Dragsund Skrevet 21. november 2003 #1 Skrevet 21. november 2003 Jeg blir gal av meg selv! Jeg piller på alt som er mulig å pille på! Om det er kviser, tør hud, flass i hodebunnen, sårskorpe, nupper på overarmene- alt!!! Pille, pille, pille!!! Jeg er pilloman! Noen som har noen gode råd for å slutte med all pillingen?
Chantique Skrevet 21. november 2003 #2 Skrevet 21. november 2003 Hehe, da er vi to som lider av pelle-syndromet...
Dragsund Skrevet 21. november 2003 Forfatter #4 Skrevet 21. november 2003 Skikkelig irriterende greier! Tror det er bra mange folk der ute som kunne tenke seg et avvenningskurs!
ringblomst Skrevet 21. november 2003 #5 Skrevet 21. november 2003 Er også fæl til å pelle, og en ting er sikkert det hjelper IKKE å tenke at man IKKE skal pelle...da klør det jo bare mer i fingrene .
momo Skrevet 22. november 2003 #6 Skrevet 22. november 2003 Samme her. Klarer heller ikke å slutte. Og jeg som har eksem bør jo virkelig ikke pelle. :D
Soul Skrevet 22. november 2003 #7 Skrevet 22. november 2003 Kjenner meg igjen ja. Må virkelig konsentrere meg for å ikke pille noen ganger, også blir det verre når jeg er stressa/nervøs e.l. Det som hjelper meg mest er at mannen min alltid sier fra og ber meg stoppe når jeg begynner å fikle.
jordbær Skrevet 22. november 2003 #8 Skrevet 22. november 2003 :oops: Ja, huff.. ekkel vane! Har man en kvise og popper den, får huden ikke gro i fred *pillepillepille*! Skulle ønske jeg klarte å slutte..
Gjest Emera Skrevet 22. november 2003 #9 Skrevet 22. november 2003 Jeg piller på leppene. Hvis jeg blir utafor, stressa eller noe, så blir pillingen verre. Jeg kan pille til det blør noen ganger. Da ligger jeg unna, for da gjør det jo vondt. Men så snart det er bra igjen, så piller jeg ufortrødent videre... Jaja..
Achmed Skrevet 23. november 2003 #10 Skrevet 23. november 2003 Votter og hypnotisering er vel det eneste som fungerer.
charlise Skrevet 30. august 2005 #11 Skrevet 30. august 2005 da jeg hadde støpte negler ble faktisk pillingen mindre...de var så mye tykkere enn vanlige negler at det rett og slett ble vanskelig å få klort opp noen hudflik...
Månekvinnen Skrevet 30. august 2005 #12 Skrevet 30. august 2005 Jeg har en tendens til å bite negler. Også tar jeg meg på nesen hele tida!
charlise Skrevet 30. august 2005 #13 Skrevet 30. august 2005 de støpte neglene er veldig vanskelig ¨å bite, fint å venne seg av med det samtidig
Gjest krølltangen Skrevet 30. august 2005 #14 Skrevet 30. august 2005 Jeg er også en pilloman Jeg kliper overalt på kroppen min.. mage,lår,legger,ansikt,armer,hender,rygg:| Overalt.. Har gjort det i mange år nå og det har fått sine konsekvenser..MASSE ARR! så piller man, får man arr...æsj:/ Og jeg kliper kviser til jeg blør... helt til jeg vrenger huden min..skraper den opp:| Det er absolut ikke lurt å pille å klipe. jeg er vet hva som skjer når jeg kliper men gjør det allikevel fordi jeg er avhengig..sykt rart å være avhengig av noe sånt:s Hvis jeg hadde vakker og pen hud så hadde jeg ikke pillet...da hadde jeg vært fornøyd... skulle ønske det fantes mirakelmiddel mot arr<3
Gjest meya84 Skrevet 30. august 2005 #15 Skrevet 30. august 2005 Det mest komiske var at jeg akkurat satt å smørte inn en oppklora kvise med salve akkurat da jeg gikk inn her!! Melder meg også inn i klubben
Malama Skrevet 30. august 2005 #16 Skrevet 30. august 2005 Jeg er værre... Jeg må skamme meg og så, men jeg klemmer ikke bar mine egne kviser... jeg klemmer dem på min samboer også... Helt til han ber meg slutte... Knipe, klemme, pille, nappe... you name it, I do it... Også fikk jeg jo så masse nye kviser nå etter at jeg droppet de dumme p-pillene. Ja, de hadde sine bivirkninger, men jeg hadde ikke så masse kviser da i alle fall (enda jeg ikke hadde de p-pillene som hjelper mot kviser altså) Så da er det jo enda mer å knipe på, så de blir illrøde og står ut som små horn i panna...
Gjest Bøllefrøet Skrevet 30. august 2005 #17 Skrevet 30. august 2005 Kjenner meg igjen her jeg også ja.. Klarer ikke slutte med det..
NullHull Skrevet 31. august 2005 #18 Skrevet 31. august 2005 Hei, jeg heter NullHull og er også pelloman Har egentlig ikke så mye kviser direkte, men er fæl til å klemme hudormer, og da vet du, blomstrer det jo opp kviser og enda mere hudorm! Huden min er jo så bra i perioder hvor jeg klarer å la være å pelle, men allikevel... Har vurdert å amputere fingrene, men har slått det fra meg, for kjenner jeg meg selv rett hadde jeg uansett bare blitt stående der og klemme med bare knokene!
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 21. juli 2007 #19 Skrevet 21. juli 2007 Det går et skille mellom å pille litt kviser, og det å ha et stort problem. Det vil si at du konstant leter etter noe å pille på. Dette er en sykdom som har flere navn: *Compulsive skin picking *Dermatillomania *Self injurous slin picking *Neurotic Excoriations *Acne Excoriee Sykdommen er en form for selvskading, og bør absolutt tas alvorlig. Nå vet ikke jeg hvor alvorlig dette problemet er for deg, men jeg anbefaler deg å ta en kikk på et nettsted som heter www.stoppickingonme.com , der finner du mye nyttig informasjon rundt lidelsen, samt et veldig bra forum.
Gjest Meee* Skrevet 21. juli 2007 #20 Skrevet 21. juli 2007 Hva er poenget med å dra opp en tråd fra 2003?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå