Aerah Skrevet 31. juli 2011 #1 Skrevet 31. juli 2011 Litt usikker på hvor jeg skulle legge dette her, flytt meg gjerne om jeg poster i feil underforum. Uansett, har lest flere forumdebatter om omskjæring på gutter, hvor de fleste mener dette er forkastelig, samme hva, når gutten er under 18 og ikke kan bestemme selv. Gjelder dette virkelig i ALLE tilfeller? Min sønn har trang forhud, og legene anbefaler at den fjernes litt før skolealder, og ihvertfall før han blir så stor at han ikke tør å snakke med meg om ting dersom noe gjør vondt. Det kan ifølge gi varige skader på fremtidig sexliv dersom han går i hele ungdomstiden og har vondt pga trang forhud og ikke tør å si noe. Jeg trodde dette var ganske vanlige tilfeller også i Norge, at barn må fjerne forhuden av medisinske årsaker. Jeg tror vel egentlig ikke at noen mener at dette er så forferdelig, men som mor av en gutt som i fremtiden antakelig ikke har forhud, så er det litt vondt å lese at så mange synes dette er helt forferdelig. Når det gjelder sex går jo alt såklart på smak og behag, men har inntrykk av at veldig mange synes at en omskjært penis er stygg "bare" pga deres mening om omskjæring. Noen synspunkter her eller...?
^me^ Skrevet 31. juli 2011 #2 Skrevet 31. juli 2011 (endret) hvis det er medisinsk indikasjon til det ser ikke jeg noe problem iallefall..men jeg ville tatt det så tidlig som mulig..i statene omskjærer de rett etter fødselen. jeg tror de andre debattene som omhandler omskjæring er for gutter uten medisinsk indikasjon. Endret 31. juli 2011 av ^me^ 2
Vibi Skrevet 31. juli 2011 #3 Skrevet 31. juli 2011 Hvis det er en medisinsk grunn syns jeg absolutt at du bør høre på legen. De diskusjonene du snakker om er basert på de som omskjærer sønnene ved fødselen av religiøse årsaker. 1
Aerah Skrevet 31. juli 2011 Forfatter #4 Skrevet 31. juli 2011 De ville vente til rundt førskolealder da det KAN ordne seg av seg selv innen den tid. Nei jeg heller forstår ikke poenget med det når det blir gjort av religiøse årsaker, men i diskusjoner om både utseende og moralske spørsmål rundt dette har jeg inntrykk av at folk gjerne uttaler seg på en meget generell basis uten å på noen måte utheve at det er snakk om det religiøse rundt dette. Omskjæring av jenter orker jeg ikke å diskutere engang, det er vi vel alle enige om at er noe av det j***** på denne jord. Men gutter omskjæres i tide og utide, både av religiøse og medisinske årsaker, men jeg har fortsatt inntrykk av at omskjæring omtrent uten unntak blir knyttet til tvang.
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2011 #5 Skrevet 31. juli 2011 Er det en medisinsk årsak så er det helt greit. Du trenger ikke å ha full omskjæring ved for trang forhud. Det holder med å lage et snitt som gjør forhuden videre.
Niennas Skrevet 31. juli 2011 #6 Skrevet 31. juli 2011 Er det en medisinsk årsak så er det helt greit. Du trenger ikke å ha full omskjæring ved for trang forhud. Det holder med å lage et snitt som gjør forhuden videre. Min man gjorde dette, han har fortsatt forhud, men har "åpnet den opp litt" da den var for trang, og han slet med dette lenge. Han er av den litt beskjedne typen, og gikk ikke til legen før han var 18 (!!!) år med dette problemet, selv om han hadde slitt med det hele livet.
Maria M Skrevet 31. juli 2011 #7 Skrevet 31. juli 2011 hvis det er medisinsk indikasjon til det ser ikke jeg noe problem iallefall..men jeg ville tatt det så tidlig som mulig..i statene omskjærer de rett etter fødselen. jeg tror de andre debattene som omhandler omskjæring er for gutter uten medisinsk indikasjon. Helt enig om at det bør gjøres så tidlig som mulig....men må si at jeg heller ikke er i mot omskjæreing utenfor de medisinske tilfellene heller. Men jeg ville heller være i mot dersom det skjedde i et alder der gutten vil huske dette resten av livet
Gjest Iah Skrevet 31. juli 2011 #8 Skrevet 31. juli 2011 Er det en medisinsk årsak så er det helt greit. Du trenger ikke å ha full omskjæring ved for trang forhud. Det holder med å lage et snitt som gjør forhuden videre. Dette er slett ikke alltid tilfelle. Jeg har en kompis som forsøkte denne metoden to ganger uten særlig resultat og det endte med full omskjæring.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå