Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Skal ut og spise middag på Egon i dag med et par venninner. Jeg pleier alltid å ta BLT Sandwich. Men i de siste ukene har jeg levd med et stramt måltidsmønster, kun knekkebrød og ikke ost. Er det noen som vet sånn ca hvor mange kcal det er i en slik sandwich? Er jo både halvlyst brød, dressing samt pommes frites til. Ble en byentur på meg i går med et par cidere og en drink, så kan på en måte si at jeg brukte kosedagen min i går. Spiste dog ingenting av godteri på vorset :)

Noen som kan anbefale meg noen kalorifattige måltider på Egon? Liker ikke laks da, ene venninnen min tar alltid det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å ta en salat?

Gjest Emo Fisk
Skrevet

Kyllingwok f.eks. De har masse på Egon som er greit kalorimessig.

AnonymBruker
Skrevet

Hvilke flere ting har de da hvis de har så masse?

Syns det meste ser ganske kcal mektig ut jeg....

Gjest Høne Pøne
Skrevet

jeg bruker ikke bry meg så mye hvis jeg for en gang skyld skal ut å spise. jeg spiser sunt ellers, mye salat magert pålegg og grovt brød. så jeg prøver å ikke ta det så tungt. er jo ikke hver dag man er ute på restaurant.

syns du skal kose deg jeg, og ikke tenke så mye på det. Hvor koselig er det å sitte med en salat mens de andre gomler i seg en saftig biff....? det er tragisk det....

tren heller litt ekstra den dagen så går det opp i opp :)

• Liker 1
Gjest Elfrida
Skrevet

Er det tragisk å spise salat mens andre spiser biff? Hm, merkelig. Jeg bestiller svært ofte salat, og får masse godt som er mettende. Nå spiser jeg ikke så ofte på Egon, så jeg kan ikke uttale meg om salatene dere er tragiske eller ikke, men antagelig ikke.

Gjest Høne Pøne
Skrevet

Er det tragisk å spise salat mens andre spiser biff? Hm, merkelig. Jeg bestiller svært ofte salat, og får masse godt som er mettende. Nå spiser jeg ikke så ofte på Egon, så jeg kan ikke uttale meg om salatene dere er tragiske eller ikke, men antagelig ikke.

jeg har ingenting imot å spise salat til vanlig, men når jeg da skal ut å kose meg for en gang skyld (for det skjer ikke ofte) så unner jeg meg faktisk noe godt. det gjør heller ingen skade på kroppen å slappe litt av iblant.

• Liker 1
Gjest Elfrida
Skrevet

OK, tingen er at jeg syns salat ER "noe godt".

• Liker 6
Skrevet

Kyllingwok f.eks. De har masse på Egon som er greit kalorimessig.

Litt på siden, men: Egon har mye mer ok retter i forhold til kalorier, sammenliknet med TGI Fridays (som jo er to sammenliknbare spisesteder, mener nå jeg).

Da jeg var på ferie i USA, så jeg at Fridays-menyene opplyste om antall kalorier i hver rett. Dere hadde blitt sjokkert!

Skrevet

Litt på siden, men: Egon har mye mer ok retter i forhold til kalorier, sammenliknet med TGI Fridays (som jo er to sammenliknbare spisesteder, mener nå jeg).

Da jeg var på ferie i USA, så jeg at Fridays-menyene opplyste om antall kalorier i hver rett. Dere hadde blitt sjokkert!

Ja, jeg var og en tur i USA hvor de i New York opplyste om antall kalorier i hver rett. Det var helt vilt mye! Det minste lå på rundt 1000 kcal, og her snakker vi om type salatrett.

Skrevet

Ja, jeg var og en tur i USA hvor de i New York opplyste om antall kalorier i hver rett. Det var helt vilt mye! Det minste lå på rundt 1000 kcal, og her snakker vi om type salatrett.

Jeg vet! Det er helt crazy.

Og enig med deg, overrasket over at de "sunne" rettene hadde et kaloriinnhold som var nesten like ille som resten. For ikke å snakke om dessertene...

Gjest Emo Fisk
Skrevet

Hvilke flere ting har de da hvis de har så masse?

Syns det meste ser ganske kcal mektig ut jeg....

Ta en kikk på menyen online da. Det står masse fisk og kylling-retter der. Og du kan faktisk si nei til saus. Da får du plutselig en helt grei middag.

Skrevet

Cæsarsalaten er kjempegod!

Skrevet (endret)

Egon?

Har du virkelig ingen alternativer i nærheten?

Dårlig og dyrt med manglende service - det oppsumerer vel Egon i en settning.

Endret av Kim
Skrevet

Jeg vet! Det er helt crazy.

Og enig med deg, overrasket over at de "sunne" rettene hadde et kaloriinnhold som var nesten like ille som resten. For ikke å snakke om dessertene...

Nå er det ikke sånn at kalorifattig er det samme som sunt og omvendt. Mye veldig sunn mat som er proppfull av kalorier.

• Liker 3
Gjest Spinell
Skrevet

Jeg ville bestilt en biff, jeg, men ikke spist sausen. Istedenfor poteter ville jeg bedt om ekstra garnityr (salat, tomat, agurk). Både indre- og ytrefilet av storfe er fettfattig mat helt uten karbohydrater. Entrecote har mer kalorier, da dette kjøttet har fettmarmoreringer.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville bestilt en biff, jeg, men ikke spist sausen.

Jg ville bestilt en biff uten saus.

• Liker 1
Gjest Michelle82
Skrevet

Cæsarsalaten er kjempegod!

Cæsar salat inneholder ofte 900-1100 kalorier. Ikke kalorifattig.

Grillet fisk. Biff. Be om salat istedenfor pommes frittes ved siden av. Wok.

Skrevet

Hvorfor må en salat være bedre enn en biff? Den har jeg aldri skjønt. Vanlig biff skal være rent kjøtt. Kjøtt er proteiner! Man får kanskje i seg litt mer kcal enn i en salat, men dette er kcal som kommer godt med. Proteiner trenger kroppen alltid!

Jeg ville tatt biff og salat. Om det ikke fins på menyen kan man pent spørre om de kan skifte ut pommes fritesen med salat.

Gjest Elfrida
Skrevet (endret)

Når det gjelder biff, så er det vel gjerne tilbehøret som gjør det både fett- og karborikt. Salater trenger ikke være noe bedre nødvendigvis, jeg fikk noen helt sinnssyke salater i Frankrike i sommer med masse bacon, ost, gåselever etc. :spise:

Jeg har aldri fått nei når jeg har bedt om ekstra salat i stedet for pommes frites, så det er absolutt et alternativ. Flere og flere steder serverer også saus/dressing separat slik at man kan ta en liten mengde hvis man ønsker.

Endret av Elfrida

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...