Gå til innhold

Leannes treningsdagbok


Leanne

Anbefalte innlegg

Da er sommeren over, i morgen er det tilbake til hverdagen.

Jeg hadde en gang en treningsdagbok her... høsten 2009 veide jeg 73 kg og var 166 cm høy. Målet da var å gå ned 10 kg innen jul - og jeg klarte å gå ned 10 kg i løpet av mars. Noe jeg var veldig fornøyd med. Opprettholdt treningen og kostholdet en stund, men det har visst sklidd litt ut... Så da må vi til med ny dagbok.

Er nå 26, veier 64 kg (har faktisk klart å nesten holde vekten siden mars 2010 og er litt fornøyd med det :) )og er fortsatt 166 cm høy.

Målet mitt nå er ikke nødvendigvis antall kg jeg går ned, men jeg vil bli kvitt magefettet og trene opp slapp/ død hud. slik at magen blir stram igjen.. Har to barn, 6 og 4 år gamle som også har bidratt til at magen er blitt som den er blitt...

Jeg har ikke laget noen slagplan enda, da jeg synes det er litt vanskelig. Jeg har diabetes. Har jeg hatt lavt blodsukker i løpet av en dag, kan jeg ikke trene. Dette er til tider slitsomt, da bagen kan være pakket og alt er klart og så får jeg ikke trent allikevel.. Har heller ikke anledning til å kutte ut karbohydrater helt, da jeg må ha noen av de for å holde blodsukkeret stabilt.

Det er foreløpig noen få ting i planen min:

1) godteri og pepsi max kun i helger, ikke hverdag.

2) gå lange turer flere ganger i uken

3) prøv å trene 3 ganger i uken. Begynn hver mandag - blir det tull med blodsukkeret har jeg fortsatt mulighet til å få til 3 andre dager.

I morgen skal jeg på Elixia på Energy Yoga.

Så får vi se hvordan dette går :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

På tide med en liten oppdatering kanskje...

Har fått trent hele 2 ganger siden sist, energy yoga sist søndag og zumba i kveld :)

Skal prøve meg på en time i løpet av helgen slik at jeg får to timer denne uken.

Målet foreløpig for være 2 treningstimer i uka, så får jeg prøve å øke mer etterhvert uten å ta livet av motivasjonen...

Har vært veldig flink og kun drukket brus i helgen, drakk 1 glass fredags kvelden lørrdag hadde jeg ikke lyst på en gang! Så da ble det farris i stedet :) men litt godteri ble det jo, men bare i helgen.

Turer har det ikke blitt så mange av, får prøve å finne meg en turkamerat. Lettere å gå når man er to.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen velkommen :)

Kjempebra at du har holdt vekta såpass bra, det er det langt fra alle som gjør! Så det må du ta med deg og ha som motivasjon :)

Skjønner godt at det blir vanskeligere når du har diabetes. Ikke at jeg har noe kjennskap til det, men kan tenke meg at det blir noe ekstra å ta hensyn til med tanke på kosthold og trening. Men håper du klarer deg bra likevel!

Ser ut som du har en god plan her i alle fall - masse lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

Koselig med hilsninger i dagboka :)

Er fornøyd med å ha holdt vekta, veldig fornøyd for at jeg kan begynne der jeg slapp sist, og ikke begynner på nytt igjen. Mye motivasjon i det :nigo:

Imorgen jobber jeg til 5 og skal ut å handle en del etter det (endelig lønningsdag!) så da blir det ikke trening.. Men har lyst å få til noe i løpet av helgen... Men synes elixia er sent ute med den "vanlige" timeplanen sin, er fortsatt sommertid der og færre timer... :sjenert: får se hva det blir til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imorgen jobber jeg til 5 og skal ut å handle en del etter det (endelig lønningsdag!) så da blir det ikke trening.. Men har lyst å få til noe i løpet av helgen... Men synes elixia er sent ute med den "vanlige" timeplanen sin, er fortsatt sommertid der og færre timer... :sjenert: får se hva det blir til.

Sånn er det der jeg trener også, den vanlige timeplanen begynner ikke før 22. august, tror jeg. Men jeg gleder meg til det, da blir det masse trening :)

Du kan jo kanskje gå deg en tur eller gjøre noe annet på treningssenteret før den vanlige timeplanen begynner? Jeg har gått og jogget turer i sommer, tror det har bidratt til at alt ikke har sklidd helt ut :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Nå får jeg vel oppdatere litt :nigo:

Har nå begynt å spille håndball på bedriftslaget, fant plutselig ut at vi hadde et slikt lag... :sjenert:

Er noen år siden sist, men gud så gøy det er! :)

Så nå blir det 2 faste treningskvelder i løpet av uka. Har klart å være ganske flink i forhold til kostholdet, har ikke spist godteri bortsett fra i helgen og da spiser jeg mye mindre enn før! :)

Spiser ellers normal mat, orker ikke voldsomme endringer. Spiser grovt brød, bruke fullkorns varianter av pasta og ris. Tror kostholdet er ganske så greit...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...