Personlig12 Skrevet 30. juli 2011 #1 Skrevet 30. juli 2011 Visste ikke helt hvor jeg skulle plassere dette... Jeg har en tendens til å sette i halsen som vi sier her, altså sette i vrangstrupen eller hva dere der ute kaller det. Når jeg spiser drikker jeg kanskje en liter vann, jeg klarer virkelig ikke å spise uten å drikke. Mange mange ganger har jeg satt i halsen mens jeg har vært ute å spist, jeg er sikker på at jeg skal dø noen ganger. Jeg hoster og hoster, tårene renner, blir sår i halsen og mister selfølgelig matlysten etterpå. Jeg har lest en plass at å drikke så mye kaldt sammen med mat ikke er bra for fordøyelsen og kan gi endel luft i magen. Jeg har noe problemer med magen, så dette gjør det jo ikke noe bedre. Lurer på hva som kan være årsaken til dette? Er det slik at jeg har et trangt spiserør, spiser jeg for fort, tygger ikke maten skikkelig eller? Jeg syter nesten med å spise ute av og til, det er kjempe ubehagelig.
Gjest Thefainter Skrevet 30. juli 2011 #2 Skrevet 30. juli 2011 (endret) Jeg små-drukner meg selv hver dag Og det har ingenting å si om jeg drikke fort eller sakte, varm eller kald drikke, med eller uten kullsyre. Men drikker du EN liter vann til hvert måltid? Kanskje du tar for mye mat i munnen av gangen? Endret 30. juli 2011 av Thefainter 1
Personlig12 Skrevet 30. juli 2011 Forfatter #3 Skrevet 30. juli 2011 Jeg små-drukner meg selv hver dag Og det har ingenting å si om jeg drikke fort eller sakte, varm eller kald drikke, med eller uten kullsyre. Men drikker du EN liter van til hvert måltid? Kanskje du tar for mye mat i munnen av gangen? En liter var vel kanskje litt mye, men det går fort en halv liter, kommer ann på hva jeg spiser og hvor mye. Jeg tror ikke jeg tar for mye mat i munnen, men det er spes visst jeg spiser "harde" ting om du sjønner. Knekkebrød, taco ol. Sterk mat, da er jeg døden nær... Smådrukner faktisk, fine!
spinnwild Skrevet 30. juli 2011 #4 Skrevet 30. juli 2011 Jeg svelger sjeldent vrangt, men når jeg gjør det er det enten fordi jeg har det travelt, eller fordi jeg biter/drikker over mer enn jeg kan takle.
Supraspinatus Skrevet 30. juli 2011 #5 Skrevet 30. juli 2011 Jeg er så ivrig når jeg drikker i blant at jeg heller halvparten på utsiden av munnen. Spesielt på trening. Glemmer ofte at munnen bør ha kontakt med flasken før man heller. Til din sak TS. Kan det være at du ikke tygger maten godt nok før du svelger, eller om du er som meg, litt ivrig? Jeg merker når jeg er svært sulten og får spiser noe som er lett å stappe i seg så føles det som det stopper i halsen før det fortsetter nedover. Spesielt spaghetti og pommes frites.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå