Gå til innhold

Glemt p-pille

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Klarte å glemme en p-pille, stod at det gikk fint innenfor 12-timers grensen, men jeg husket den akkurat da det hadde gått 12 timer. Så jeg tør ikke ta noen sjanser. Men det jeg lurer på er hvor lenge jeg må bruke kondom nå i så fall?

Begynte på de (Mercilon), gikk på de i 3 uker, valgte å hoppe over mensen så begynte på et nytt brett og der har jeg tatt 2 og en halv uke.

Står jo i bruksanvisningen om sikkerhet osv. fra uke 1-4, men dette regner jeg med er hvis man tar sukkerpillene i tillegg. Vet ikke hva jeg skal gjøre nå?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan ta en pillefri uke nå uten problem, siden du har brukt piller kontinuerlig i over tre uker. Du trenger altså ikke bruke kondom i det hele tatt.

AnonymBruker
Skrevet

Du kan ta en pillefri uke nå uten problem, siden du har brukt piller kontinuerlig i over tre uker. Du trenger altså ikke bruke kondom i det hele tatt.

AnonymBruker
Skrevet

Ikke ta noen sjanser. Bruk kondom frem til du er ferdig med mensen neste gang.

Skrevet

Du må bruke kondom i 7 dager :)

Ikke gjør som AB over her skriver, siden det går i sykluser må du ta tre uker om gangen, du kan ikke ta fem uker og så ha pause...Dette fant jeg ut da jeg fikk mensen i en måned etter at jeg hadde prøvd å utsette mensen.

Skrevet

Hør på trudelu og bruk kondom i 7 dager!

Det er det som står i alle pakkningsvedlegg også :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...