AnonymBruker Skrevet 31. juli 2011 #1 Skrevet 31. juli 2011 Som overskriften sier. Jeg har kjørt to forskjellige oppryddingsprogrammer, alt er oppdatert, restartet ørti ganger og det er ikke sååå lenge siden den ble formatert. Har igjen ca. 50GB på harddisken. Videoer får jeg ikke sett, må nok stå et par timer å laste for å få sett en Youtube-video, bilder bruker evigheter på å lastes og det hakker og henger når jeg skriver på MSN. Noen idé om hva som kan ha skjedd og hva jeg kan gjøre? Frustrerende! Så vidt jeg vet skal jeg ha en 12MB internettlinje, så det burde heller ikke være et problem.
Heart Skrevet 31. juli 2011 #2 Skrevet 31. juli 2011 Det høres ut som et eller annet ligger i bakgrunnen og tar masse ressurser. Er det Windows du har? Og i såfall, XP, VIsta eller 7?
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2011 #3 Skrevet 31. juli 2011 Windows Vista Vil ikke det bli avsluttet når man restarter?
SmallTalk Skrevet 31. juli 2011 #4 Skrevet 31. juli 2011 Windows Vista Vil ikke det bli avsluttet når man restarter? Ikke dersom det er scheduled til å starte ved oppstart slik en del bugs er. Åpne task manager og ta en kikk på hva som trekker ressuser der.
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2011 #5 Skrevet 31. juli 2011 Hm, ikke noe utenom det vanlige. Firefox trekker mest, 109k kb.
Heart Skrevet 31. juli 2011 #6 Skrevet 31. juli 2011 Hm, ikke noe utenom det vanlige. Firefox trekker mest, 109k kb. Hva viser grafene på "Ytelse"-arkfanen? Og hvis du går til "Prosesser" og sorterer etter "CPU" slik at det høyeste tallet kommer øverst, hva ligger da på toppen? Og hvor mange prosent CPU bruker den prosessen?
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2011 #7 Skrevet 31. juli 2011 Grafene er ganske jevne, med noen topper. Står alt fra 4-35% på prossessorbruk. Fysisk minne 52% Sortere etter CPU? Hm, mulig jeg er litt dum nå, men det fant jeg ikke. Sorterer etter "minne" og Firefox er øverst, så MSN og så Desktop Window Manager.
Heart Skrevet 31. juli 2011 #9 Skrevet 31. juli 2011 Grafene er ganske jevne, med noen topper. Står alt fra 4-35% på prossessorbruk. Fysisk minne 52% Sortere etter CPU? Hm, mulig jeg er litt dum nå, men det fant jeg ikke. Sorterer etter "minne" og Firefox er øverst, så MSN og så Desktop Window Manager. Det høres helt normalt ut. Det er ikke sikkert du har "CPU"-kategorien i bildet. Den kan legges til, men det er ikke nødvendig siden du ikke har unormalt høy CPU-bruk totalt. Har du prøvd å starte maskinen uten tilleggstjenester? Det gjør du ved å starte "msconfig" (Start > skriv msconfig i søkefeltet > klikk på msconfig.exe når den vises på toppen av søkefeltet), og fjerne alle ikke-Microsoft-komponenter. På arkfanen "Tjenester" krysser du av for "Skjul alle Microsoft-tjenester" nederst (viktig!), og så fjerner du de resterende kryssene. På arkfanen "Oppstart" kan du trygt fjerne alle kryssene. Så starter du maskinen på nytt og ser om den da er raskere. Og det er ingen fare, det er enkelt å sette kryssene tilbake etterpå.
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2011 #11 Skrevet 31. juli 2011 Avsluttet alt og det henger like mye. Går kjempesakte. Begynner å lure på om det kan være nettet likevel? Kanskje en feil fra NextGentel sin side?
Heart Skrevet 31. juli 2011 #12 Skrevet 31. juli 2011 Går det bare treigt når du er på nettet, eller er maskinen også treig når du gjør helt andre ting (skriver et dokument e.l.)? Er nettet like treigt i Internet Explorer som i Firefox?
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2011 #13 Skrevet 31. juli 2011 Stryker den med kun nettet. Alt går treigt. Hvis dataen er startet på nytt, og jeg åpner Firefox, tar det en halv evighet for den å åpne. Rimelig treigt i Explorer også. Er generelt det å åpne nye ting som tar tid. Plutselig sluttet touch scroll-saken å funke også.
Heart Skrevet 31. juli 2011 #14 Skrevet 31. juli 2011 Touch-scroll-greien kan ha sluttet å fungere fordi du deaktiverte tilleggsprogrammer (hvis du gjorde det, da). Mange av de touchpad-dingsene er avhengig av et lite tilleggsprogram for at alle funksjonene skal være tilgjengelige. Jeg ville sjekket hendelseslisten for feilmeldinger, for du kan ha en diskfeil på maskinen. Start > Høyreklikk på "Datamaskin" > Behandle. hendelseslisten for systemet skal ligge under Systemverktøy > Hendelsesliste > Windows-logger > System. (Det er mulig at betegnelsene avviker noe, jeg har ikke norsk Windows foran meg.)
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2011 #15 Skrevet 31. juli 2011 Jeg aktiverte alt igjen, og har restartet tre ganger etterpå. Den fungerer fremdeles ikke. I stad poppet det opp at det var 24 feilmeldinger. Da jeg prøvde å reparere de, kunne den ikke. Skal gjøre det du skriver også.
Heart Skrevet 31. juli 2011 #16 Skrevet 31. juli 2011 24 feilmeldinger...? Det høres litt tvilsomt ut. Jeg vet ikke om noen Windows-dialogboks som teller feilmeldinger, men det finnes et utall falske antivirusprogrammer som holder på på den måten. Har du sjekket maskinen mot skadelige programmer? Jeg kan anbefale gratisversjonene "Malware Bytes' Anti-Malware" og "SuperAntiSpyware".
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2011 #17 Skrevet 31. juli 2011 Feil: *Programinitialisering mislyktes. Siste feil: 0x80070032 *Tjenesten QuickPlay Task Scheduler (QTS) hang ved oppstart. *Tjenesten Parallel port driver kan ikke starte på grunn av følgende feil: Tjenesten kan ikke startes, enten fordi den er deaktivert, eller fordi den ikke har noen aktiverte enheter tilordnet. *Tjenesten adfs kan ikke starte på grunn av følgende feil: Systemet finner ikke angitt fil. *Leverandøren kan ikke lagre varslinger fra driveren. Tjenesten Virtual Disk må startes på nytt. hr=80042505 *Driveren oppdaget en feil på styreren på \Device\Harddisk1\DR3. Advarsel: *Tjenesten WLAN AutoConfig er stoppet. *NtpClient kan ikke angi en manuell motpart å bruke som tidskilde på grunne av en DNS-løsingsfeil på time.windows.com,0x9. NtpClient vil prøve på nytt om 15 minutter og deretter doble intervallet for nye forsøk. Feilen var som følger: Kjenner ingen slik vert. (0x80072AF9) *Datamaskinen kan ikke fornye adressen fra nettverket (fra DHCP-serveren) for nettverkskortet med nettverksadressen ************. Følgende feil oppstod: Operasjonen ble avbrutt av brukeren.. Datamaskinen vil fortsette å prøve å hente en adresse på egen hånd fra nettverksadresseserveren (DHCP). Alt dette i dag, opptil flere ganger.
Heart Skrevet 31. juli 2011 #18 Skrevet 31. juli 2011 Feil: *Programinitialisering mislyktes. Siste feil: 0x80070032 *Tjenesten QuickPlay Task Scheduler (QTS) hang ved oppstart. Den første sier strengt tatt bare "et program krasjet". Den andre er visst vanlig iflg. et Google-søk, men QTS er såvidt jeg kan se ikke et program som følger med Windows, og at det ikke starter bør ikke ha noen virkning på systemytelsen. *Tjenesten Parallel port driver kan ikke starte på grunn av følgende feil: Tjenesten kan ikke startes, enten fordi den er deaktivert, eller fordi den ikke har noen aktiverte enheter tilordnet. Du har ingen parallellport (skriverport) på maskinen. Nesten ingen har det idag, så det er helt normalt. *Tjenesten adfs kan ikke starte på grunn av følgende feil: Systemet finner ikke angitt fil. Active Directory Federation Services brukes i bedriftsnettverk. Dette er vel en hjemme-PC? *Leverandøren kan ikke lagre varslinger fra driveren. Tjenesten Virtual Disk må startes på nytt. hr=80042505 Litt usikker på om denne representerer et problem, men... *Driveren oppdaget en feil på styreren på \Device\Harddisk1\DR3. ...denne indikerer en eller annen diskrelatert feil. Harddisk1 er disk nr. 2 i systemet, altså ikke den du har Windows på. Har du en ekstern harddisk eller en USB-stick tilkoblet maskinen? Advarsel: *Tjenesten WLAN AutoConfig er stoppet. *NtpClient kan ikke angi en manuell motpart å bruke som tidskilde på grunne av en DNS-løsingsfeil på time.windows.com,0x9. NtpClient vil prøve på nytt om 15 minutter og deretter doble intervallet for nye forsøk. Feilen var som følger: Kjenner ingen slik vert. (0x80072AF9) *Datamaskinen kan ikke fornye adressen fra nettverket (fra DHCP-serveren) for nettverkskortet med nettverksadressen ************. Følgende feil oppstod: Operasjonen ble avbrutt av brukeren.. Datamaskinen vil fortsette å prøve å hente en adresse på egen hånd fra nettverksadresseserveren (DHCP). Ingen av disse er alvorlige. WLAN AutoConfig er sikkert erstattet av et produsentspesifikt program for trådløst nett. NTP-, DNS- og DHCP-feilene tyder alle på et brudd på nettverksforbindelsen.
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2011 #19 Skrevet 31. juli 2011 Har ingenting koblet til nå, nei. Har to harddiskstasjoner. En Lokal og en HP Recovery. Men det er vel sånn det pleier å være? Nei, skjønner ikke så mye av hva som skjer her nå :/ Scrollesaken har heller ikke kommet tilbake.
Heart Skrevet 31. juli 2011 #20 Skrevet 31. juli 2011 Ja, det er helt normalt med en C-disk og en "HP Recovery"-stasjon på HP-maskiner. De er to deler av den samme disken (Harddisk0), så det er ikke disse feilmeldingen refererer til. Jeg ville kjørt både Malware Bytes' Anti-Malware og SuperAntiSpyware. Dersom det ikke hjelper, må du enten få en datakyndig til å se på maskinen (kan bli dyrt og kan ta tid), eller reinstallere med den innebygde recovery-funksjonen (nokså kjapt og greit). Husk å kopiere ut profilen din (til en USB-stick eller noe slikt) med "Windows enkel overføring" FØR du reinstallerer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå