Gå til innhold

Hun får ikke ut tisset


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når jeg tok med hunden ut for å tisse nå, skjedde det noe rart. Hun satte seg ned for å tisse flere ganger, uten at det kom ut noe tiss. Etter tre-fire ganger kom det noen dråper. Litt senere kom det litt tiss, men ikke mye. Hunden oppfører seg ellers som normalt. Noen som har en idé om hva dette kan være? Hun drikker normalt. Ikke kunne jeg se noe blod i urinen heller.

Synes dette var litt ekkelt, men vet jeg har for vane å overreagere :S

*Hilsen hønemor*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Følg med på dette og hvis det fortsetter: dyrlege!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ms. Raggsokk: Tviler på at det er markering, for hun har aldri gjort slikt før, og hadde ikke tisset på kanskje fire/fem timer. Så da hadde det nok kommet en vanlig dam først.

Margareth: Ja, det er klart, men hvor lenge bør jeg se det an? Tenkte å ta med henne ut igjen nå snart å se om hun gjør det samme da.

Huff, er engstelig :( Håper ikke det er noe nyrestein e.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er hun gammel?

Jeg tenker at det i så fall kan være noe med nyrene, og hvis det fortsetter bør du oppsøke dyrlege.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det ikke forrandrer seg etter noen ganger på rad i dag; jeg hadde ringt dyrlegen og forhørt meg. Å ikke få tisset er ikke til å spøke med...Stakkars lille voffsen. :(

Endret av Margareth
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Agathe: Nei, hun er 2 1/2 år.

Margareth: Ja, okey, da ser jeg det an etterpå. Prøver å få ringt dyrlegen nå jeg, for sikkerhets skyld.

Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fire/fem timer er ikke så lang tid. Tispa vår tisser hver 7-8. time ca. Du kan jo prøve å ta henne ut litt senere?

Jeg tenkte også først at det hørtes ut som markering, men du kjenner hunden din best så hvis du sier at det ikke er markering er det vel ikke det. Jeg foreslår at du følger nøye med henne i løpet av dagen, om hun får både tisset og gjort fra seg ordentlig. Hvis dette fortsetter ringer du til dyrelege. Du trenger sikkert ikke bekymre deg over helsa hennes enda, da allmenntilstanden hennes er bra. Det indikerer at det ikke er noe alvorlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

urinveisinfeksjon? løpetid? Falsk drektighet? Uansett ha et øye på hunden.Får den ikke tisset i løpet av noen timer ville jeg tatt den med til vetrinær.Ta tempen og se om hunden har feber. Alt over 39C kan bety feber og da kan det være uvi,livmorbetennelse eller annet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kårky: Hun skal ha løpetid i disse tider. Det kan altså ha noe å si? Hun har ikke vært slik gangene før, men... Jeg følger med på henne hele tiden. Stakkars lille :(

Føler meg veldig dum, men hvordan tar man tempen på en hund? Har aldri gjort det før :s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var jeg nettopp ute med henne! Hun tisset tre ganger! Tre av tre ganger for å være korrekt. Hun pleier å tisse ofte, det er vel hennes markerig. Nå kom det hvertfall tiss alle tre gangene. Jeg synes tissestrålen kanskje var litt tynnere enn vanlig. Men det kan jo være fordi det ikke var så mye vann i blæra. Da har jeg vel ingen grunn til å engste meg? Bør jeg fortsatt holde meg hjemme med henne? Hadde planer om et par timer ute etterpå. Men dropper det selvsagt om det er nødvendig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...