Gå til innhold

Krampelignende greier i hjertet.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Av og til får jeg sånn krampelignende greier i hjertet. Akkuratt som om det kommer i utakt. Gjør vondt å puste dypt og bevege seg. Brer seg litt utover i kroppen. Må bare ligge helt stille til det går over, begynner jeg å le eller noe gjør det vondt. Kan best beskrives som lett krampe og kniping i hjerteregionen. Er alltid på venstre side, så har nok med hjertet (og ikke brystet) å gjøre.

Har hatt det slik siden jeg var sikkert 10 år, så det kan umulig være noe hjerteinfrakt-greier.

Søsteren min har også noe lignende.

Så det jeg lurer på, er dette normalt? Kjenner dere også krampe/kniping rundt hjertet av og til?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er helt normalt. De fleste har vel hatt disse krampelignende greiene i hjertet :)

Skrevet

Jeg syns ikke det høres normalt ut. Dette høres ut som en sykdom som jeg ikke husker navnet på, men det går i korte trekk ut på at hjerte slår i ujevne takter. Dette er en svært arvelig sykdom så at både du og din søster har det er ikke usannsynlig. Jeg foreslår at du bør oppsøke legen for dette, da "krampelignende greier i hjertet" ikke er noe å tulle med. Hjertet er tross alt pumpa som holder deg i live.

Skrevet

Viss det er så vondt ville jeg nevnt det for legen. Jeg har og litt men mer som hjertebank/små kramper. Kommer utav ingenting, kan sitte og være helt rolig.. Det skader jo ikke og spørre? :)

AnonymBruker
Skrevet

Uregelmessige hjerteslag og ujevn puls er normalt selv om det føles ubehagelig. Likevel sies det at dersom man får smerter i tillegg eller blir uvel av det (svimmel, kvalm) bør man kontakte lege. Det kan være en medfødt defekt i hjertet som man trenger medisiner eller operasjon for å ordne opp i.

Skrevet

Jeg har også hatt sånn så lenge jeg kan huske, er 27 nå... Jeg har alltid tenkt at siden hjertet også er en muskel, så kan vel det også få kramper? akkurat om beina, lår og legger og andre muskler kan få kramper.

Jeg kommer ikke til å ta det opp med lege.

Gjest Uglefot
Skrevet

Du sier det gjør vondt når du prøver å puste dypt, blir det som stikking i brystet? Tror jeg har noe lignende. ser for meg en svær luftboble rundt hjertet som etter hvert sprekker desto dypere jeg puster. Men jeg pleier ikke å ha vondt for å bevege meg når dette skjer. Spurte legen min om dette engang og han sa det kunne rett og slett være smerter i ribbeina, og ikke i selve hjertet.

Kan jo være en form for arytmi (beveger meg på tynn is nå)

Selv så plages jeg med uregelmessige hjerteslag og har fått påvisst dette på EKG. Skal til hjertespesialist i høst, synes det er greit å få sjekka det ut.(men det er også fordi noen i nær familie skal hjerteopereres snart for noe som er genetisk)

De fleste mennesker har urytmiske hjerteslag engang imellom men det er ikke alle som oppdager det, og i de fleste tilfellene er det helt ufarlig.

Men om det bekymrer deg så er det jo bare å ta en tur til legen å få det sjekket slik at man kan få roet seg :)

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar:)

Slår meg til ro med at jeg er ganske normal da:) Har som sagt hatt det sånn hele livet, og det er ikke direkte vondt. Bare ubehagelig og merkelig.

Kommer nok ikke til å dra til legen, har aldri vært hos lege utenom da jeg skulle ha p-piller :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...