Gå til innhold

Toro meksikansk gryte og kcal (forvirret)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg står her med en pakke med toro ferdiggryte meksikansk, og det står:

Nettovekt

185 g - gir 1200 g ferdig basis - 3 porsjoner

Og det er 120 kcal pr 100g hvis man bruker kjøttdeig. Men greia er, at det står først på pakken at "Brun 300-500g kjøttdeig". Og da lurer jeg på om de mener at det skal regnes 120 kcal pr 100g når man har brukt 300, 500, eller hva?

For ifølge regnestykke så blir da altså hele porsjonen på 1440, men om det gjelder ved 300, eller 500, aner jeg ikke, det er utrolig dårlig informasjon, er det noe som vet svaret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slutt å les bloggen til Fotballfrue og lag deg skikkelige mat i stedet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

spar deg for sånne kommentarer, hvorfor ikke gi meg et skikkelig svar istedenfor å være kvalm? For det første så leser jeg ikke fotballfruens blogg, jeg kan ikke fordra henne, hun er et dårlig forbilde for unge jenter med sin fyrstikkkropp. For det andre, så skulle jeg gjøre det litt lett ikveld, og det er ikke ofte jeg spiser ferdigposemat.

Så enten så kan du hjelpe meg, eller la være. Er det noen andre som vet?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du skal ta en titt på kaloriinnholdet i kjøttdeigen? Du kan jo bruke kyllingkjøttdeig eller karbonadedeig for å få en sunnere rett.

Jeg ville ikke fokusert så voldsomt på tall. Man kan fort se seg blind på dette og la tallene styre ethvert valg i så stor grad at man til slutt føler seg hjelpeløs når noe ikke stemmer. Tallene er bare veiledende, de skal være en pekepinn og en hjelp, de skal ikke være styrende. Det viktige er at du vet omtrent hvor mye du får i deg og at du velger de sunne alternativene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Slutt å les bloggen til Fotballfrue og lag deg skikkelige mat i stedet.

Ja, for hun tenker kalorier :O jenta velger bevisst mat med mye kalorier, men full av fordommer som du er, har du ikke fått det med deg...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...