Gjest neroguilt Skrevet 1. august 2011 #1 Skrevet 1. august 2011 Afrikas barn, mødre, fedre har lenge vært utsatt for tørke og lite mat. I det siste har de vært ekstremt preget av dette, og folk sier afrikas befolkning kommer til å svinne grunnet sult! Først nå, etter terrorangrepet får de inn mer penger til mat. Hvorfor har ikke folk delt penger til utskrapa små barn like bra før, som de tydligvis gjør nå? Ei på jobben i går sa til meg, og jeg så hun ble pinlig berørt av hva hun sa, men hun presterte hvertfall å si at hun var mindre rasist nå! Nå! Jeg ser og hører andre også. De smiler til en iraner de aldri har villet dele fortau med før engang, og prater, eller prøver hvertfall som om de er våres likemenn... Jævla synd og skammelig at det må et føkkings massedrap til, utført av en nordmann må merkes, før folk får opp øya!
AnonymBruker Skrevet 1. august 2011 #2 Skrevet 1. august 2011 Jeg tror mange tenker at spes Afrika er så langt borte. Bare ta folkemordet i Rwanda i 94- Opp mot 800 000 mennesker slaktet ihjel med macheter,i løpet av 100 dager--- verdenssamfunnnet engasjerte seg ikke i det hele tatt....
Gjest neroguilt Skrevet 1. august 2011 #3 Skrevet 1. august 2011 (endret) Jeg tror mange tenker at spes Afrika er så langt borte. Bare ta folkemordet i Rwanda i 94- Opp mot 800 000 mennesker slaktet ihjel med macheter,i løpet av 100 dager--- verdenssamfunnnet engasjerte seg ikke i det hele tatt.... Veit. Men er det jeg blir så innmari sint for. Det må skje her i Norge for at de fleste av oss faktisk skal kunne se at andre lider. Vi må kjenne sorgen, frustrasjonen og faktisk gå igjennom noe av det samme som andre land opplever så å si daglig, for å faktisk forstå! Det er jo som de sier, du må miste en far for å kunne forstå hva venninnen din går igjennom. Men det er fremdeles jævla synd, for jeg blir oppgitt over hvor lite vi faktisk bryr oss om andre medmennesker.... Det jeg skammer meg mest over er hvor flinke vi er til å vise sympati, vi støtter, og vi holder hender. Vi er over en million som holder hender. Greia er det at det er ikke bare oss, vi har og får hele tiden støtte og ei hand å holde i fra VERDEN rundt. Hvor er denne støtten, sympatien og hånden å holde i for Afrikas barn, dem i Afghanistan etc? Vi viser ikke samme støtte når slikt skjer andre steder...helt ærlig, JA jeg skammer meg! Blir satt ut av sånt, kanskje bare meg...gråter jo over plan fadder reklamene, men syns bare vi er for dårlige til å være for andre som vi er for oss akkurat nå! Endret 1. august 2011 av neroguilt
AnonymBruker Skrevet 1. august 2011 #4 Skrevet 1. august 2011 Dette bør vi kanskje ha til ettertanke ja...
AnonymBruker Skrevet 1. august 2011 #5 Skrevet 1. august 2011 Dette er vel ikke så merkelig? Er vel slik folk flest reagerer. Ser ikke at folk i England eller Tyskland "holder hånd", men det er annerledes når det skjer så tett innpå deg. Dette er jo helt naturlig! At folk nå velger å gi mer til andre ting, har nok rett og slett med å gjøre at man blir påvirket av realiteten, og finner ut at man prøver å gjøre noe får å hjelpe noen. Desverre vil dette bli borte igjen etterhvert - man glemmer rett og slett.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå