AnonymBruker Skrevet 30. juli 2011 #1 Skrevet 30. juli 2011 Jeg har veldig lyst på kyllingfilet til middag, men hva kan jeg lage?
Tears.of.the.Sun Skrevet 30. juli 2011 #2 Skrevet 30. juli 2011 Tikka Masala er jo kjempe godt! Men det krever at man har litt indiske krydder hjemme, ikke alle har det Ellers så er tacos med kyllingfilèt alltid en slager. Gratinert kyllingfilèt med noe godt tilbehør. Eventuelt strimler av kyllingfilèt i pita med grønnsaker.
mia83 Skrevet 30. juli 2011 #3 Skrevet 30. juli 2011 Kylling, bacon, rødløk og evt champignon stekes i panna. Serveres med ris og en eller annen saus til.
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2011 #4 Skrevet 30. juli 2011 Snitt dem, fyll med ost eller andre ting du liker (alt fra soltørket tomat til soppstuing til pesto!), surr rundt spekeskinke/bacon e.l. Stek kjapt i panna og ha så i ovnen på 175 grader i ca 15 min (muligens litt mer hvis du har tykt fyll).
Gjest Varpunen Skrevet 30. juli 2011 #6 Skrevet 30. juli 2011 bank de flate (med en kjevle om du ikke har sånn kjøtthammerting). Smør på pesto og ha på biter av mozarella (kanskje litt soltørka tomat også). Rull fileten sammen som en rullekake (fest den med tannpirkere eller noe) og stek i stekepanna.
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2011 #7 Skrevet 30. juli 2011 bank de flate (med en kjevle om du ikke har sånn kjøtthammerting). Smør på pesto og ha på biter av mozarella (kanskje litt soltørka tomat også). Rull fileten sammen som en rullekake (fest den med tannpirkere eller noe) og stek i stekepanna. Kyllingrullekake! Og et lite tips her: IKKE bruk tannpirkere med mintsmak. Gjorde det selv en gang fordi jeg ikke hadde noe annet. Det både smaker og lukter forferdelig. 2
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2011 #8 Skrevet 30. juli 2011 Tusen takk for svar snille dere Nå er jeg litt fyllasjuk idag så jeg har ikke vært på butikken Men jeg lagde hjemmelaget kyllinggryte da jeg fant ut at jeg hadde rømme og buljong TS
Catie' Skrevet 2. august 2011 #9 Skrevet 2. august 2011 Jeg synes denne kyllinggryten med philadelphia er kjempegod! Kan virkelig anbefales! Enkel å lage er den også
Gjest gutt92 Skrevet 3. august 2011 #10 Skrevet 3. august 2011 Noe enkelt og godt? Alfredo chicken! Stek kylling og krydre den med salt og pepper. Kok pasta og når den er kokt hell oppi litt melk (ikke mye) og hell oppi mel, til du får en hvit saus i pastaen (om du ikke vil lage sausen separat). Den peprer og salter du også. Dette lagde jeg nesten daglig i USA og det er så enkelt og godt! Om du vil ha den ENDA bedre, ha oppi en del parmesan ost! Og gjerne litt på toppen når du er ferdig... I USA har de noe som heter "Frank's hot" som jeg brukte til kyllingen i hvertfall.. En slags chilisaus.. Om du finner en sånn sterk og god saus anbefaler jeg å helle det over kyllingen, for det ER SÅ GODT! (buffalo chicken) Favorittmaten min tror jeg
-Fisken- Skrevet 4. august 2011 #11 Skrevet 4. august 2011 Tikka Masala er jo kjempe godt! Men det krever at man har litt indiske krydder hjemme, ikke alle har det Ellers så er tacos med kyllingfilèt alltid en slager. Gratinert kyllingfilèt med noe godt tilbehør. Eventuelt strimler av kyllingfilèt i pita med grønnsaker. Har du oppskrift?
liisepus Skrevet 4. august 2011 #12 Skrevet 4. august 2011 Hvis ikke kan du lage kyllingragu! veldig godt. er ikke kyllingfilet det da men er iallefall kyllingmiddag.
Tears.of.the.Sun Skrevet 4. august 2011 #13 Skrevet 4. august 2011 Har du oppskrift? Tja, det spørs litt hvordan krydder du liker på kyllingen det? Det vi bruker å gjøre er å marinere kyllingfilèten i sitron, chili, olivenolje, rosmarin, dill og pepper over natten i kjøleskapet. Så lager vi en god saus (paprikasaus, kyllingsaus, men man kan også bruke tomatsaus eller fløtesaus). Oppi ei ildfast form har vi oppskjærte grønnsaker; litt stangselleri, purreløk, paprika, løk og gulrot. Over der legger vi kyllingfilètene som har ligget i marinaden. Så heller vi over sausen, og topper hele greia med ost av eget valg. Noen ganger vi bruker vi Norvegia, andre ganger Jarlsberg, men favoritten er revet Mozarella. Det stekes i ovnen i ca. 40-50 minutter, alt etter størrelsen på kyllingene osv. På 200*C
camze Skrevet 4. august 2011 #14 Skrevet 4. august 2011 du kan steke de, marinere de først, så kjøper du poteter, har på olje og krydder (salt og pepper), så har du creme fresh atme! :D nam!!
Gjest Consensio Skrevet 4. august 2011 #15 Skrevet 4. august 2011 (endret) Jeg har veldig lyst på kyllingfilet til middag, men hva kan jeg lage? -med tzatziki -med ris og salat -fetaost og soltørkede tomater inni med bacon rundt (du banker ut filetene, legger på fyll og ruller dem sammen) -kyllingenchiladas -kyllingwok -kylling med stekt ris og grønnsaker og currysaus -kylling med brieost (skjær et snitt og legg inn en bit brie) -lager kyllingnuggets (dyppes i mel, egg og brødsmuler. Sistnevnte kan du jo blande med forskjellige urter og krydder) -kyllingspyd Endret 4. august 2011 av Consensio
-Fisken- Skrevet 5. august 2011 #16 Skrevet 5. august 2011 Tja, det spørs litt hvordan krydder du liker på kyllingen det? Det vi bruker å gjøre er å marinere kyllingfilèten i sitron, chili, olivenolje, rosmarin, dill og pepper over natten i kjøleskapet. Så lager vi en god saus (paprikasaus, kyllingsaus, men man kan også bruke tomatsaus eller fløtesaus). Oppi ei ildfast form har vi oppskjærte grønnsaker; litt stangselleri, purreløk, paprika, løk og gulrot. Over der legger vi kyllingfilètene som har ligget i marinaden. Så heller vi over sausen, og topper hele greia med ost av eget valg. Noen ganger vi bruker vi Norvegia, andre ganger Jarlsberg, men favoritten er revet Mozarella. Det stekes i ovnen i ca. 40-50 minutter, alt etter størrelsen på kyllingene osv. På 200*C Takk, høres veldig godt ut!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå