte jeg støvletter/skoletter hver dag. Hadde aldri noe problem med det. Fikk meg en teknikk der jeg hvilte beinet på hælen over clutchen når jeg ikke brukte den med venstrebeinet. Syns ikke det er noe annerledes å kjøre med det enn med flate sko, og har ikke tenkt på at hælen kan sette seg fast. Nå kjører jeg ikke med syltynne stiletthæler heller, men! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sebastianen Skrevet 1. august 2011 #10 Del Skrevet 1. august 2011 Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg aldri har kjørt bil i høye hæler 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mahareth Skrevet 1. august 2011 #11 Del Skrevet 1. august 2011 Jeg har ikke prøvd enda, men har bare kjørt i 6 mnd også. Hadde faktisk en kjørelærer som kjørte med høye hæler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mia83 Skrevet 1. august 2011 #12 Del Skrevet 1. august 2011 Jeg kjører aldri med høye hæler. Tar heller på meg joggesko og så skifter jeg mens jeg sitter i bilen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 1. august 2011 #13 Del Skrevet 1. august 2011 Jeg har alltid ekstra sko i bilen jeg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest strykebrett Skrevet 1. august 2011 #14 Del Skrevet 1. august 2011 Kjører med de skoene jeg har på meg, uavhengig av om det er hæler på eller ikke. Bruker halvhøye hæler på jobb og jeg syns ikke jeg har mindre kontroll på pedalene selv om jeg bruker det 5 dager i uka. Sykler med både tresko, høyhelte sko og sandaler gjør jeg også. Et rent under at jeg er i live Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2011 #15 Del Skrevet 1. august 2011 Jeg tenker iallefall at jeg skal ha et par behagelige ballerinas liggende i bilen så jeg fort kan skifte over, det skader jo ikke Jeg bor på ekle små trange vestlandsveier der clutch, brems og gass brukes om en annen på hele turen. Møter noen rundt hver sving, og da er det VELDIG kjipt om hælen skaper litt trøbbel en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Badabing Skrevet 1. august 2011 #16 Del Skrevet 1. august 2011 Pleide å kjøre med høye hæler før, men jeg har ikke automatgir og blir veldig sliten i bena av køkjøring. Så for et par år siden begynte jeg med kjøresko, og heller ta med høyhælte. Nå har jeg vent meg til det, så nå bruker jeg alltid lave når jeg kjører, selv om det bare er på korte turer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 1. august 2011 #17 Del Skrevet 1. august 2011 Kjører både med hæler, barbeint og flipflops jeg. Men jeg kjører ikke med kjempe høye hæler, for det blir vond vinkel for ankelen. Har heller ikke føttene plassert på samme måte som hun på bildet i artikkelen. Jeg har aldri opplevd å sette fast noe som helst av skotøy på matta. Det er da ikke dype spor i den akkurat.. Og når jeg kjører barbeint rykker jeg da ikke til hvis det kommer en stein under foten. Hvorfor skulle jeg gjøre det? Gjør ikke det hvis jeg tråkker på en på gulvet hjemme heller. Jeg venter til det er trygt, så sparker jeg den bort. No problemo. Jeg synes egentlig jeg har mest kontakt med pedalene når jeg kjører uten sko. Men det er en tilvenningssak. Minst kontakt har jeg når jeg har måkt snø og er glatt og våt på beina. Men hvis du ikke føler deg trygg TS, så kjører du selvfølgelig med ballerinas eller joggesko. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spinell Skrevet 1. august 2011 #18 Del Skrevet 1. august 2011 Bruker aldri veldig høye hæler uansett, men kjører av og til med mellomhøye. Som regel har jeg med meg et par flate i tillegg. Barfot har jeg såvidt prøvd, men det var bare ubehagelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2011 #19 Del Skrevet 1. august 2011 Tar av meg skoene. Føler 0 kontroll når jeg har på hæler, og en spiss stein hindrer ikke meg i å trykke på pedalen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topplue Skrevet 1. august 2011 #20 Del Skrevet 1. august 2011 Jeg trodde faktisk at det var ulovlig å kjøe barbent/ i sokkelesten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå